یک پژوهشگر اقتصادی در گفتگو با «بسیج»:

دولت جدید، یکسان سازی حقوق و دستمزد کارگران و مدیران را عملیاتی کند

وحید بیگدلی گفت: در شرایط کنونی کارمند یک سی‌ام حقوق یک مدیر را دریافت می‌کند که بی‌عدالتی است؛ دولت جدید با یکسان سازی حقوق و دستمزد، آینده ای پایدار برای منابع انسانی در جهت توسعه اقتصادی ایجاد کند.
کد خبر: ۸۸۶۱۲۹۲
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۸

وحید بیگدلی استاد دانشگاه قم و پژوهشگر اقتصادی در گفتگو  با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: یکی از معضلات مهم دهه چهارم انقلاب این است که اعتماد بین مردم و دولت به شدت کاهش پیدا کرده است که نشان از تزلزل  سرمایه اجتماعی دارد.

وی با بیان اینکه منابع انسانی، مهمترین دارایی و سرمایه به شمار می‌رود افزود: چرا که بدون حضور و ایفای نقش موثر منابع انسانی، بیشترین دارایی‌های مالی و پیشرفته ترین تکنولوژی به تنهایی برای سازمان مزیت رقابتی نمی‌آفریند و توان پیشبرد سازمان به سوی چشم انداز مطلوب را نخواهد داشت.

وی در ادامه بیان داشت: سازمان‌ها باید برای جذب و حفظ و نگهداری منابع انسانی کارآمد، سیستم حقوق بگیری یکسان، جبران خدمات و یا پاداش را در نظر بگیرند که نقش به سزایی بر نگرش‌های کارکنان نسبت سازمان و مدیران دارد و علاوه بر این عدالت سازمانی است.

بیگدلی افزود: متاسفانه نابرابری حقوق مدیر و کارگر باعث می‌شود که کارکنان با عدم رضایت، توان و انرژی خود را در جهت انجام با کیفیت وضعیت متمرکز نکنند و بازدهی و عملکرد سازمان کاهش یابد. این بی‌عدالتی نوعی بی‎عدالتی امنیتی و کارکردی و پایین آوردن عزت نفس است این در حالی است که مردم باید به عنوان سرمایه اجتماعی در نظر گرفته شوند.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: اگر اعتماد بین مردم و دولت افزایش پیدا کند رشد اقتصادی هم رشد چشمگیری خواهد داشت؛ مردم به دنبال حقوق و دستمزد یکسان هستند چراکه در شرایط کنونی کارمندی یک بیستم یا یک سی‌ام حقوق یک مدیر را دریافت می‌کند که نوعی بی‌عدالتی است؛ دولت جدید می‌تواند با یکسان سازی حقوق و دستمزد، آینده ای پایدار برای منابع انسانی در جهت پیشرفت و توسعه اقتصادی را ایجاد کند.

وی در ادامه بیان داشت:  اگرمردم به دولت اعتماد نداشته باشند فعالیت اقتصادی هم از نتایج لازم برخوردار نخواهد بود، تداوم رکود اقتصادی است و بالطبع  فساد اداری را گسترش می‌دهد. لذا فساد هم  موجب می‌شود که از رشد  پایدار و ثبات اقتصادی برخوردار نشویم از اینرو انتظار می‌رود رییس جمهور کشورمان سرمایه  اجتماعی را ارتقا دهد، از اشرافی‌گری پرهیز کرده و برخورد عادلانه دارد.

این پژوهشگر اقتصادی در خاتمه افزود: دولت جدید ، باید از شفافیت اقتصادی برخوردار باشد و  با دستمال تمیز درصدد باشد که لکه های کثیف اقتصادی را از بین ببرد این در حالی است که با دستمال کثیف نمی‌توان کثیفی اقتصادی را برطرف کرد. رییس جمهور باید التزام مبارزه با فساد اداری را داشته ودر ضمن صداقت عملکردی و مبارزه با فساد اقتصادی در همه موارد عدالت را مد نظر قرار دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار