رئيس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان خدابنده:
چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم در رده سنی بالای 18 سال با حضور 500 خدابنده‌اي برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۶۰۷۴۰
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئيس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان خدابنده از حضور 500 خدابنده‌اي در چهلمين دوره مسابقات قرآن كريم خبر داد و گفت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده طی سال برنامه‌های مختلفی را در مباحث قرآنی اجرایی می‌کند.

حجت‌الاسلام حسن‌رضا محمدی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های اجرایی توسط اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده برگزاری مسابقات قرآنی است، افزود: در همین راستا به صورت سالانه مسابقات قرآنی اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم برگزار خواهد شد، اظهار داشت: این مسابقات در رده سنی بالای 18 سال برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این مسابقات ترویج معارف دینی و قرآنی است، تصریح کرد: خوشبختانه طی سنوات گذشته استقبال از اجرای این برنامه قرآنی مطلوب بوده است.

وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآن کریم به صورت سالانه در شهرستان همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود، گفت: هر سال این مسابقات در رشته‌های مختلف و در دو بخش خواهر و برادر برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با بیان اینکه امسال این مسابقات در 11 رشته مختلف برگزار می‌شود، تصریح کرد: رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل و معارف قرآن و اهل بیت (ع)، هم سرایی و همخوانی قرآن کریم، اذان، دعاخوانی عناوین مسابقات قرآن کریم در خدابنده است.

محمدی با بیان اینکه این مسابقات طبق هماهنگی قبلی روز 28 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، گفت: طبق آمار گرفته شده 500 نفر از شهرستان خدابنده در مسابقات حضور پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از مجموع شرکت‌‍ کنندگان 300 نفر خانم و 200 نفر آقا هستند، اضافه کرد: آزمون این افراد در جوار بقاع متبرکه به صورت مجزا برگزار خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با بیان اینکه نفرات برتر مسابقات شهرستانی به مسابقات استانی راه پیدا می‌کنند، افزود: همچنین در این دوره از مسابقات آزمون رشته‌های انشاد انفرادی، آثار کوتاه رسانه‌ای و مقطع‌خوانی گروهی قرآن نیز وجود دارد.

ارسال نظرات