خبرهای داغ:
جلسه اصول امانت داری موقوفات با هدف آموزش متولیان و رفع مشکلات در استان قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۶۱۴۱۱
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، جلسه آموزشی - توجیهی اصول امانت داری موقوفات با هدف آموزش متولیان و رفع مشکلات احتمالی در اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین برگزار شد.

امین تبریزی رئیس اداره تحقیق اوقاف قزوین در جمع متولیان موقوفات متصرفی و غیر متصرفی بیان کرد: اصول امانتداری موقوفات در سه بخش امانت داری در قرآن، قوانین و مقررات امانتداری و بازتاب آن در جامعه خلاصه می گردد.

وی احیای جایگاه متولیان را امری ضروری دانست و تصریح کرد: امانت معنوی که همان فرهنگ وقف است جزو وظایفی است که در جامعه باید به آن اهمیت ویژه ای داده شود و در راستای تحقق این امر، جایگاه متولیان موقوفات احیا گردد.

 تبریزی در بیان شرایط اخد وکیل توسط متولیان اظهار کرد: در قانون اوقاف متولی می تواند وکیلی جهت انجام امور اختیار نماید که این امر با وجود اخذ مباشرت ممکن می باشد، به این شکل که شرط پیش از تولی اخذ وکیل باشد.

وی ادامه داد: اما نظارت دائم بر کار وکیل امری ضروری است چرا که کوچک ترین کارشکنی و یا خروج از خط مشی موقوفه خیانت در امانت محسوب می گردد و وجهه درستی در اجتماع و اجرای امینانه نیت واقف ندارد.

رئیس اداره تحقیق اوقاف قزوین بر افزایش آگاهی متولیان تاکید کرد و گفت: متولیان باید نهایت آگاهی را در زمینه های مختلف موقوفاتشان داشته باشند تا خلل و ضرری به موقوفه و به تبع آن به سازمان اوقاف و فرهنگ وقف وارد نشود.

 این مقام مسئول افزود: طبق فرموده مقام معظم رهبری متولیان و مباشران اوقاف مسئولیت خطیری بر عهده دارند و امانت داری صفتی است پسندیده که باید به آن عمل شود، لذا ما همه به عنوان متولیان وقف باید با جدیت کارها را انجام دهیم و به هدف سازمان که همان یکپارچه سازی رقبات، درآمدها و نیات موقوفات است جامه عمل بپوشانیم.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام رضا نوروزی رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان قزوین ، محمدابراهیم توفیقی مسئول مالی اختصاصی ، احمد محمدی مسئول فن آوری اطلاعات و ارتباطات اقدام به آموزش متولیان در حوزه های تخصصی خود و همچنین پاسخگویی به سوالات مطروحه پرداختند. 

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها