خبرهای داغ:
پس از آنکه آمارها نشان داد که میزان ذخایر نفت خام آمریکا افزایش یافته و به رغم اعلام عربستان و روسیه مبنی بر حمایت از تمدید توافق کاهش تولید، مجددا نگرانی ها از مازاد عرضه در بازار را افزایش داد، قیمت نفت امروز کاهش یافت.
کد خبر: ۸۸۶۱۲۳۴
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 41 سنت، معادل 0.8 درصد افزایش به 51 دلار و 24 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز 43 سنت، معادل 0.9 درصد افزایش داشت و به 48 دلار و 23 سنت رسید.
 
قیمت نفت برنت روز دوشنبه به 52 دلار و 63 سنت رسید و قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا بعد از اعلام حمایت عربستان و روسیه ازت مدید 9 ماهه توافق کاهش تولید تا 49 دلار و 66 سنت بالا رفت. برخی دیگر از تولید کنندگان نیز اعلام کرده اند که از تمدید توافق کاهش تولید تا پایان مارس 2018 حمایت می کنند.
 
تمدید توافق کاهش تولید که اجرای آن از ماه ژانویه آغاز شده و قرار است در ماه ژوئن به اتمام برسد، از سوی برخی تولید کنندگان ضروری ارزیابی شده است زیرا اجرای توافق تاکنون نتوانسته مشکاف عرضه و تقاضای موجود در بازار را به اندازه کافی کم کند و موجب تقویت قیمت ها شود.
 
آژانس بین المللی انرژی دیروز اعلام کرد که میزان ذخایر نفت تجاری در کشورهای صنعتی جهان در سه ماهه نخست سال 2017 به رغم کاهش تولید، 24.1 میلیون بشکه افزایش یافته است.
 
آنچه به این نگرانی ها اضافه کرده، تولید نفت دریای شمال است که مدتها در حال کاهش بوده، اما انتظار می رود در طی 2 سال آینده  به میزان 400 هزار بشکه در روز، یعنی حدود یک پنجم کل تولید این منطقه افزایش یابد.
 
این در حالی است که آمریکا هم به افزایش بی رویه تولید نفت خود ادامه می دهد. تولید نفت آمریکا از اواسط سال 2016 به این طرف بیش از 10 درصد رشد داشته و به 9.3 میلیون بشکه در روز رسیده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها