عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «بسیج»:

دولت دوازدهم ، عزم جدی برای مبارزه با فساد اقتصادی داشته باشد

حبیب آقاجری گفت: دولت دوازدهم باید بتواند برای حمایت از افراد ضعیف،زمینه های فسادانگیز اقتصادی را با هدایت‌های مناسب و صحیح از بین ببرد. رییس جمهور کشورمان، عزم جدی برای مبارزه با فساد اقتصادی داشته باشد.
کد خبر: ۸۸۶۱۲۹۹
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۹

حبیب آقاجری عضو سابق کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: فساد اقتصادی در کشورمان موجب شده است که رنج‌های بسیاری برای مردم به دنبال داشته و درهم ریختن ساختار اقتصادی و وضعیت اقتصادی مردم شده است.

وی با بیان اینکه فساد اقتصادی برای این است که عده‌ای دست اندازی به ثروت ملی داشته اند افزود: رییس جمهور کشورمان ، فردی باشد که فرمایشات رهبری معظم در زمینه اقتصادمقاومتی را اجرایی کند از اینرو اعتقاد به ظرفیت‌های داخلی، منابع ملی و انسانی داخلی، درون نگر و برون محور باشد. این در حالی است که وابستگی اقتصادی نشان از نوعی تنویر افکار اشتباه بوده است.

وی در ادامه بیان داشت: دولت دوازدهم باید بتواند برای حمایت از افراد ضعیف، موازین اخلاقی در اقتصاد را رعایت کرده و زمینه های فسادانگیز اقتصادی را با هدایت‌های مناسب و صحیح از بین ببرد. دولت جدید، عزم جدی برای مبارزه با فساد اقتصادی داشته و در همه موارد هم مطیع رهبری معظم باشد؛ روحیه استکبار ستیزی و دشمن ستیزی داشته باشد و تحت سطره سلطه زورگویان جهانی قرار نگیرد.

عضو سابق کمیسیون انرژی افزود: برخی مسوولان  در جهت تضعیف نظام کنترل و نظارت درونی ودر جهت بهره وری بیشتر برای کسب ثروت و سودجویی برآمده اند که با رانت‌های اقتصادی، بحران های اقتصادی مثل افزایش بیکاری، فقر عمومی و فساد اداری و محرومیت را برای اقتصاد کشورمان ایجاد کرده که باید توسط رییس جمهور کشورمان شناسایی و معرفی شوند. دولت جدید به ارزش‌های اسلامی و انقلابی اهمیت داده از اینرو دیدگاه ها را بر اساس معیار انقلاب و نظام قرار می‌دهد نه اینکه نگاه یاری و مساعدت از کشورهای خارجی و دشمنان داشته باشد.

آقاجری در خاتمه افزود: یکی از مصادیق فساد اقتصادی هزینه بالای تجملات مسوولان است لذا دولت جدید،  باید مبارزه با فساد در مقاطع مختلف زمانی و با اهداف گوناگون را انجام دهد.یکی از موضوعات مهم که دشمن از نظر اقتصادی ورود پیدا می‌کنداین است که استقلال اقتصادی کشورمان را از بین ببرد ولی دولت جدید به دشمن  اجازه نفوذ نمی‌دهد  و خوداتکایی را باور دارد.

ارسال نظرات