خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: به‌دلیل ولنگاری مالی و پرداخت‌های نجومی دولت 700 هزار میلیارد تومان به بانک‌های کشور بدهکار است.
کد خبر: ۸۸۶۱۰۹۳
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدمهدی زاهدی سه‌شنبه‌شب در جمع دانشجویان دانشگاه امام محمدباقر(ع) ساری اظهار کرد: نظام آموزشی کشور باید تحول پیدا کند و تا به سمت و سوی مناسب دسترسی پیدا کنیم.

وی با اعلام اینکه میزان بودجه عمرانی دانشگاه‌های کشور تنها 30 درصد اختصاص داده شد، افزود: باید به دانشگاه کمک بیشتری شود و مجلس حامی توسعه دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ارتباط با سیاسی‌کاری در سطح دانشگاه‌های کشور، خاطرنشان کرد: در دانشگاه نباید سیاسی‌کاری شود، دانشجویان و دانشگاهیان باید الگوبخشی کنند و بصیرت‌افزایی در برنامه کاری متولیان دانشگاهی قرار گیرد.

این مسؤول با انتقاد از عملکرد دولت در توجه به مباحث پژوهشی در سطح دانشگاه‌های کشور، گفت: دولت روحانی در طول مدت فعالیت‌ خود کمترین توجه به حوزه پژوهش داشت، بودجه پژوهشی کشور 42 صدم درصد جی‌دی پی است.
زاهدی با اشاره به سابقه فعالیت پژوهشی حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: ایشان پژوهش را باور دارند، خودش دانشگاهی است و زندگی‌اش با پژوهش ارتباط مستقیم دارد.

وی با اعلام اینکه دولت در پژوهش هیچ سرمایه‌ مناسبی را اختصاص نداد، گفت: دولت طرح‌های کلان ملی در سطح دانشگاه‌ها را کنار گذاشت.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ساخت هواپیما و قطعات آن در دانشگاه امیرکبیر در برنامه کاری بود و جلوی پرتاب ماهواره‌ای را که آماده بود گرفته شد، مجلس اعتبارات لازم را تصویب کرد ولی دولت به قول خودش عمل نکرد.

این مسؤول اضافه کرد: اگر به دلیل عملکرد ضعیف دولت طرح  عدم کفایت سیاسی را در دستور کار خود قرار می‌دادیم آیا به نفع کشور بود، ارزش منافع ملی بالاتر از فعالیت‌های باندی و جناحی است، نگاه سیاسی و تنگ‌نظرانه را نباید در مسائل کلان و ملی کشور دخالت دارد.

زاهدی با اعلام اینکه با وجود اختلاف سیاسی و علمی با روحانی اگر طرح استیضاح دولت مطرح بود، بنده امضا نمی‌کردم، گفت: بنده منافع ملی را به مسائل سیاسی ترجیح می‌دهم.

وی در ارتباط با مسائل برجام، بیان کرد: برجام با همه بدی و خوبی‌ها در حال حاضر مورد توافق ما و جامعه بین‌المللی است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نظام به دنبال نادیده گرفتن برجام نیست ولی اگر خطایی از طرف دشمنان ما سر بزند اگر آمریکا برجام را پاره کند به قول رهبر انقلاب ما آن را آتش می‌زنیم.

این مسؤول با اعلام اینکه دشمن در مسئله برجام تلاش داشت تا به عمق تأسیسات نظامی و دفاعی ما نفوذ کند، گفت: کشور با برجامی که دولت تلاش داشت تصویب کند به صورت کلی فلج می‌شد، دولت به حدی در جریان برجام قافیه را باخته بود که ما مجبور بودیم جنس دوگانه مصرف را از مبدا سفارش داده و در حین انتقال توسط مأموران آنها حتی در سطح دانشگاه‌ها نظارت شود.

زاهدی درباره افزایش اعتبار گذرنامه که برخی‌ها تلاش دارند نسبت به این موضوع مانور بدهند، افزود: چه طور اعلام می‌کنید که اعتبار گذرنامه چند برابر شد ولی نتوانستیم از حق افراد به شهادت رسیده در حادثه منا دفاع کنیم، در عربستان به سر پسر بچه‌ ایرانی چه آوردند، در تفلیس چه بلایی سر بانوان ما آوردند، غیرت این دولت کجا رفت و چه کار کرد، برای پس گرفتن پیکرهای حجاج دولت در برابر شیخ عرب زانو زد اگر اقدام به موقع رهبر انقلاب اسلامی ایران نبود، عربستان حتی پیکر حجاج ایرانی را بر نمی‌گرداند.

وی با اعلام اینکه بورکینافاسو که بر روی نقشه به سختی دیده می‌شود برای سفیر کشور ما قد اعلم می‌کند، گفت: جیبوتی و مالدیو با ما قطع ارتباط کردند.

رئیس کمیسیون تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ارتباط با طرح تحول سلامت، افزود: هر کس بگوید که طرح تحول سلامت خوب نیست جفا کرد ولی این طرح ایراداتی دارد که کشور را بیچاره کرده است.

این مسؤول اضافه کرد: دولت در جریان طرح تحول سلامت همه تمرکز خود را بر درمان گذاشت، تعرفه‌های پزشکی چند برابر افزایش پیدا کرد و دولت به دلیل عدم تعهد در پرداخت‌ها با کسری بدهی معوقه مواجه شد.

زاهدی یادآور شد: مدیریت اجرایی در طرح تحول سلامت برای کشور به دلیل محاسبات نامناسب و اشتباه در اجرا برای کشور هزینه سنگینی را تحمل کرد و اجرای طرح تحول سلامت به صورت جدی توسط پزشکیان نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی مورد نقد قرار گرفت.

وی درباره بدهی دولت دهم که توسط یکی از کاندیدا مطرح شد، گفت: بدهی دولت دهم به بانک‌ها 150 هزار میلیارد تومان بود، ولی دولت یازدهم به دلیل ولنگاری مالی و پرداخت حقوق‌های نجومی 700 هزار میلیارد تومان به بانک‌های کشور بدهکار است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها