مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

ایجاد اشتغالزایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در مناطق محروم با هدف زمینه درآمدزایی

اشتغالزایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در مناطق محروم به منظور فراهم کردن زمینه درآمدزایی این خانواده ها و توانمندسازی آنها است.
کد خبر: ۸۸۶۱۱۶۳
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه این نهاد به عنوان بال عاطفی نظام و معین دولت در حوزه محرومیت زدایی در کشور فعالیت می کند، گفت: طبق اسناد بالادستی رسالت اصلی کمیته امداد کمک به کاهش فقر و محرومیت در مناطق مختلف به ویژه مناطق محروم است.

هدایت صفری وی با بیان اینکه از نظر حاکمیتی خدمات ارائه شده در این نهاد به اقشار نیازمند جامعه به عنوان خدمات نظام در بخش محرومیت زدایی است، افزود: با برنامه ریزی هدفمند و استفاده از منابع دولتی در اختیار این نهاد و هم افزایی آن با کمکهای مردمی خدمات اثربخشی به نیازمندان ارائه می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: خدمات ارائه شده در کمیته امداد ضمن تامین استقلال اقتصادی خانواده های نیازمند موجب امید آفرینی در نیازمندان شده و ذائقه دهک های پایین جامعه از نظام شیرین تر می شود.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در ادامه تعداد خانواده های تحت حمایت کمیته امداد در مناطق محروم استان را هفت هزار و 391 خانواده اعلام و تصریح کرد: این تعداد خانوار مددجویی در تعداد 881 روستای دارای ضرایب محرومیت 6 و 7 در استان ساکن هستند.

صفری خاطرنشان کرد : توجه به وضعیت معیشتی و اقتصادی خانواده های نیازمند ساکن در مناطق محروم از اولویت های مهم این نهاد در خدمت رسانی به جامعه هدف است .

وی گفت : بر این اساس در سال گذشته با استفاده از اعتبارات دولتی و کمکهای مردمی 19 هزار و 992 مورد به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در مناطق محروم خدمت رسانی شده است .

صفری افزود: طبق آمار های موجود میزان خدمات ارائه شده به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد ساکن مناطق محروم استان در بخش های مختلف در سال گذشته 222میلیارد و 794 میلیون ریال بوده است .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه رویکرد اصلی این نهاد زمینه سازی برای خوداتکایی و استقلال اقتصادی خانواده های تحت حمایت این نهاد در مناطق محروم است ، ادامه داد: یک هزار و 140 طرح اشتغال با اعتباری بالغ بر 108میلیارد و 39 میلیون ریال از محل منابع بانکی در سال گذشته ایجاد شده است

وی یادآور شد: اشتغالزایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در مناطق محروم به منظور فراهم کردن زمینه در آمدزایی این خانواده ها و توانمندسازی آنها است.

صفری به ارائه بهره مندی چهار هزار و 888 نفر از جامعه هدف ساکن در مناطق محروم استان در سال گذشته از آموزشهای مهارت آموزی و فنی و حرفه ای اشاره کرد وافزود : در مجموع مبلغ سه میلیارد و 985 میلیون ریال نیز در این بخش در سال 95 هزینه شده است.

وی همچنین به تامین مسکن مددجویان تحت حمایت کمیته امداد نیز به عنوان یکی از خدماتی که در توانمندسازی خانواده ها تسریع می کنداشاره کرد و ادامه داد: تعداد 52 واحد مسکن برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در مناطق محروم و روستایی استان با اعتباری معادل هفت میلیارد و 800 میلیون ریال احداث شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در ادامه به پرداخت مبلغ 59میلیارد و 500میلون ریال مستمری به مددجویان تحت حمایت این نهاد در سال گذشته در مناطق محروم استان نیز اشاره کرد و گفت : یک هزار و 235 مورد تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ 18میلیارد و 600 میلیون ریال از خدمات دیگر کمیته امداد در سال 95 در این مناطق بوده است .

وی تعداد کمک هزینه ازدواج و جهیزیه پرداختی به مددجویان ساکن در مناطق محروم استان در سال گذشته را 613 مورد با اعتباری معادل 14میلیارد و 200میلیون ریال اعلام کرد و گفت : تعداد 739 مورد کمک به اقساط معوق بهسازی و نوسازی مسکن مددجویان به مبلغ یک میلیارد و 900میلیون ریال از دیگر خدمات کمیته امداد در مناطق محروم استان در سال 95 بوده است .

صفری همچنین به ارائه خدمات به جامعه هدف ساکن در مناطق محروم به منظور ارتقاء سطح سلامت و شاخص های بهداشتی این خانواده ها نیز اشاره کرد و افزود : مبلغ هشت میلیارد و 770میلیون ریال در سرفصل های کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال و تامین لوازم بهداشتی مورد نیاز تعداد سه هزار و 934 نفر از مددجویان ساکن در این مناطق در سال گذشته هزینه شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار