امروز میدان های جنگ فرهنگی شاهد گسترده ترین عملیات های فرهنگی با استفاده از تجهیزات ماهواره ای ، شبکه های اجتماعی و فرهنگی غلیه نظام، مردم و امت اسلامی است.
کد خبر: ۸۸۶۰۶۸۴
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶

سرهنگ میر شفیع حسینی در نشست خبری با خبرنگاران عملیات بیت المقدس را سرآغاز انقلاب در تاریخ دفاع مقدس دانست و گفت : در عملیات بیت المقدس که به فتح خرمشهر و آزادی حدود هفت هزار کیلومتر از خاک میهنمان از دست متجاوزان شد ، بیش از شانزده ار نفر از نیروهای دشمن کشته و مجروح و بیش از نوزده هزار نفر اسیر شدند.

میرشفیع حسینی ، سرمنشاء خدمت به مستضعفین و محرومان جامعه را فرهنگ انقلابی و ایثار و جهاد حاصل از هشت سال دفاع مقدس که با خون و جان شهدا به وجود آمده ،بیان کرد و افزود : امروزه جامعه ما نیازمند استمرار همان فرهنگ ایثار و شهادت و ایستادگی در مقابل جنگ نرم و ناتوی فرهنگی دشمن است، هرچند دشمن در عرصه نظامی و جنگ سخت حرفی برای گفتن ندارد اما امروزه در عرصه فرهنگی و اجتماعی ،تهاجم همه جانبه ای را علیه جامعه اسلامی و بخصوص کشور ما آغاز کرده و با تمام توان و نیرو ادامه می دهد.

امروز میدان های جنگ فرهنگی شاهد گسترده ترین عملیات های فرهنگی با استفاده از تجهیزات ماهواره ای ، شبکه های اجتماعی و فرهنگی غلیه نظام، مردم و امت اسلامی است.

معاون اجرایی سپاه حضرت عباس(ع) با اشاره به فعالیت های فرهنگی و عمرانی سپاه و بسیج در سطح استان ادامه داد: در روز های اخیر شاهد برگزاری مراسم افتتاحیه طرح هجرت با حضور مسئولین استانی بودیم که قرار است در سال جدید با حضور بیش از هشت هزار نفر متشکل از دانشجویان بسیجی دانشگاه های اردبیل و نیز اقشار مختلف بسیج به محرومیت زدایی از سه دهستان نمونه منتخب در استان بپردازند.

حسینی با اشاره به ابلاغ طرح عمران و آبادنی روستا ها گفت :  با همکاری سه دهستان محروم با 75 روستا در شهرهای خلخال ،گرمی و مشکین انتخاب شده اند که قرار است در طول سه سال با کارهای جهادی در چهار عرصه فرهنگی آموزشی عمرانی و کشاورزی این روستا ها از محرومیت بیرون آمده و به روستاهایی آباد و مستعد جذب جمعیت تبدیل شوند.

سید شفیع حسینی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت های ورزشی سپاه و بسیج اشاره کرد و گفت : در برنامه پنج ساله پنجم قرار بود سپاه حضرت عباس در سطح استان 71 سالن ورزشی با متراژ 40000 متر مربع را برای استفاده بسیجیان و عموم مردم افتتاح کند که اولین این سالن های ورزشی در سال 92 تحویل و آخرین آن قرار است در روز سوم خرداد افتتاح و جشن اتمام این پروژه ها برگزار شود.

حسینی از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای روز سوم خرداد را برگزاری مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی استان همزمان با سراسر کشور بیان کرد و گفت : در استان اردبیل نیز این مراسم در همه شهر ها برگزار خواهد شد که در مرکز استان با مسئولیت سپاه حضرت عباس (ع) و با حضور همه نیروهای نظامی و انتظامی در ستاد سپاه حضرت عباس برگزار خواهد شد.

وی مراسم گرامیداشت و تجلیل از رزمندگان عملیات بیت المقدس را از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این روز بیان کرد و گفت: روز سوم خرداد مراسم گرامیداشت و تجلیل از رزمندگان عملیات بیت المقدس استان با حضور رزمندگان و خانواده های آنان در سالن ولایت برگزار خواهد شد.

حسینی اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم و نیازمند ،اعزام کاروان های جهادی را از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این روز ها بیان کرد.

ارسال نظرات