در شهرستان نیمروز انجام شد

سه خانه بهداشت روستایی در نیمروز شمال سیستان و بلوچستان افتتاح شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: سه خانه بهداشت روستایی در شهرستان نیمروز واقع در شمال سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۸۶۰۸۸۶
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۰
علی اکبر نصیری در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این طرح ها با زیربنای هر کدام 100 متر مربع در روستاهای اسلام آباد، پلگی بزی و اکبرآباد سیستان افتتاح شد.
وی ادامه داد: هزینه ساخت هر یک از این خانه های بهداشت یک میلیارد و 850 هزار ریال بود که جمعیت 2 هزار و 538 نفری را در برمی گیرد.
وی افزود: این خانه های بهداشت در راستای مصوبات وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اسفند 94 به بهره برداری رسید.
وی گفت: دولت تدبیر و امید با اجرای طرح تحول نظام سلامت منشا خدمات ارزنده و ماندگار شده به طوری که 400 عمل جراحی در هر ماه به 2هزار مورد افزایش پیدا کرده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: طرح تحول نظام سلامت با توجه به مشکلات اقتصادی مردم شمال سیستان و بلوچستان توانسته علاوه بر کاهش هزینه های درمانی مردم در بخش های زیر ساختی بهداشتی و درمانی منطقه نیز بسیارتاثیر گذار باشد.
نصیری افزایش افزون بر سه برابری مراقبت های بهداشتی، راه اندازی بیمارستان، کلنیک های ویژه، افزایش امکانات اتاق عمل که منجر به افزایش تعداد اعمال جراحی از 400 مورد به حدود 2 هزار مورد در ماه شد، راه اندازی پایگاه های سلامت در همه مناطق از جمله حاشیه شهرها و غیره را از دستاوردهای این طرح بزرگ در سیستان ذکر کرد.
وی بیان کرد: طرح تحول نظام سلامت یک طرح عظیم و ماندگار با سه رویکرد حمایت مالی از مردم، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات و ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی به اجرا درآمد و توانست در رفع بسیاری از مشکلات موفق باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: این دانشگاه هم اینک با دارا بودن 6 بیمارستان زیرپوشش شامل خیری و تامین اجتماعی، 49 مرکز بهداشتی شهری و روستایی و افزون بر 226 خانه بهداشت به افزون بر 453 هزار نفر از مردم شمال سیستان و بلوچستان خدمات ارائه می دهد.
به گزارش بسیج طرح تحول نظام سلامت از اواسط اردیبهشت سال 93 با هدف کاهش هزینه های درمانی و کیفیت بخشی به خدمات پزشکی و بهداشتی در کشور آغاز شد که تاکید بیشتر آن در یک سال نخست در بخش درمانی و کاهش هزینه های درمان و در سال دوم در حوزه بهداشت بود.
استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستانهای شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستانهای زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستانهای ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد

ارسال نظرات
آخرین اخبار