معاون سابق وزارت آموزش‌وپرورش:
معاون سابق وزارت آموزش‌وپرورش گفت: سند 2030 توصیه می‌کند آموزش‌وپرورش با مشارکت بخش خصوصی بحث‌های جدیدی در حوزه دانش‌آموزی ایران در زمینه اطلاعات آموزشی، حوزه ایثار و شهادت، شهامت و پایمردی به عقب برگرداند.
کد خبر: ۸۸۶۰۶۸۰
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، ابراهیم سحرخیز در همایش بزرگ فرهنگیان حامی رئیسی که در شهر خرم‌آباد برگزار شد اظهار داشت: امروز ما با درس گرفتن از تجربیات تلخ سال 92 با وحدت، انسجام و یکپارچگی آمده‌ایم تا در سال 96 انتخاب بی‌بدیلی را برای ایران رقم بزنیم.

وی افزود: امروز بعد از چهار سال از عمر کاری دولت یازدهم کارنامه دولت در حوزه آموزش‌وپرورش از ما معلمان نمره قبولی نگرفت و دولت در حوزه آموزش‌وپرورش و در جمع یک‌میلیون معلم و قریب به یک‌میلیون بازنشسته فرهنگی کارنامه مردودی اخذ کرد.

معاون سابق وزارت آموزش‌وپرورش عنوان کرد: چهار سال فرهنگیان انتظار داشتند و چشم دوخته بودند تا دولت روحانی سند تحول بنیادین را که تمام خواسته‌های آموزش‌وپرورش را متحول می‌کرد اجرایی کند.

وی بیان کرد: این دولت چهار سال وقت‌کشی کرد و سند تحولی را که می‌توانست در معیشت معلم انقلاب ایجاد کند به کنار گذاشت به‌طوری‌که چهار سال تمام حتی یک کارگروه برای اجرایی شدن زیر نظام سند تحول بنیادین شکل نگرفت اما به‌محض اینکه رئیس‌جمهور در نیویورک حضور پیدا کرد به معاون اولش دستور داد سند تحول بنیادین را کنار گذاشته و سند 2030 را روی میز بگذارند.

سحرخیز گفت: سند 2030 توصیه می‌کند آموزش‌وپرورش با مشارکت بخش خصوصی بحث‌های جدیدی در حوزه دانش‌آموزی ایران در زمینه اطلاعات آموزشی، حوزه ایثار و شهادت، شهامت و پایمردی به عقب برگرداند.

وی تصریح کرد: این سند بدون اخذ مجوز مجلس، بدون بررسی شورای عالی انقلاب فرهنگی و با فوریت وزیر آموزش‌وپرورش مأمور اجرای آن می‌شود اما چهار سال سند تحول را به نام اینکه این سند ایدئولوژیک، مغشوش و آسمانی است کنار می‌گذارند.

معاون سابق وزارت آموزش‌وپرورش اظهار داشت: برای معیشت معلمان چه کردند در حالی که در سند تحول بنیادین، در نقشه علمی کشور و در سیاست‌های کلی نظام آمده است که معلمان ازنظر حقوق، معیشت، کرامت و منزلت باید در زمره استادان، پژوهشگران و فناوران قرار گیرند.

وی افزود: معلمی که با این گرانی و اوضاع‌واحوال بیکاری یک ونیم میلیون تومان حقوق می‌گیرد آیا می‌تواند در زمره استادان، پژوهشگران و فناوران قرار گیرد؟ ما درزمینهٔ بازنشستگان شرمنده‌تر هستیم چراکه اوضاع خیلی خراب‌تر از شاغلان است.

سحرخیز بابیان اینکه میانگین حقوق 750 هزار بازنشسته فرهنگی بیشتر از یک‌میلیون و 200 هزار تومان نیست، عنوان کرد: معلمی که بعد از 35 سال کار کردن قرار بود به‌عنوان یک نیروی اسوه در جمع خانواده بزرگ فرهنگیان به پیشینه و دیرینه خود افتخار کند امروز در زمینهٔ معیشت مشکل را دارد.

وی بیان کرد: بودجه آموزش‌وپرورش در سال 89 از سهم بودجه عمومی دولت 16.2 درصد بود و در دولت روحانی در سال 95 این عدد به 9 درصد رسید، اگر دولت بودجه ندارد چرا 104 هزار میلیارد تومان سال 92 در سال 95 به بیش از 330 هزار میلیارد تومان می‌رسد؟ اگر بودجه هست چرا برای آموزش‌وپرورش نیست؟

معاون سابق وزارت آموزش‌وپرورش بابیان اینکه امروز معلم ما در زمینهٔ سلامت و امنیت شغلی مشکل دارد، تصریح کرد: هزینه‌های عمومی دولت سه برابر شد اما بودجه آموزش‌وپرورش متناسب با تورم و نیاز آموزش‌وپرورش حرکتی نکرد.

وی اظهار داشت: ما به دنبال بیمه طلایی بودیم که بازنشسته و فرهنگی ما به شغل و دفترچه خود افتخار کند اما امروز اسمی از بیمه طلایی نمانده است.

سحرخیز با اشاره به واریز ماهیانه 19 میلیارد تومان از پول معلمان به‌حساب صندوق ذخیره افزود: یک معلم یک و نیم میلیون تومان حقوق می‌گیرد و هرماه پس از کسر مالیات بخشی از آن را به‌حساب صندوق ذخیره واریز می‌کند حال صندوق ذخیره در دولت روحانی تبدیل به وام و چپاول عده‌ای غارت‌گر که صندوق ذخیره را اداره می‌کردند تبدیل شد.

وی عنوان کرد: فانی وزیر سابق آموزش‌وپرورش هیچ‌کاره بود، پشت پرده فانی همه وزارت دوران قبل مانند نجفی، حاجی و افراد دیگری بود که صندوق ذخیره را اداره می‌کردند.

معاون سابق وزارت آموزش‌وپرورش بیان کرد: امروز مدیرعامل وقت صندوق ذخیره پاسخ‌گو نیست چه بر سر صندوق ذخیره آمده است، امروز این سرمایه به کجا رفته است؟

سحرخیز افزود: معاون اول رئیس‌جمهور طی دو بخش‌نامه(سال 93 و 95 ) دستور داد حقوق فوق‌العاده همه دستگاه‌هایی که پول‌دارند اضافه شود اما آموزش‌وپرورش به اسم رتبه‌بندی با 150 تا 300 هزار تومان حقش پایمال شد.

معاون سابق وزارت آموزش‌وپرورش بیان کرد: در آموزش‌وپرورش چه زلزله‌ای اتفاق افتاده است که شما زلزله‌شناس را به‌عنوان وزیر انتخاب کردید؟! آموزش‌وپرورش اصلاً امروز به‌وسیله آموزش‌وپرورشی‌ها اداره نمی‌شود.

وی گفت: امروز برخی می‌گوید قرار است تابلو وزارت آموزش‌وپرورش به وزارت آموزش و پوشاک تغییر یابد؛ اگر وزیر آموزش‌وپرورش از ساعت 8 صبح تا 12 شب برای معلمان کار کند بازهم وقت کم می‌آورد پس چطور هم‌زمان هم شرکت داری می‌کند و هم به فکر واردت پوشاک است، بعد اگر وقت کرد مسائل آموزش‌وپرورش را بررسی می‌کند.

سحرخیز تصریح کرد: ما در حوزه آموزش‌وپرورش اصلاً کارنامه موفقی از دولت ندیدیم و امروز رئیسی به‌عنوان نامزد اصلح این ایام انتخابات با شعار کار و کرامت پا به عرصه انتخابات گذاشته است.

وی اظهار داشت: امروز اصولگریان متحدتر از همیشه دست در دست هم دارند و فرهنگیان با نه گفتن به دولت در پای صندوق‌های رأی ضمن حضور مؤثر و مشارکت تام و جدی رئیسی را به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب می‌کنند تا شاهد اجرایی شدن سند تحول و افتخار در حوزه آموزش‌وپرورش باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات