مدیریت فعال و کارآمد در التزام عملی به ولایت فقیه

خبرگزاری بسیج: مقابله انقلاب اسلامی با استکبار جهانی یک تقابل ریشه ای، بنیادین، ایدئولوژیک و تمدنی است که در آغاز شکل گیری اسلام شروع شده و در آینده هم ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۸۸۶۱۳۲۵
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۸

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام حسین عبدالله پور مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج 15 خرداد شهرستان قرچک، اظهار داشت: بعد از ایجاد انقلاب اسلامی و شکل گیری نظام اسلامی در حاکمیت دینی با رهبری ولایت فقیه فصل نوینی در گفتگوی جهانی باز شد که ایدئولوژی های جهان را به چالش کشید و در این میان قدرتهای جهانی برای حفظ قدرت و برتری طلبی و چپاول منابع کشورهای زیر سلطه با نظام اسلامی و ولایی به دلیل مدیریت فعال، انقلابی و کارآمد؛ دست به مقابله و تهدید زدند و با گونه های مختلف تهدید اعم از تهدید خشن، انزوای سیاسی، تحریم اقتصادی و نفوذ و جنگ احزاب و یا تغییر نظام اسلامی تمام تلاش و کوشش خود را در داخل و خارج از کشور به کار می گیرد.

آنچه را بسیار مهم است طمع دشمن در فشار تحریم اقتصادی است که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی تنها راه برون رفت از این حربه ی دشمن؛ اقتصاد مقاومتی است و برای رسیدن به اقتصاد پویا و درونزا نیاز به مدیریت  فعال، انقلابی متدین و کارآمد می باشد.

در دوره کنونی که انقلاب وارد چهارمین دوره مقابله خود با آمریکا شده نیروهای انقلابی باید در مواقع حساس ظرفیت خود را مانند بدنه کشتی افزایش دهند تا بتوانند در مقابل تلاطم ها مقاوم و پایدار باقی بمانند.

از جمله پرسش هایی که همیشه در اذهان عمومی جولان می دهد این است که به رغم جهت گیری اولیه دولت و سایر بخش های نظام در راستای راهبرد اقتصاد مقاومتی خلأهای بزرگ همچنان در ساماندهی اقتصاد و معیشت مردم و مقاوم سازی اقتصاد ملی درون زا مشاهده می شوداین است که چرا با وجود ظرفیت های بالفعل و باقوه کشور در حوزه های مختلف انسانی، جغرافیایی، مادی، منابع و سرمایه و... هنوز به اقتصاد مقاومتی و تولید ملی دست پیدا نکرده ایم و پرسش هایی از این قبیل که نیاز به تبیین و تشریح و روشنگری دارد.

پاسخ این پرسش ها را سکاندار نظام اسلامی رهبر معظم انقلاب امسال در حرم مطهر رضوی داده اند، از نگاه مقام معظم رهبری چنانچه موضوع تولید ملی و داخلی به عنوان بخشی از مجموعه و فصول اقتصاد مقاومتی رونق بگیرد، آثار رونق تولید در کشور خودش را در حوزه هایی مانند ایجاد اشتغال، ابتکار جوان ها و شکوفایی استعداد ها، به کار افتادن پس اندازهای راکد، جهش صادرات، از بین رفتن یا کم شدن مشکلات، ایجاد نشاط و .... نشان خواهد  داد.

ایجاد تحرک در این جهاد اقتصادی از نظر زیر بنایی به امکانات و الزاماتی نیاز دارد که مورد عنایت رهبری قرار گرفت تا مسئولان برای عملیاتی کردن آنها و مردم برای تبدیل این خواسته ها و مطالبه ملی از مسئولان به ویژه دولت به آنها بیاندیشند.

رهبر معظم انقلاب در فراز دوم سخنانشان در حرم رضوی در پاسخ به این سؤال، ضعف عمده در بخش مدیریتی جامعه را طبقه مفقوده نظم و سامان امور کشور تحلیل می نمایند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار