درپی سکوت کشورهای مدعی حقوق بشر:

جنایات آل سعود در العوامیه به هفتمین روز خود رسید

مزدوران رژیم آل سعود برای هفتمین روز پیاپی به شهر شیعه نشین "العوامیه" یورش بردند و به بهانه های مختلف دست به جنایت علیه ساکنین شهر زدند.
کد خبر: ۸۸۶۰۶۹۱
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری بسیج، مزدوران رژیم آل سعود برای هفتمین روز پیاپی به شهر شیعه نشین "العوامیه" یورش بردند و به بهانه های مختلف دست به جنایت علیه ساکنین شهر زدند.

بر اساس این گزارش، امروز چندین انفجار در این شهر روی داد و صدای این انفجارها تا روستاها و شهرهای مجاور نیز به گوش می‌رسید.

به نوشته پایگاه خبری «نبأ»، نیروهای وزارت کشور عربستان به سوی منازل مسکونی در محله‌های «الدیرة»، «شکرالله» و «العوینة» تیراندازی کردند و خسارات مالی فراوانی وارد کردند.

در مقابل شورای وزارتی عربستان مسئولیت حمله به العوامیه را از خود سلب کرد و در نشست هفتگی روز دوشنبه (دیروز) اعلام کرد که تیراندازی در العوامیه به سوی کارگران یک شرکت پیمانکاری در المسورة محکوم است و این اقدام از سوی طرف‌های تروریست صورت گرفته است.

به گزارش فارس، در سایه این جنایات سربازان آل سعود، فعالان شبکه‌های اجتماعی در پستهای مختلف خواستار کمک فوری به ساکنان العوامیه و توقف جنایت در این شهر شده‌اند و سکوت جامعه بین‌الملل در قبال این جنایت آل سعود را محکوم می‌کنند.

مقامات سعودی یک هفته است که با محاصره العوامیه و در انزوا نگه داشتن این منطقه، مانع ارتباطات ساکنان این شهر با روستاها و شهرهای مجاور شده‌اند و معیشت ساکنان این منطقه را با دشوار همراه کرده‌اند. همچنین طرح جدیدی مبنی بر عدم نظافت شهری در استان قطیف را اجرایی می‌کند تا خود شهروندان به تمیز کردن و جمع آوری زباله و پسماندهای این استان بپردازند این در حالی است که این امر خطرات جانی را برای ساکنان این استان دارد.

نیروهای امنیتی عربستان سعودی تاکنون طی چند نوبت به روستای باستانی المسورة حمله کرده‌اند و منازل زیادی را تخریب کرده‌‌اند.

گفته میشود مقامات عربستان سعودی به بهانه توسعه منطقه درصدد هستند تا خانههای روستای المسوره را تخریب کنند.

از سوی دیگر نیروهای واکنش سریع عربستان مدعی هستند این روستا باید برای مقابله با ناامنی و تروریسم به‌سرعت تخریب شود زیرا آن را الهام‌بخش مردم معترض می‌دانند.

سازمان مردم‌نهاد اروپایی-سعودی حقوق بشر نیز با انتقاد از حمله نیروهای عربستان به این روستا، این اقدام را غیرقانونی می‌داند.

این سازمان غیردولتی همچنین از رژیم ریاض خواسته است از هرگونه اقدام علیه اقلیت شیعه بپرهیزد و به آنها اجازه دهد خودشان برای ماندن در روستای المسوره یا ترک آن تصمیم بگیرند.

حدود ۱۰ تا۱۵ درصداز جمعیت عربستان را شیعیان تشکیل می‌دهند که عمدتاً در استان الشرقیه ساکن هستند. این استان مهم‌ترین مرکزاستخراج نفتدر عربستان به شمار می‌آید

 

 

انتهای پیام/.

ارسال نظرات
آخرین اخبار