افتتاح قطعه دوم جاده ملی پاتاوه -دهدشت

قطعه دوم جاده ملی پاتاوه - دهدشت به طول ۲۸ کیلومتر با حضور خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۸۶۰۸۳۵
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه افتتاح قطعه دوم جاده ملی پاتاوه -دهدشتزیربناهای حمل و نقل کشور در آیین بهره برداری از این طرح، اعتبار هزینه شده برای قطعه دوم جاده ملی پاتاوه- دهدشت را افزون بر ۹۵۰ میلیارد ریال ذکر کرد.
خیرالله خادمی گفت: این قطعه همچنین مشتمل بر پنج دهنه تونل به طول ۲ هزار و ۸۲۰ متر است.
وی ادامه داد: این جاده به طول ۱۳۷ کیلومتر از مهمترین طرح‌های ملی در حوزه راهسازی کشور است که با بهره برداری آن ضمن کوتاه‌تر شدن مسیر اصفهان به بنادر جنوبی کشور، بیش از ۴۰۰ روستای محروم در ۲ شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه، ۴۰۰ میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران این جاده ارتباطی ظرف ۱۰ روز آینده به طور کامل پرداخت خواهد شد، گفت: میزان اعتبارات تخصیص یافته این طرح در سال ۹۶ افزون بر ۹۰۰ میلیارد ریال است.
خادمی با اشاره به اهمیت این جاده ارتباطی به عنوان حلقه اتصال و محور کریدور شمال به جنوب افزود: از مجموع ۱۳۷ کیلومتر کل مسیر حدود ۶۳ کیلومتر آن باقی مانده که تا سال ۹۶ به طور کامل بهره برداری خواهد شد.
وی، میانگین پیشرفت ۶۳ کیلومتر باقی مانده این جاده ارتباطی را بالای ۶۰ درصد ذکر کرد و ادامه داد: حدود ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار در سفر استانی رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به این استان به جاده ارتباطی پاتاوه - دهدشت تخصیص یافته است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: جاده ملی پاتاوه – دهدشت دارای ۱۴ دهنه تونل به طول حدود هشت هزار و ۵۸۰ متر است که پنج دهنه به طول ۲ و نیم کیلومتر آن در فاز دوم این طرح و از حدفاصل سرچنار تا لوداب شهرستان بویراحمد است.
سید موسی خادمی افزود: افزون بر ۵۰۰ میلیارد ریال نیز توسط دفتر رهبر معظم انقلاب برای شتاب بخشی در روند ساخت و تکمیل جاده ملی پاتاوه - دهدشت اختصاص یافت.
استاندار گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب ۲۰۰ میلیارد ریال از این میزان اعتبار سال گذشته تخصیص یافت و ۳۰۰ میلیارد ریال نیز سال جاری به طرح ملی جاده پاتاوه - دهدشت اختصاص می‌یابد.
خادمی افزود: این جاده دارای چهار فاز است که قطعات (فازهای) یک و سه این طرح به ترتیب ۲۸ و ۲۰ کیلومتر و فازهای ۲ و چهار آن نیز به ترتیب ۲۸ و ۶۳ کیلومتر است.
استاندار گفت: میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری جاده ملی در حال ساخت پاتاوه - دهدشت در این استان افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شده که تاکنون همین مبلغ برای آن هزینه شده است.
خادمی، میزان پیشرفت کاری این طرح را حدود ۷۰ درصد ذکر کرد و گفت: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، این جاده ملی تا پایان سال ۹۶ به بهره برداری خواهد رسید.
استاندار، حجم خاک برداری و خاک ریزی در این جاده را به ترتیب افزون بر ۱۶ و چهار میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: بیش از ۴۰۷ دستگاه پل بزرگ و کوچک در این جاده ملی اجرایی و عملیاتی شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار