کد خبر: ۸۸۶۱۲۰۵
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، دیروز تریبون آزاد دانشجویی و صرفا دانشجویی با موضوع انتخابات به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در محوطه این دانشگاه برگزار شد تا دانشجویان این دانشگاه آزادانه دغدغه های انتخاباتی خود را بیان کنند.

 

هر چند قرار بود که این تریبون صرفا دانشجویی باشد اما معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کردستان فرصت را غنیمت شمرد و این تریبون را فرصتی برای تبلیغ عملکرد نداشته دولت یازدهم دانست و پشت تریبون رفت و گفت: امروز من در مرخصی بودم اما به شوق دانشجویان در این تریبون حضور پیدا کردم( انگار که ما نمیدانیم آمده بود که یاری رسان تعدادی از دانشجویان باشد)

 

سوال اینجاست اگر به قول خودشان در مرخصی بودند و مسئولیتی در دانشگاه نداشتند، پس چرا مقابل جایگاه قرار گرفتتند مگر نه این که هدف از برگزاری این تریبون مطرح شدن انتقادات و دغدغه های دانشجویان است ؟ اگر نیز برخلاف صحبت هایشان مرخصی نبودند و به عنوان معاونت دانشجویی دانشگاه حضور داشتند با چه حقی از کاندیدای خاصی حمایت می کردند ؟

 

وی با بیان اینکه این محیط دانشکاهی است پس پیشنهاد می کنم در طراز انقلاب پیشنهادات و نظرات خود را مطرح کنید افزود: شما دانشجو هستید باید از کاندیداها برنامه بخواهید, روش اجرا بخواهید, در محیط دانشگاه باید برنامه مورد نقد قرار بگیرد نه افراد.

 

وی ادامه داد: حرمت ها را نگه دارید به جای نقد اشخاص به نقد برنامه بپردازید چرا که همه مملکت به برنامه نیاز دارد اینکه چه کسی لباس روحانیت به تن دارد یا ندارد ملاک انتخاب نیست.

 

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: در 29 اردیبهشت در پای صندوق های رای حضور پیدا کنید و به هر کس که دوست داشتید رای دهید اما بعد از پایان رای گیری باید به آرا مردم و منتخب ملت تمکین کرد و رقابت ها تا پایان رای گیری باشد.

 

در ادامه یکی از دانشجویان پشت تریبون رفت و گفت: من کورد هستم صد سال است که مردم کورد برای آزادی میجنگد اما کدام رییس جمهور فهمیده که ما چی میخواهیم؟ چرا باید تمام بدبختی ها و بیکاری ها برای ما باشد,ما تا امروز برای وطن, برای خاک برای برابری و برادری جنگیدیم اما آیا الان وضع ما بهتر شده است؟


وی گفت: اقای روحانی در طول این چهار سال برای مردم کردستان چه کاری انجام داده است که بازم به ایشان رای دهیم, قول های سال 92 به مردم کردستان را از یاد نبرده ایم و متقابلا عملکرد ایشان در این   4 سال را نسبت به مردم کردستان از یاد نمیبریم, اقای روحانی قول استفاده از کردها در کابینه دولت کجا رفت؟

 

دانشجوی دیگری گفت: من از کاندیدای خاصی حمایت نمی کنم اما قرار بود در این دانشگاه بین نمایندگان کاندیداهای روحانی و رییسی مناظره برگزار کنیم ولی دکتر سپهر مخالفت کردند و اجازه ندادند, درحالی که از هفته پیش به ستاد روحانی در کردستان نامه زدیم, تماس گرفتیم اما حاضر به انجام مناظره نشدند حتی حاضر نشدند که کتبا عدم حضور خود را اعلام کنند درحالی که رییس ستاد اقای رییسی در کردستان همان روز اول موافقت کردند, حالا آقای سپهر باید اینجا دلیل این مخالفت را توضیح دهند., البته مطمئنا نماینده ستاد جناب روحانی حرفی برای گفتن و یا دفاع و یا جواب ندارند که به خود اجازه حضور در محیط دانشگاه را نمیدهند.

 

دانشجوی دیگری پشت تریبون رفت و ادامه داد: لطفا بدون تعصب انتخاب کنید, سابقه افراد را مدنظر قرار دهید چرا که ریاست جمهوری بزرگترین پست اجرایی کشور است و باید به دست فردی سپرده شود که لیاقت ان را داشته باشد.

 

وی گفت:  مطمئنا عده ای از مردم به رییسی و عده ای به روحانی رای میدهند اما جمع زیادی از مردم که ناراضیان سیاسی هستند از تحریم انتخابات حرف میزنند و رای نمیدهند پس رای این افراد مهم است و لازم است این افراد وارد عرصه شوند, چرا که چه بخواهیم و چه نخواهیم یک نفر انتخاب میشود پس بهتر است در راستای پیشرفت باشد.

 

وی افزود: هر چند ممکن است با انتخاب روحانی در 4 سال بعد نیز خیلی از وعده ها عملی نشود اما مطمئنا در سالیان بعدی نتیجه این انتخاب را میگیریم.

 

این دانشجو گفت: فقط میخواهم بدانم کلیدی که اقای روحانی نشان دادند الان کجاست و چه کاری باهاش در طول این چهار سال انجام داد.

 

یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: شما دانشجویان باید به منطق و برنامه رای بدهید نه جناح و حزب اما اقای روحانی که 4 سال کار کرد باید از برنامه های خود از عملکرد خود می گفت اما همه ما شاهدیم که نه تنها از برنامه هیچ حرفی نرد بلکه فقط مقابله به مثل میکرد.

 

وی تصریح کرد: آقای روحانی اگر برنامه داری بگو مطمئنا مردم عاقل هستند و به برنامه شما رای می دهند اما فکر کنم نداری یا شادیم مثل کلیدت گم کردی.

 

این دانشجو ادامه داد: باید به عملکرد روحانی در طول این 4 سال توجه کنیم ایشان روز اول گفتند تمام کارخانه ها و واحدهای تولیدی و صنعتی به طور کامل فعال میشود اما امروز چی میبینیم.

 

سپهر که باز, تاب شنیدن حرف های دانشجویان را نداشت با عصبانیت برای جلب نظر دانشجویان گفت: آنهایی که امروز در این مراسم از جاهایی رخته کرده اند بدانند که حق ندارند چیزی به شما دانشجویان بگویند, شما راحت حرف خود را بزنید.(حالا کی رخنه کرده بود و چه دانشجویی نمی توانست حرف خود را آزادامه و راحت بزند اقای دکتر سپهر میداند و بس)


دانشجوی دیگری پشت تریبون رفت و گفت: یک زمانی دولت یازدهم شعار ایجاد اشتغال دادند آیا امروز آن شغل ها ایجاد شده اند, راستی نتیجه برجام چی شد آیا نتیجه روی سفره مردم امد؟

 

وی یادآور شد: دولت از قطع یارانه حرف میزند اما آقای رییس جمهور مطمئنا نمیداند که بعضی از خانواده ها فقط با همان 45 هزار تومان یارانه چرخ زندگی را میچرخانند.

 

این دانشجو ادامه داد: جالب است در دولت راستگویی و صداقت دروغگویی شنیدیم, دولت از موفقیت طرح تحول سلامت حرف میزند اما چرا از اختلاف بالای حقوق پرستار و پزشک چیزی نمی گوید.

 

باز جناب آقای سپهرمعاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بدون هماهنگی میکروفن را دست گرفت(البته شاید هم مجری بودند ما نمیدانستیم)  پشت تریبون رفت و گفت: تنها مرجعی که صلاحیت رسیدگی به تخلفات احتمالی دانشجویان را دارد شورای انضباطی دانشگاه است و احدی حق دخالت ندارد.


کرددانش

ارسال نظرات