امضاء و تفاهم محرمانه سند 2030 که فرهنگ، ارزش، اخلاق و هنجارهای جامعه اسلامی را هدف قرار داده است ، عدم توجه به مشکلات و معیشت و توهین به شعور جامعه فرهیخته واگذاری و فروش مدارس دولتی به بخش خصوصی، عدم تأمین سرانه حداقلی مدارس، بیانگر ناکارآمدی و بی توجهی دولت یازدهم بود.
کد خبر: ۸۸۶۱۱۶۶
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، جامعه فرهنگیان مازندران طی بیانیه‌ای حمایت خود را از کاندیدای اصلح دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی اعلام کردند.

در این بیانیه آمده است: جامعه فرهیخته و فاخر معلمان که علاوه بر تعلیم و تربیت آینده‌سازان ایران اسلامی، جایگاه و وظیفه هدایت صحیح اجتماعی مردم را نیز به خاطر شأن مرجعیت فرهنگی بر عهده دارد ، اینک در آستانه رخداد بزرگ و صحنه بسیار حساس انتخاب مدیریت مطلوب چهار سال قوه اجرایی کشور، همان‌گونه که در عرصه‌های پیشین کشور  همچون مبارزات با نظام ستمشاهی، مشارکت در پیروزی و تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی، حضور در عرصه‌های نور و ایثار سال‌های دفاع مقدس و سایر زمینه‌های گوناگون، خوش درخشیدند و نقش محوری و بنیادین خود را ایفا کردند.

در این آزمون بزرگ نیز در گام نخست با حضور همه‌جانبه و حداکثری خود به وظیفه ملی و شرعی خود به فرموده مقام معظم رهبری عمل می‌کنند.

و در گام دوم با حمایت و انتخاب نامزد اصلح ، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، زمینه استقرار دولت « کار و کرامت » را فراهم کرد.

و در گام سوم با مشارکت در تولید و افزایش سرمایه اجتماعی نقش بی‌بدیل خود را در ایجاد شرایط مطلوب و سرافرازی ایران اسلامی در همراهی با دولت « کار و کرامت » و تغییر به نفع مردم ایفا می‌کنند. 

در چهار سال گذشته دولت یازدهم با انتخاب و حضور دو وزیر بر مسند بزرگ‌ترین و مهم‌ترین وزارتخانه کشور، که یکی را رمق کار نبود و دیگری از جنس فرهنگیان نبوده و تلاش اقتصادی را مقدم بر کار فرهنگی دانسته، بی‌توجهی به فراهم ساختن ساز و کار اجرایی سند مهم، مصوب و شفابخش «تحول بنیادین آموزش و پرورش» و به جای آن ، امضاء و تفاهم محرمانه سند 2030 که فرهنگ، ارزش، اخلاق و هنجارهای جامعه اسلامی را هدف قرار داده است ، عدم توجه به مشکلات و معیشت قشر مهم و تأثیرگذار فرهنگی و حتی استفاده ابزاری و انتخاباتی از نیازهای آنان و توهین به شعور این جامعه فرهیخته با وعده صدور حکم افزایش مجدد حقوق در پایان اردیبهشت‌ماه، واگذاری و فروش مدارس دولتی به بخش خصوصی، عدم تأمین سرانه حداقلی مدارس و... همه نشان از آن دارد که موضوع «فرهنگ»، «معلم» و «تعلیم و تربیت» که به فرموده امام راحل(ره) مسأله اول نظام است، نه تنها در اولویت « اول » بلکه به هیچ وجه در اولویت‌های دیگر دولت یازدهم نبود.

اتفاق تلخ به یغما رفتن سرمایه صندوق ذخیره فرهنگیان که از اندک اندک امید و پس‌انداز فرهنگیان کشور جمع شده و مقرر بود که در دوران بازنشستگی، اندک کمکی باشد برای حل بخشی از مشکلات عدیده معلمان، فاجعه بزرگ دیگری بود که اگرچه اصل این رخ داد مایه شرمساری و تأسف بود اما آنچه که تأثر، تألم و نگرانی فراوان‌تر جامعه فرهنگیان را برانگیخت ، سخنان و واکنش عجیب رئیس دولت در مجلس شورای اسلامی بود که اشاره کرد« اختلاسی در صندوق رخ نداده بلکه این مبلغ، معوقات بانکی است.» همچنین پرداخت‌های حقوق و مزیت‌های آنچنانی و نجومی به مدیران ستادی وزرات و ادارات کل استان‌ها که اختلاف فاحشی با حقوق معلمان خدوم دارد نیز نشان از بی‌توجهی مطلق و بی‌اهمیتی « فرهنگی و فرهنگیان » در دولت یازدهم دارد.

با توجه به موارد یاد شده ، ما فرهنگیان مازندران حق خود می‌دانیم که در روز جمعه 29 اردیبهشت با حضور گسترده در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، با حمایت و انتخاب  نامزد اصلح حجت‌الاسلام رئیسی که فردی با سوابق روشن در پاک‌دستی، ساده زیستی و مدیریتی و حضور مجدد حاج بابایی، فردی توانا، متعهد، پرتلاش، آزمون پس داده و « مردی از جنس معلمان »، در کرسی وزارت آموزش و پرورش، امیدوار به تعالی جایگاه تعلیم و تربیت و معلمان و ارتقاء معیشت و بهبود شرایط عمومی برای هموطنان در سایر اقشار باشیم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها