مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری:
حجت الاسلام احمدی گفت: در سال‌های گذشته با توجه به فرصت بیشتری که تا زمان اعزام‌ها وجود داشت، اجازه برگزاری 2 جلسه آموزشی در یک روز به مسئولان کاروان‌ها داده نمی‌شد
کد خبر: ۸۸۶۰۶۲۵
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی، مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به آغاز کلاس‌های آموزشی حج تمتع در ماه رمضان گفت: امسال فرصت محدودی برای آموزش وجود دارد بنابراین خود زائران باید بیشتر از گذشته همکاری و تلاش کنند تا بتوانند با آشنایی و معرفت بیشتری به سفر حج مشرف شوند به همین دلیل زائران باید از هم‌اکنون از نظر معنوی خود را برای حج آماده کنند.

افزایش سرانه فرهنگی زائران حج 96

حجت‌الاسلام احمدی از افزایش سرانه فرهنگی زائران حج 96 خبر داد و گفت: این اقدام خوبی است که بر اساس آن بسته‌های فرهنگی زائران 50 درصد افزایش محتوا و تعداد محصولات داشته و کیفیت محتوای ارائه شده نیز بهبود یافته است.

وی افزود: آموزش‌هایی نیز از طریق سامانه آموزش بعثه و فضای مجازی تهیه شده که به زائران نحوه استفاده از آنها اطلاع رسانی خواهد شد؛ این برنامه‌ها هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین در اختیار زائران قرار داده می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی از تدریس، تدوین و ضبط همه جلسه‌های آموزشی ویژه حجاج خبر داد و گفت: اگر زائری نتواند به صورت حضوری در جلسه آموزشی کاروان خود شرکت کند، می‌تواند از این برنامه‌های ضبط شده استفاده کند که شامل موضوع‌های مختلف، سیره، احکام، اماکن، اخلاق، آداب و ... است. امسال در همه موضوع‌ها به میزانی که نیاز بود با کیفیت بالا محصول فرهنگی تولید و در اختیار زائران قرار داده شده است که همه زائران می‌توانند از آنها استفاده کنند.

 برگزاری 10 تا 12 جلسه آموزشی برای زائران حج

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری از برگزاری 10 تا 12 جلسه آموزشی پیش از اعزام زائران به حج خبر داد و گفت: در سال‌های گذشته با توجه به فرصت بیشتری که تا زمان اعزام‌ها وجود داشت، اجازه برگزاری 2 جلسه آموزشی در یک روز به مسئولان کاروان‌ها داده نمی‌شد اما امسال ناگزیر شدیم اجازه این اقدام را بدهیم.

فعال شدن 8 کانال تلگرامی ویژه حج 96

وی اعلام کرد: با توجه به اینکه ثبت‌‌نام‌ها در کاروان‌ها آغاز شده و روحانیان کاروان‌ها نیز معرفی شده‌اند از ماه مبارک رمضان آموزش‌‌های زائران آغاز می‌شود. البته به غیر از آموزش‌های حضوری برای هر کاروان، هشت کانال تلگرامی برای گروه‌های مختلف از جمله زائران فرهیخته، زائران عادی، کارگزاران اجرایی، کارگزاران فرهنگی، مبلغان و ... با تیم کارشناسی برای تولید محتوا و روزآمدسازی در نظر گرفته شده است که از هفته آینده این کانال‌ها فعال می‌شوند.

حجت‌الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: منابع خوب آموزشی ـ معرفتی از طریق فضای مجازی، روحانیان، علمای شهرستان‌ها و بسته‌های آموزشی در دسترس زائران قرار گرفته تا زائران بتوانند با معرفت بیشتری برای سفر استثنایی که در پیش دارند مهیا شوند.

چهارم خرداد ماه گردهمایی روحانیان حج در قم

وی تصریح کرد: برخی گمان می‌کنند تحول معنوی در طول سفر باید حاصل شود در حالی که از هم اکنون باید تمهیداتی برای آمادگی معنوی خود بیندیشند. اینگونه نیست که بروند و آنجا صرفاً معنویت کسب کنند بلکه از هم اکنون با تلاوت قرآن و مناجات می‌توانند آمادگی روحی پیدا کنند تا در یک محیط معنوی با آمادگی کامل وارد شوند.

احمدی در پایان اعلام کرد: چهارم خرداد ماه گردهمایی روحانیان حج در قم برگزار و سیاست‌ها و برنامه‌های حج 96 تشریح می‌شود.

ارسال نظرات