مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از تخلیه و بارگیری ۵۱۳ TEU کانتینر در فروردین ماه سال ۹۶ و همچنین رونق چشمگیر آن در این بندر خبر داد.
کد خبر: ۸۸۶۱۲۹۸
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، محمد محسنی امروز در جمع خبرنگاران با تشریح گزارش عملکرد یک ماهه اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر تابعه آن اظهار داشت: از آغاز سال تا ابتدای اردیبهشت ماه جاری بالغ بر 77 هزار و 560 تن کالای نفتی و غیرنفتی تخلیه و بارگیری شد که از این میزان 41 هزار و 183 تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و 36 هزار و 377 هزار تن به محموله های نفتی اختصاص داشته است.

وی بیان کرد: در مدت مذکور بیش از 28 هزار و 874 تن کالاهای غیر نفتی و 334 تن کالای نفتی از بندر شهید باهنر، صادر و 5 هزار و 810 تن کالای غیر نفتی وارد این بندر شد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از ترانزیت بیش از 4 هزار تن کالا از طریق این بندر خبر داد و افزود: در مدت یاد شده کابوتاژ یکهزار و 884 تن کالا به انجام رسید که افزایش 171 درصدی در این زمینه به ثبت رسید.

محسنی از تخلیه و بارگیری 513 TEU کانتینر در این بندر طی یکماهه نخست امسال سخن به میان آورد و با اشاره به رونق چشمگیر این بخش از فعالیت‌های بندری گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته(18 TEU کانتینر) افزایش 2 هزار و 750 درصدی داشته است.

وی افزود: 180 فروند شناور در بندر شهید باهنر و بنادر تابعه آن پهلو گرفتند که 38 فروند بالای هزار تن و 142 فروند زیر هزار تن ظرفیت داشته اند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر در پایان با اعلام آمار مسافری، اظهار داشت: در یکماه نخست سال جاری، ترابری 464 هزار و 151 نفر مسافر از طریق بنادر شهید باهنر، شهید حقانی و هرمز که تحت مدیریت این اداره است، صورت گرفت.
ارسال نظرات