خبرهای داغ:
وصیت نامه عارفانه‌ی حضرت آیت‌اله باریک‌بین:

خداوند بزرگ را به خاطر موهبت عظیم انقلاب اسلامی شکرگزارم

همزمان با چهلمین روز ارتحال حضرت آیت‌اله هادی باریک‌بین نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین و پدر گرانقدر شهید مرتضی باریک‌بین، متن کامل وصیت نامه‌ی عارفانه ایشان خطاب به عموم مردم و خانواده‌شان منتشر شد.
کد خبر: ۸۸۶۰۵۸۴
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴

به گزارش روابط عمومی قزوین، متن کامل وصیت نامه حضرت آیت‌اله باریک‌بین به شرح ذیل است:
بسم الله‌ الرحمن الرحیم
وصیت بنده گناهکار خداوند رحمن
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم فاطر السموات والارض عالم الغیب والشهاده، الرحمن الرحیم!
انی اعهد الیک انی اشهد ان لا اله الا انت و حدک لاشریک لک و ان محمدا عبدک و رسولک و ان الساعه آتیه لاریب فیها و انک تبعث من فی القبوروان الحساب حق و ان الجنه حق و ان الایمان حق وان الدین کما و صفت و ان الاسلام کما شرعت و ان القول کما قلت وانالقران کما انزلت و انک انت الله الحق المبین و انی اعهد الیک فی دارالدنیا انی رضیت بک ربا و بالاسلام دینا و بمحمد صلی الله علیه و آله نبیا و بعلی علیه السلام اماما و بالقرآن کتابا و ان اهل بیت نبیک علیه و علیهم السلام ائمتی.
اللهم انت ثقتی عند شدتی و رجائی عند کربتی و عدتی عندالامور التی تنزل بی و انت ولیی فی نعمتی و الهی و اله آبائی!
صل علی محمد و آله و لاتکلنی الی نفسی طرفه عین ابدا و آنس فی قبری وحشتی واجعل لی عندک عهداً یوم القاک منشورا !
اما بعد وصیت در اسلام از سنن لازمه است لذا این فقیر عاصی‌، هادی باریک‌بین، فرزند ابوالقاسم در تاریخ 17/4/92 مواردی را مرقوم می‌دارم:
از همه برادران و خواهران ایمانی خصوصا نزدیکان و بازماندگانم می‌خواهم که در همه حال خدای بزرگ را فراموش نکنند و اسلام را یاری کنند. در کشت بذر عمل صالح کماً و کیفاً بکوشند که همه ما در سرای باقی با محصول عمل خود حیات داریم. در این مسیر و برای رسیدن به این مقصد الهی، کتاب شریف و زندگی‌ساز قرآن در کنار سنت و سیرة حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی و اهل‌بیت پاک و مطهر او صلی الله علیهم اجمعین، بهترین راهنما است،
خداوند بزرگ را به خاطر موهبت عظیم انقلاب اسلامی شکرگزارم و از همگان می‌خواهم حق این شکر را بجای آورند، ادای این حق به تکریم و تعظیم حضرت امام خمینی رضوان اله علیه و آیه‌اله خامنه‌ای و سایر جانشینان به حق آنجناب و ادامه راه تا تحقق آرمان‌های ایشان که همان آرمان‌های انبیاء عظام علیهم‌السلام است می‌باشد،
به اساتید، مدیران، فضلا و طلاب محترم حوزه علمیه قزوین توصیه می‌کنم مسیر سلف صالح را در تعلیم، تعلم، تهذیب و حفاظت از مرزهای دین مبین و مکتب اهل‌بیت علیهم السلام و همراهی و همدردی با مردم شریف به خوبی ادامه داده و تلاش کنند تا بحول و قوه الهی مجد و عظمت علمی و دینی گذشته این حوزه به نحوی متعالی‌تر احیاء شود. و از مردم شریف می‌خواهم که حبل المتین عالمان راستین و ربانی اسلام را که میراث داران انبیاء عظام بوده و هستند رها نکنند که سعادت دنیوی و اخروی آنان در گرو این تمسک و ارتباط است.
از خداوند متعال طلب مغفرت دارم و از مردم بزرگوار قزوین تقاضا می‌کنم که این بنده حقیر را نسبت به حقوقی که ادا نکرده و یا نتوانسته‌ام، حلال کنند و از خداوند متعال برای این خدمتگزار ناقابل خودشان طلب مغفرت نمایند. که من هیچگونه طاقت حساب و عذاب آخرت را ندارم. از همسر وفادارم که در شداید قبل و پس از انقلاب صبورانه سختی‌ها را تحمل کرده‌اند تشکر می‌کنم و ضمن استحلال، برای ایشان از خداوند متعال اجر عظیم مسئلت دارم.
همه فرزندان عزیزم، عروس و دامادهای محترم را به خدای بزرگ می‌سپارم و همه آنها را به رعایت تقوای الهی، صله رحم و ارتباط صمیمانه و محبت‌آمیز با یکدیگر و رعایت حال مادر توصیه می‌کنم و از خدای تعالی سعادت دنیا و آخرت برایشان مسئلت دارم.
در امور مالی؛ از اموال شخصی این جانب (واحد مسکونی و موجودی حساب شخصی‌ام)، ثلث آنرا به مصارف زیر برسانید:
مبلغ پنج میلیون تومان به عنوان مظالم به مستحقین پرداخته شود. 10 سال نماز و دو ماه روزه توسط وصی یا به استیجار برای حقیر انجام شود. کتابهای موجود در کتابخانه شخصی، آن مقدار که مورد استفاده فرزندم جناب حجه‌الاسلام آقای حاج شیخ محمدحسن باریک‌بین هست به ایشان مربوط و غیر آنرا در کتابخانه‌های مدارس علمیه یا کتابخانه امام صادق علیه‌السلام و یا هر طور وصی مزبور صلاح دانست قرار گیرد. وصی شرعی خود قرار دادم فرزندم جناب حجه‌‍‌الاسلام آقای حاج شیخ محمدحسن باریک‌بین را که وصایای حقیر را بخوبی انجام دهند و غیر از اموال شخصی مذکور، هرگونه اموال و دارائی و مطالبات و املاک مربوط به این جانب را به مصارف و محل‌های مربوطه برسانند و اختیار تام دارند. و هیچ یک از ورثه را حقی در اموال غیر شخصی مذکور نیست. تاکید می‌کنم از مال دنیا به غیر از یک واحد مسکونی پدری و موجودی ناچیز حساب شخصیم چیزی ندارم.
93/4/31
هادی باریک‌بین

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها