رئیسی:رفع بیکاری با وجود ذخایر و منابع ارزشمندِ استان

با استفاده از ظرفیتها جنگلی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن ارز آوری میتوان مشکل اشتغال را هم رفع کرد.
کد خبر: ۸۸۶۰۸۳۷
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ابتدای سخنان خود در جمع مردم یاسوج در حجت الاسلام رئیسی در مصلی یاسوجمصلای این شهر با بیان اینکه مردان و زنان سلحشور کهگیلویه و بویراحمد نه تنها امروز نه بعد از پیروزی انقلاب بلکه ازجان گذشتگی خود را در حماسه تنگ گجستان و تنگ تامرادی نشان دادند، مردان و زنانی که نه امروز نه دفاع مقدس فقط از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان مردان و زنان غیرتمند و سلحشور در مقابل ظالمان و ستمگران ایستادگی کردند.
حجه الاسلام رئیسی با اشاره به ظرفیتها و پتانسیلهای استان افزود: امروز می توان با استفاده از همین ظرفیتها  جنگلی که امروز ما در این استان داریم و در اطراف این استان درختهای ارزشمند بلوط بعنوان یکی از جنگلهای ارزشمند این کشور محاسبه می گردد ارز آوری کرد.
وی ادامه داد:سوال این است که چرا با وجود این همه ذخایر و منابع در این استان ، و این همه سرمایه انسانی کارآمد امروز شاهد این میزان بیکاری هستیم ، سهم استان کهگیلویه و بویراحمد در اقتصاد ملی چه میزان است و از آن طرف نیروی کار در این استان با وجود نیروهای تحصیل کرده و کارآمد زنان و مردان فرهیخه چرا میزان بیکاری در این استان همه دلسوزان را دغدغه مند کرده باشد، چرا از این همه منابع و ذخایر خدادادی که برخی را عرض کردم در جهت کشاورزی نوین و در جهت ایجاد صنایع تبدیلی که ایجاد اشتغال می کند رفع بیکاری می کند در این استان گام برداشته نشود.
آقای رئیسی افزود:جنگل پر از درختان سبز بلوط  هر کجای دنیا باشد اقتصاد آنجا را فعال میکند، اقتصاد دریا اقتصاد خاص خود را دارد ، اقتصاد آی. تی و فضای مجازی اقتصادی پر اشتغال است ، این سوال مردم است ما زبان آنهایی هستیم که روزنامه و رسانه ندارند زبان کسانی از کارگرانی و کشاورزانی سخت کوش هستیم که متاسفانه سخنشان شنیده نمی شود.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: آیا حق این است که با این همه منابع، مردم این استان تحت پوشش کمیته ی امداد و بهزیستی باشند، کارگاهها و کارخانجات طبق گفته کارکنان دولت پنجاه درصد ظرفیت صنعتی و کارخانجات تعطیل و متوقف باشد، آیا حق است که 17 هزار کارگاه در کشور تعطیل باشد.
وی با اشاره به 11 میلیون دختر و پسر آماده ازدواج که به دلایل مختلف از جمله شغل، مسکن و سرپناهT ازدواج نمی کنند گفت: آیا با این همه امکانات این حرف و خواسته جوانان یک آرمان دست نیافتنی است.
وی ادامه داد: با این همه امکانات در کشور امکان این هست که در هر سال به صورت میلیونی شغل ایجاد کنیم، امامی گویند نمی شود ما می گوییم قانون به ما حکم می کند.
وی با بیان اینکه برنامه توسعه ششم، دولت را مکلف به تولید میلیونها شغل کرده است افزود: شما می گویید نمی شود برای اولین بار در کشور برنامه را به جای اینکه دولت پیشنها کند رئیس مجلس پیشنهاد کرد ، ما می گوییم اگر قرار نیست به صورت میلیونی شغل ایجاد کنید چرا خود را در معرض رای مردم قرار دادید، اما ما می گوییم با همین امکانات موجود در کشور می شود شغل میلیونی ایجاد کرد.
وی ادامه داد: ما می گوییم کشورهایی که امروز همجوار ما هستند امکانات آنها به قدر ما نیست اما چگونه مشکلات خود را حل می کنند.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی بیان داشت: در این روزهای انتخابات چه اتفاقی افتاد، گفتند می خواهیم مستمری برخی از خانواده های مددجو را سه برابر کنیم که عجیبه چون اول گفتند اعتبار نداریم، دولت یارانه تعدادی را قطع کرده ، اما در روزهای اخیر پیامک زدید بیاید یارانه شما را دوباره وصل می کنیم می گویم از کجا شما اعتبار تامین می کنید.
وی افزود: شما مردم را به حساب نمی آورید، مردم می فهمند، شب انتخابات به دهیارها می گویید نفری ده میلیون تومان به شما می دهیم و این منافات دارد با گفته های خودتان که پول و اعتبار نداریم، من دارم با مردمی تحصیل کرده صحبت می کنم ، به عقل مردم توهین نکنید.
رئیسی خطاب به مردان و زنان غیور کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما آنچه وعده دادیم گفتیم از کجا تامین می کنیم می توانید به سایت مراجعه کنید و برنامه های ما را ببینید، از نظر شما استقبال می کنیم، کشور ما کمبود مدیریت اجرایی و اقتصادی دارد ، کمبود منابع و اعتبار ندارد.
وی ادامه داد: من می گویم مشکل کجاست چطور شد 60 درصد کارخانه ها در استانهای زاگرس نشین تعطیل است ولی آقایان نمی دانند، اساس قضیه از این جا شروع شد که آقایان دولت در سخنان و در عمل تصورشان این بود و هست که گره کار این ملت و اقتصاد ما باز شدن آن در دست بیگانگان است.
وی افزود: مگر بیگانه کدام مشکل را حل کرد، امروز شما رفتید قرار داد را امضا کردید این شد یک تعهد ، حالا برجام یک چکی است که این چک هنوز هم نقد نشده، طرف مقابل به تعهداتش عمل نکرده، این دولت نمی تواند چک نقد نشده برجام را نقد کند، شما می آیید به مردم و در دل مردم هراس ایجاد می کنید و می گویید ای مردم اینها می خواهند دیوار بکشند، بله ما دیواری بلند بین حقوق چپاولگران و حقوق مردم ایجاد خواهیم کرد.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: فرهنگی ما می خواهد تسهیلات بگیرد و دختر و پسرش را عروس و داماد کند این درسته که این فرهنگی حقش را نتواند بگیرد اما چند نفر بیایند صندوق فرهنگیان را به چپاول ببرند؟
حجت الاسلام رئیسی خطاب به دولتمردان با بیان اینکه شما می گویید که بیکاری چگونه حل می شود مگر خود نمی گویید آمار بیکاری در کشور بالا است؟ گفت: در کشور 18 میلیارد دلار قاچاق کالا داریم، شما می گویید نمی شود ما می گوییم امکان اجرا کردن هست می گوییم امکان اینکه 10 میلیارد دلار ورود کالای قاچاق را به کشور کاهش دهیم وجود دارد، قاچاق کالا را کم  و عوض آن یک میلیون شغل ایجاد می کنیم.
وی ادامه داد:  امروز می گویید در کشور اختلاس هست، دزد دزد گفتن برای مردم بی فاییده است، بگید چند نفر افراد مفسد را معرفی کردیم؟ در کشوری که برپایه خون شهیدان است نباید اجازه دهیم فساد رخنه کند و اولین نفر که مخالف فساد باشد باید رئیس دولت باشد و زیردستان روحیه ضد فساد داشته باشند، آیا این مملکت و مردم این ظرفیت را دارند که هر روز یک پرونده و اختلاس را بشنوند ، اعتقاد ما این است قفل مشکلات کلیدش دست جوانان توانای این ملت است، آقایان می فرمایند که شما می خواهید کشور را به عقب برگردانید ما می گوییم مردم را نترسانید.
 وی با بزرگداشت یاد دو هزار شهید استان و یاد مرد بزرگ این خطه آیت الله مرحوم ملک حسینی افزود: به راستی آنچه سایه جنگ را از این کشور دور کرده است مگر نه این است که حضور شما مردم در صحنه بوده است.حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استانی که دارای مردمی غیور هستند و زاگرس نشینانی که سهم بسیاری در امنیت ملی جامعه ی ما دارند افزود: کشور ما از نعمت های خدادادی کم ندارد ذخایر نفت و گازی که از همین استان تولید می شود این استان را تبدیل کرده به دومین استان نفت و گاز که ثروت عظیمی برای کشور دارد این استان منابع آبی ارزشمندی دارد که ده درصد منابع آبی در منطقه در این استان به برکت نعمت های الهی وجود دارد سرزمینی های کشاورزی این استان حاصلخیز است و تنوع اقلیمی بسیاری دارد.
آقای رئیسی با اشاره به اینکه شور و شعور شما (مردم استان کهگیلویه و بویراحمد) سابقه دیرینه تاریخی دارد که هیچ ظلمی و فسادی را تحمل نمی کنیدافزود: شما روحیه جوانمردی دارید و زنان شماهم با غیرت هستند، اگر مردم و جوانان و خانم ها و عشایر ما احساس می کردند کشور مشکل مالی دارد، نفت ندارد، گاز ندارد، می گفتند ما با کمبودها می سازیم ولی مردم ما با تبغیض هرگز نمی سازند.
وی گفت: ما در برنامه "دولت کار و کرامت" برای اقلیم های مختلف برنامه داریم، این استان دارای نفت و گاز، جنگل و بسیاری از صنایع کشاورزی، گردشگری است و نیروی کار بسیار ارزشمندی دارد، در دفاع مقدس هم حدود 2 هزار شهیدو هزاران جانباز دارید که این استان را نام آور کرده است.
وی با بیان اینکه شما نسبت های ناروا می دهید ادامه داد:  قرار نیست با این حرفا از مسئولیت و خدمت به مردم دست برداریم استاد ما شهید بهشتی است با همه ناروا ها میدان را خالی نکرد.
آقای رئیسی تاکید کرد: امروز مردم معتقدند باید یک نظام اداری سالم داشته باشیم، ادارات ما دارای انسان های بسیار خوب هستند، آیا ما داریم تبلیغاتی حرف می زنیم یا واقعیت را می گوییم ، می توان فقر مطلق را از این کشور و کهگیلویه و بویراحمد زدود ، می توان فساد را زدود، و آنچه نیاز است یک مدیریت انقلابی کارآمد و جهادی است و ما به لطف خدا و به برکت نام ولی نعمت همه اما رضا (ع)، برکت مردم و شما جوانان و ملت توانای ایران تمامی مشکلات کشور قابل حل است شما چرا می گویید نمی شود؟ ما می گوییم هم می خواهیم، هم می دانیم و هم می توانیم.
وی ادامه داد: ما بارها اعلام کردیم و بارها هم اعلام می کنیم من رقیب دولت نیستم، رقیب دولت، چهار سال عملکرد خود اوست، من به عنوان طلبه ای که افتخار خدمت گذاری به مردم در آستان ثامن الحجج را دارم اعلام می کنم من رقیب فقر ، بیکاری و فساد اداری و تبعیض در کشور هستم، از احساسات پاک و عواطف ارزشمند شما مردم خوب کهگیلویه و بویراحمد و صمیمیت شما تشکر می کنم.
ارسال نظرات