نخبه جوان کرمانی عنوان کرد: در کرمان سازمانهای مربوطه از طرحهای پژوهشی استقبال نمی کنند، من در شهرهای متفاوتی درس خواندم و رویکرد سازمانهای مختلف شهری و ارتباطشان با دانشگاه را دیدم متاسفانه کرمان در این زمینه خیلی ضعیف است حتی یک نقشه ساده ای GIS ندارد.
کد خبر: ۸۸۶۰۸۸۵
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  محسن کمانداری در گفتگو با دانشجوآزاد گفت: بنده متولد ۱۳۶۹ در  کرمان هستم و مقاطع تحصیلی دانشگاهی را در رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری گذراندم که مقطع کارشناسی در دانشگاه شهید باهنر کرمان، مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه یزد و هم اکنون دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه  فردوسی مشهد هستم.

این نخبه کرمانی افزود: عناوینی که بنده در دوران تحصیل کسب کردم شامل برگزیده به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید باهنر کرمان، برگزیده به عنوان پژوهشگر برتر دانشکده علوم انسانی دانشگاه سراسری یزد، کسب رتبه دوم کارشناسی ارشد در بین همه ورودیها، کسب رتبه اول کارشناسی ارشد دانشجویان دانشگاه یزد در گرایش جغرافیا، برگزیده شده در طرح خوشه بندی دانشجویان دکتری استعدادهای درخشان دانشگاه فردوسی مشهد می باشد.

وی ادامه داد: عضویت در انجمن برنامه ریزی شهری ایران، نماینده و مسئول راه اندازی انجمن جغرافیا و برنامه ریزی شهری شاخه استان کرمان، عضویت در کمیته علمی و هیات داوران بیش از ده کنفرانس ملی و بین المللی مرتبط با علوم شهری و معماری از فعالیت های بنده در مجامع علمی مختلف است.

کمانداری در خصوص فعالیتهای پژوهشی خود توضیح داد: بنده بیش از ۵۰ مقاله علمی-پژوهشی چاپ شده در مجلات معتبر داخلی و خارجی و دو جلد کتاب منتشر شده دارم البته یک کتاب هم از بنده در حال ویرایش نهایی برای چاپ است.

این جوان نخبه عنوان کرد: در کرمان سازمانهای مربوطه از طرحهای پژوهشی استقبال نمی کنند، من در شهرهای متفاوتی درس خواندم و رویکرد سازمانهای مختلف شهری و ارتباطشان با دانشگاه را دیدم متاسفانه کرمان در این زمینه خیلی ضعیف است حتی یک نقشه ساده ای GIS ندارد.

وی تشریح کرد:بنده دانشجوی دکتری دانشگاه فردوسی مشهد هستم، گروه مشاوران شهرداری مشهد با شناسایی نخبه های دانشگاهی در زمینه های شهرسازی و مدیریت شهری از ایده ها و ابتکارات آنها در شهرداری استفاده می کنند ولی در کرمان ارتباط با دانشگاه ضعیفی دارد.

محسن کمانداری با توضیح عملکرد ضعیف سازمانها در کرمان عنوان کرد: بنده سال ۹۱ برای پایان نامه دوره کارشناسی ارشد به سازمان گردشگری رفتم تا هم از راهنمایی آنها استفاده کنم و هم اینکه طرح خود را ارائه دهم اما برای کمک تنها یک نقشه ای که به هر توریستی می دهند به من دادند و وقتی طرح خود را برایشان توضیح دادم که مسیریابی گردشگری تحت جاذبه های گردشگری شهر کرمان در کوتاهترین مسیر است و از مزایای آن صرفه جویی در هزینه و زمان است با این جواب مواجه شدم که این طرحها به درد اروپا میخورد!

این نخبه کرمانی با اشاره به دغدغه امروز جوانان اظهار داشت: جوانان به نظر من قشر سرنوشت ساز و تاثیرگذار در آینده دولتها و ملتها هستند و باید مورد توجه ویژه باشند اما امروز می بینیم که عدم برنامه ریزی صحیح در زمینه اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان آنها را با مشکلات زیادی روبرو کرده است که حتما دولت آینده باید راه حلی کاربردی نه فقط شعاری در این زمینه داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای ساختن جامعه ای موفق باید از جوانان با توجه به تخصصهایشان استفاده شود و در واقع برنامه ریزی ها بایستی با جوانان باشد نه برای جوانان تا شاهد کشوری پیشرفته باشیم.

ارسال نظرات