سطح تحصیلی معلمان برای تدریس به دانش‌آموزان کافی نبوده و معلمان باید برای بهبود وضعیت و افزایش اثرگذاری باید در دوره‌های تکمیلی حضور داشته باشند.
کد خبر: ۸۸۶۰۷۳۷
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشتر کتاب‌ها و دروس مشارکت محور شده و همکاری دانش‌آموزان را به هنگام تدریس می‌طلبد، گفت: معلمان برای اینکه اثرگذاری خوبی داشته داشته باشد، مهارت‌های خود را افزایش دهد.

مرتضی تمجیدی افزود: بر اساس برآوردهای به عمل آمده استان زنجان از لحاظ وضعیت تحصیلی معلمان شرایط تحصیلی مناسبی دارند، به طوری که ۷۰ درصد معلمان استان حداقل مدرک تحصیلی لیسانس را دارند و بخش زیادی نیز در حال تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا هستند.

وی اظهار داشت: سطح تحصیلی معلمان برای تدریس به دانش‌آموزان کافی نبوده و معلمان باید برای بهبود وضعیت و افزایش اثرگذاری باید در دوره‌های تکمیلی حضور داشته باشند و در سال گذشته به طور میانگین هر معلم حداقل ۴۰ ساعت دوره ضمن خدمت را گذرانده است.

این مسئول در ادامه با اشاره به معضل شپش موی سر، تصریح کرد: این مسئله در سال گذشته در فصل پاییز در مدارس استان مطرح شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان یادآور شد: شپش موی سر با آموزش و توجیه دانش‌آموزان، معلمان و اولیا دانش‌آموزان این معضل در حال حاضر در حال کنترل است و مشکلی در رابطه با این مسئله در مدارس و بین دانش‌آموزان استان وجود ندارد.

ارسال نظرات