قادری گفت: رئیس جمهور نمی تواند نسبت به اشتغال بی تفاوت باشد، باید برای این نیازهای اساسی برنامه ای دقیق داشته باشد و به دور از آمارسازی های غیرواقعی عملکردی مثبت و شفاف از خود ارائه دهد.
کد خبر: ۸۸۶۱۱۷۷
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نهم شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با بیان اینکه جایگاه ریاست جمهوری بایدها و نبایدهایی دارد، گفت: موضوع نگاه به درون و استفاده از ظرفیت های داخلی یک شاخصه بسیار مهم است، البته این موضوع به معنای آن نیست که توجهی به ظرفیت های خارجی نداشته باشیم، اما باید از تمام ظرفیت های درونی استفاده شود که رهبر انقلاب نیز بارها بر این اصل اساسی تأکید کرده اند.

وی با تأکید بر اینکه رئیس جمهور در عین توجه به رشد اقتصادی نباید حمایت از محرومین را فراموش کند، تصریح کرد: رئیس جمهور نمی تواند نسبت به اشتغال بی تفاوت باشد، باید برای این نیازهای اساسی برنامه ای دقیق داشته باشد و به دور از آمارسازی های غیرواقعی عملکردی مثبت و شفاف از خود ارائه دهد.

این اقتصاددان اظهار داشت: سیستم بانکی و نظام پولی و مالی کشور باید به خوبی مدیریت شود چراکه سرمایه های خوردی توسط این بازارها ایجاد می شود که لازم است این سرمایه ها به سمت تولید سوق داده شوند، قطعا رئیس جمهوری که درایت چنین کاری را داشته باشد از منظر مدیریت اقتصادی، اصلح است.

وی با بیان اینکه خام فروشی نفت هیچ منفعتی برای اقتصاد کشور ندارد، یادآور شد: رئیس جمهور آینده باید در جهت کاهش خام فروشی ها و اتکا به درآمدهای نفتی و همچنین صادرات محصولات غیر نفتی نهایت تلاش و کوشش خود را به کار گیرد، چرا که اینها بخش مهمی از اجرای اقتصاد مقاومتی و فراهم ساختن زمینه رشد اقتصادی است.

ارسال نظرات