رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ابهر:

مردم گوشت مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند

مردم گوشت مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند، به دلیل اینکه گوشت های موجود در قصابی ها 24 ساعت در اتاق پیش سرد کشتارگاه نگهداری شده و کاملا بهداشتی، سالم و عاری از عامل بیماریزا است.
کد خبر: ۸۸۶۰۷۵۹
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ابهر گفت: همه ساله با فرا رسیدن فصل گرما و تکثیر و فعالیت کنه ها، احتمال بروز و شیوع بیماری تب کریمه کنگو افزایش می یابد که به همین منظور اداره دامپزشکی شهرستان ابهر جهت پیشگیری از این بیماری اقدام به برگزاری یک دوره کلاس آموزشی با همکاری شبکه بهداشت و نظام پزشکی این شهرستان کرد.

امیرعلی کلانتری افزود: با توجه به ماهیت ویروس عامل بیماری و اپیدمیولوژی آن، بهترین راه مهار بیماری، آموزش گروههای هدف در خصوص پیشگیری از بیماری و راههای انتقال آن می باشد.

وی کارگران کشتارگاه های دام، قصابان، دامداران، کارکنان دامپزشکی و زنان خانه دار و پرسنل بیمارستان را به عنوان گروه های در معرض خطر این بیماری عنوان کرد و اظهار داشت: انتقال ویروس عامل بیماری از طریق خون، گوشت، ترشحات تازه دام آلوده،نیش زدن کنه های ناقل بیماری و له کردن آن ها روی پوست صورت می گیرد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ابهر گفت: مردم گوشت مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند، به دلیل اینکه گوشت های موجود در قصابی ها 24 ساعت در اتاق پیش سرد کشتارگاه نگهداری شده و کاملا بهداشتی، سالم و عاری از عامل بیماریزا است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ابهر در ادامه خاطر نشان کرد: نقش کنه ها در انتقال این بیماری به دام و انسان بسیار پر اهمیت است و رعایت مواردی همچون بهسازی و سیمان کاری اماکن نگهداری دام، سمپاشی روی بدن و اماکن نگهداری دام، پرهیز از کشتار دام در محیط های خارج از کشتارگاه، تهیه گوشت از مراکز مجاز و ممهور به مهر و لیبل دامپزشکی، نگهداری گوشت تازه به مدت 24 ساعت و آلایش (جگر، قلب) به مدت 48 ساعت در دمای یخچال (0 تا 4 درجه)، استفاده از وسایل حفاظت فردی و جهت پیشگری از این بیماری اهمیت بسیار دارد.

ارسال نظرات