مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

تامین مبخش قابل توجهی از اعتبارات کمیته امداد از محل کمکهای مردمی

کد خبر: ۸۸۶۱۰۰۹
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان،مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه کمیته امداد بعنوان بال عاطفی نظام و معین دولت در حوزه محرومیت زدایی فعالیت میکند ، گفت : رویکرد این نهاد درخدمت رسانی به جامعه هدف خود شناسایی ظرفیت های مردمی و استفاده از آن به نفع جامعه هدف به منظور توانمندسازی مددجویان است.

هدایت صفری افزود: با همکاری بیشتر تمامی دستگاههای اجرایی استان و همراهی و مساعدت خیران توانمندسازی مددجویان در کمترین زمان محقق خواهدشد.

وی به ظرفیت های موجود در حوزه وقف بویژه در بخش کمک به نیازمندان اشاره کرد و افزود: با همکاری و تعامل بیشتر کمیته امداد و اوقلف و امورخیریه استان منابع موجود دراین بخش باهم افزایی با اعتبارات کمیته امداد اثربخشی لازم را در حوزه توانمندسازی خانواده ها خواهد داشت .

صفری با اشاره به اینکه نیاز جامعه هدف کمیته امداد در بخش های مختلف بالااست ومنابع مالی این نهاد به تنهایی پاسخگوی رفع نیاز های آنها نیست ، اظهار کرد : بخش قابل توجهی از اعتبارات کمیته امداد برای خدمت رسانی به مددجویان تحت پوشش از محل کمکهای مردمی تامین می شود .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان درادامه تعداد خانواده های تحت پوشش این نهاد در سطح استان را تعداد 22هزار و 500 خانواده اعلام کرد و اضافه کرد: این تعداد خانوار مددجویی در استان جمعیتی معادل 39 هزار نفررا شامل می شود.

وی یاد آور شد: این تعداد شامل 13هزار زن سرپرست خانوار ، 17هزار سالمند ، 768 بیمار خاص و صعب العلاج و سرطانی و سه هزار و 942 یتیم و فرزند محسنین است .

صفری در ادامه تعداد طرحهای اشتغال ایجاد شده برای مددجویان تحت پوشش این نهاد در سال گذشته را دو هزار و 248 فرصت شغلی اعلام کرد و افزود: برای اشتغالزایی جامعه هدف در سال گذشته مبلغ 235 میلیارد ریال از محل اعتبارات بانکی و منابع کمیته امداد پرداخت شده است .

وی با اشاره به اینکه تسهیلات اشتغالزایی پرداختی به مددجویان تحت پوشش این نهاداز محل اعتبارات کمیته امداد ازطریق صندوق امداد ولایت انجام میشود، ادامه داد: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با هدف ترویج سنت قرض الحسنه در جامعه و استفاده از سپرده خیران برای کمک به اقشار ضعیف جامعه و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد از شهریور ماه سال گذشته دراستان فعالیت می کند.

صفری خاطرنشان کرد: با هماهنگی های انجام شده کلیه حسابهای صندوق امداد ولایت به سیستم شبکه شتاب متصل شده است و خیران می توانند به منظور فراهم سازی زمینه ارائه خدمات اثربخش در حوزه اشتغال در این صندوق سپرده گذاری کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان همچنین با بیان اینکه در سال گذشته بیش از یک هزار و 737 مورد کمک هزینه ازدواج و تامین جهیزیه به نیازمندان و خانواده های تحت پوشش این نهاد پرداخت شده است ، اضافه کرد: استفاده از ظرفیت های مشترک بین اداره اوقاف و امورخیریه و کمیته امداد زمینه ازدواج آسان و افزایش خدمات این نهاد در این بخش به نیازمندان را فراهم خواهد کرد.

صفری به اجرای برنامه های مختلف به منظور کمک به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد در ماه رمضان نیز اشاره کرد و افزود: برنامه های اجرایی کمیته امداد درایام ماه رمضان با استفاده از کمکهای مردمی و مشارکت خیران در این برنامه ها انجام می شود.

دراین دیدار حجت الاسلام احمد نیکنام مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان ضمن اعلام آمادگی برای همکاری مشترک در حوزه کمک به نیازمندان ، گفت : همکاریهای مشترک بین دودستگاه زمینه ارائه خدمات هدفمند به نیازمندان را فراهم کرد .

وی ادامه داد: پیشگیری از آسیب های اجتماعی از طرف مساجد اتفاق می افتد ولی درمان آن توسط کمیته امداد انجام میشود و این کار بسیار ارزشمند است. انتهای پیام /

پیام/

ارسال نظرات