گلایه آیت الله مدرسی از تبلیغات نامتعارف شورای شهر یزد

امام جمعه محمد آباد یزد اعلام کرد: نمی دانم خواهرانی که بدون توجه به ظواهر اسلامی و مبانی دینی و یا حتی آقایانی که این حرکت نادرست را در یک شهر به عنوان یک حرکت تبلیغاتی از خود بروز می دهند چه جوابی می خواهند در برابر خدا، پیغمبر، اهل بیت و شهدا داشته باشند.
کد خبر: ۸۸۶۱۳۴۴
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، روز گذشته جمعی ازبانوان و مردم دارالعباده یزد در اعتراض به جلوه گری وترویج بدحجابی زنان درتبلیغات انتخابات شورای شهر یزد با حضور دربیت آیت الله مدرسی اعتراض خود نسبت به این اعمال را اعلام کردند.

امام جمعه محمد آباد یزد نیز با سخیف خواندن برخی تبلیغات نامزدهای انتخابات شورای شهر یزد گفت: از همان ساعات اول این تبلیغات ده ها نفر حضوراً یا تلفنی تماس گرفتند و گلایه جدی داشتند.

آیت الله سید محمد کاظم مدرسی ادامه داد: لذا بر اساس وظیفه مضاعفی که بر دوش خودم احساس می کردم بلافاصله ضمن تماس با برخی عزیزان دستگاه قضایی و دست اندر کار این جریان، شهرداری، هیات های نظارت و بعضی از مسئولین که اجمالاً ارتباطی داشتم خواهان مبارزه با این حرکت و برخورد جدی با این حرکت سخیف ضد دینی و ضد ارزشی شدم. وی بیان داشت: البته آن ها هم بعضاً همکاری لازم را مبذول داشتند. باید تقدیر و تشکر کنم از دادستان محترم در استان که جدیداً مسئولیت قضا را بر عهده گرفتند که بلافاصله همراهی کردند و دستور لازم را صادر کردند. از فرمانداری هم خواستم از عزیزان دیگری هم که در این ارتباط بودند، خواستم آنها هم آمدند در صحنه لکن شما می دانید وقتی که نیروها جمع می کنند بلافاصله افرادی هستند که به گونه های مختلف و اغراض گوناگون می آیند در سطح شهر و این چنین خسارت هایی را وارد می کنند.

وی ادامه داد: بیان ما این است که اینجا شورای اسلامی شهر می خواهد تشکیل بشود، یعنی هویت آن باید اسلامی باشد. نمی دانم خواهرانی که بدون توجه به ظواهر اسلامی و مبانی دینی و یا حتی آقایانی که این حرکت نادرست را در یک شهر به عنوان یک حرکت تبلیغاتی از خود بروز می دهند چه جوابی می خواهند در برابر خدا، پیغمبر، اهل بیت و شهدا داشته باشند.

مدرسی تاکید کرد: به هیچ وجه انسان مسلمان مجاز نیست به کسانی رأی دهد که هیچ گونه تعهد یا تقید ظاهری را نسبت به اسلام عملاً و عمداً نشان نمی دهند. رأی دادن به اینگونه افرادی که حیای اسلامی و عفت اسلامی را زیر سؤال می برند رأی ضد اسلام، ضد قرآن و منویات امام زمان است. این‌ها باید پاسخگو باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کناره گیری قالیباف به نفع حجت الاسلام رئیسی، بیان داشت: امروز یک حرکت انقلابی از یک انسان بصیر صورت گرفت و آن واگذاری آرا خودش به شخصیت برجسته کشوری، مظلوم، مدافع ارزش ها و مبارز با فسادهای اقتصادی و اجتماعی و غمخوار محرومان یعنی آیت الله رئیسی بود. از این سردار با درایت به خاطر حمایت از یک انسان فرهیخته والا مقام استثنایی در انتخابات که غم مردم را همراه با اخلاق، درد مردم را همراه با نزاکت اعلام کرده و عزیزان ستادشان تقدیر و تشکر می کنم.

مدرسی افزود: امروز یک مسئولیت دینی داریم که نیازمند حرکت جدی است. اگر احساس مسئولیت می کنیم در رابطه با نظاممان اگر احساس وظیفه می کنیم در عرصه های سیاسی و اجتماعی کشورمان، این احساس باید بروز و ظهور داشته باشد. در این رابطه همه خانه ها را ستاد قرار بدهید همه افراد بشوند یک ستادی و مسئول ستاد، روستاها باید تحت پوشش قرار بگیرد. معتقدم باید خانه به خانه در این زمینه، چهره به چهره در این زمینه ورود کنیم. بعضی از استانها حرکت های بسیار خوبی انجام دادند. اقبال مردمی بسیار خوب، امیدوارانه و انشاالله به نفع مردم و در مسیر منویات صحیح اسلامی است. باید در خط واحد و تاکسی ها تبلیغ داشته باشیم. ستادهای تلفنی داشته باشیم، اولاً به اقوام و آشنایان باید راه را از بیراهه تبیین کنیم.

آیت الله مدرسی ادامه داد: امروز دو طیف فکری وجود دارد یک طیف فکری می گوید ما نداریم، نمی شود، نمی توانیم و به بن بست رسیدیم باید دستمان را به سمت اجانب دراز کنیم، و یک طیف فکری می گوید ما داریم، می توانیم باید در صحنه حضور داشته باشیم، بن بست برای انقلاب ما معنا ندارد و در این عرصه باید حضور جدی داشته باشیم، یعنی نگاه به خودمان همراه با تعامل سازنده.

وی تصریح کرد: امروز کسانی که در نقطه مقابل آقای رئیسی قرار دارند کسانی هستند که از هر ترفندی صحیح و نا صحیح، مشروع و غیر مشروع، اخلاقی و غیر اخلاقی استفاده می کنند اما ما باید در چهارچوبه اخلاق و قانون اما با جدیت کار کنیم.

وی گفت: یاد خدا را فراموش نکنید، توسل به اهل بیت و توجه به خدا در این عرصه بسیار کارساز است.

مدرسی ابراز امیدواری کرد: انشاالله همه به عنوان یک نیروی فعال برای رسیدن به ارزش های اسلامی و قرآنی و دفاع از خون شهدا و نفی و طرد نفوذ و حرکت های غیر انقلابی که نمونه اش همین سند 2030 است، حرکت کنند.

وی با انتقاد از قبول این سند از سوی مقامات کشورمان گفت: اگر کشور و مسئولان نظام بخواهند جدی عمل کنند، باید افرادی که پای این سند را امضا کرده اند به محاکمه بکشانند. امروز این سند 2030 به مراتب خطر، مضرات و آفاتش از کاپیتولاسیون بیشتر است. نباید اجازه بدهیم این اتفاق به باد فراموشی سپرده شود و دست اندرکاران ، مذاکره کنندگان و امضا کنندگانشان بدون پاسخ دادن به حرکت زشتشان بخواهند در این کشور فعالیت کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار