خبرهای داغ:
رئیس ستاد انتخابات استان قم خبر داد:

آرای مردم قم در ۷۲۱ صندوق اخذ خواهد شد

رئیس ستاد انتخابات استان قم با بیان اینکه تعداد واجدین شرایط رای در استان قم ۷۸۲ هزار و ۹۷۴ نفر است، گفت: در شهر قم تعداد ۵۳۰ شعبه ثابت و ۲۸ شعبه سیار در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۸۸۶۱۱۱۳
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
آرای مردم قم در ۷۲۱ صندوق اخذ خواهد شد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، احد جمالی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز کشور در وضعیت حساسی قرار دارد، اظهار داشت: هژمونی سیاسی دنیا، فتنه های بی شمارطراحی شده در کشورهای همسایه، رفتار برخی کشورهای مرتجع عربی و ناآرامی هایی که در برخی از کشورهای منطقه وجود دارد، ضرورت مشارکت حداکثری ملت ایران را تاکید می کند.

وی با بیان اینکه براساس فرمایشات مقام معظم رهبری اولویت نخست انتخابات مشارکت حداکثری است، تصریح کرد: آخرین پیش بینی ها در کشور حکایت از مشارکت 73 درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری می کند و امیدواریم مشارکت به بالای 75 درصد برسد.

جمالی با بیان اینکه ستاد انتخابات استان قم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در 7 اسفند 94 به عنوان استان اول کشور در رابطه با اجرای صحیح انتخابات اعلام شد، افزود: ستاد انتخابات استان از حدود 4 ماه قبل کار خود را آغاز کرد  و بیش از 20 جلسه برگزار کرده است؛ همچنین ده ها جلسه کمیته های مختلف زیرمجموعه ستاد برگزار شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان قم از آمادگی کامل این نهاد برای اجرای انتخابات در قم خبر داد و گفت: برای انتخابات ریاست جمهوری 669 شعب اخذ رای در قم فعال خواهد بود؛ همچنین 57 شعبه در قم نسبت به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان اضافه شده است.

جمالی با بیان اینکه تعداد صندوق اخذ آرای انتخابات شوراها را 721 صندوق عنوان کرد و افزود: در شهر قم تعداد 530 شعبه ثابت و 28 شعبه سیار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مجموع بازرس و سربازرس وزارت کشور720 نفر، بازرس و سربازرس شوراها 300 نفر، ناظر و سرناظر شوراها 1500 نفر؛ و ناظر و سرناظر شورای نگهبان 2 هزار نفر هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان قم با بیان اینکه 5 هزار نیرو جهت تامین نظم و امنیت فعال خواهند بود، گفت: 2 هزار نفر در شعب اخذ رای و 2 هزار نفر در سطح استان مستقر خواهند بود؛ حدود هزار نفر نیروی بسیجی نیز در امر برقراری نظم و امنیت مشارکت دارند.

جمالی تصریح کرد: مجموعا 20 هزار نفر در برگزاری انتخابات به طور مستقیم مشارکت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه تعداد واجدین شرایط رای در استان قم 782 هزار و 974 نفر است، گفت: از این تعداد، 19 هزار و 552 نفر رای اولی هستند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم از رقابت 530 نفر برای تصاحب کرسی شورای شهر قم خبر داد و افزود: برای انتخابات دوره پنجم شوراها 1583 نفر ثبت نام کردند که رشد 22 درصدی را نسبت به دوره چهارم نشان می دهد.

رئیس ستاد انتخابات استان قم با بیان اینکه این نهاد خود را موظف به اخذ رای از تمام شهروندانی می داند که می خواهند رای بدهند، افزود: بر این اساس 28 شعبه سیار پیش بینی شده است و مراجع تقلید نیز رای خود را در شعبه سیار خواهند انداخت.

جمالی با بیان اینکه اخذ رای از ساعت 8 صبح روز جمعه 29 اردیبهشت آغاز می شود، اظهار داشت: با توجه به حضور و مشارکت گسترده مردم احتمال تمدید زمان انتخابات نیز زیاد است.

ارسال نظرات