با همت خیرین احداث شد

یک مدرسه خیری در خاش سیستان و بلوچستان افتتاح شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: یک مدرسه خیری در روستای کمال آباد شهرستان خاش واقع در جنوب استان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۸۶۰۸۹۹
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱
علیرضا راشکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرگزاری بسیج ازاستان سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: این واحد آموزشی با یک کلاس درس با زیر بنای 53 متر مربع و با اعتبار900 میلیون ریال با مشارکت گروه خیری فارغ التحصیلان دانشگاه سیستان و بلوچستان ساخته شده است.
وی با تقدیر از خیران مدرسه ساز گفت: 288 کلاس درس در قالب 93 مدرسه با مشارکت خیران مدرسه ساز سال گذشته در استان ساخته شده است.
وی ادامه داد: این مدارس با مشارکت خیران و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان با اعتبار بیش از 305 میلیارد ریال در استان ساخته شده است.
وی با اشاره به رویکرد مشارکت خیران مدرسه ساز و اداره کل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان برای ساخت مدارس افزود: هر خیری که برای ساخت مدرسه قدم بردارد این نهاد با وی مشارکت می کند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین 177 مدرسه با 550 کلاس درس و با اعتبار افزون بر 646 میلیارد ریال سال گذشته در استان ساخته شده است.
راشکی با بیان اینکه متوسط زیربنای فضای آموزشی در کشور 5.34 متر مربع و در سیستان و بلوچستان 3.11 متر مربع است، اظهار داشت: برای رسیدن فضاهای آموزشی این استان به متوسط کشوری نیازمند ساخت افزون بر 11 هزار کلاس درس هستیم.
وی گفت: 18 هزار و 934 کلاس درس در سیستان و بلوچستان وجود دارد که 6 هزار و 181 مورد آن نیاز به تخریب و بازسازی و چهار هزار و 358 مورد آن نیازمند مقاوم سازی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار