وزیر نیرو گفت: در طول فعالیت دولت یازدهم به سه هزار روستا در کشور آبرسانی شده است.
کد خبر: ۸۸۶۱۱۸۲
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از  مهر، حمید چیت چیان  در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان گرمی تصریح کرد: این میزان به دلیل اینکه قابل مقایسه با آبرسانی روستایی سال‌های قبل از خود نیست، اقدامی کم‌نظیر از سوی دولت است.

وی افزود: تنها در سال گذشته به میزان ۱۰ سال گذشته آبرسانی انجام‌شده و وزارت نیرو تأمین آب شرب سالم و بهداشتی را در اولویت کاری خود می‌داند.

وزیر نیرو همچنین مهار آب‌های مرزی را از دیگر اولویت‌های دولت برشمرد و گفت: به منظور مهار آب‌های مرزی پروژه‌هایی در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و ایلام انجام‌شده است.

چیت چیان به پروژه سد و شبکه پایاب خداآفرین در شمال استان اردبیل اشاره کرد و گفت: با افزایش تولیدات کشاورزی در این منطقه می‌بایست برای صادرات محصولات کشاورزی به بازارهای اروپا و روسیه برنامه‌ریزی شود.

وی تأکید کرد: تولید با محوریت صادرات مورد تأکید و در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و در واقع اقتصاد مقاومتی به دنبال تکیه بر ظرفیت ملی و داخلی است.

وزیر نیرو با اشاره به سرمایه‌گذاری پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی در شبکه پایاب خداآفرین ادامه داد: پروژه‌های دیگری ازجمله سد عمارت، احمد بیگلو و تازه کند نیز در استان اجرا می‌شود که با بهره‌برداری می‌توان شاهد تحول عظیمی در این استان بود.

چیت چیان همچنین به بهره‌برداری از مجتمع‌های آبرسانی در بخش موران گرمی اشاره کرد و گفت: در تیر ماه امسال آبرسانی ۱۸ روستا و تا تیر ماه سال آینده آبرسانی ۴۶ روستا به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تأکید کرد: دولت به منظور راه‌اندازی مجتمع گاوداری دو هزار رأسی و پالایشگاه نفت در گرمی مساعدت‌های لازم را اعمال خواهد کرد.

ارسال نظرات