یکی از مهمترین برنامه های کمیته امداد اعزام مددجویان تحت حمایت به اردوهای زیارتی است که اجرای این برنامه ها با مشارکت خیران در این نهاد اجرا می شود .
کد خبر: ۸۸۶۱۴۶۸
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد در حوزه فرهنگی به ویژه در بخش اعزام مددجویان به اردوهای زیارتی ، از افزایش فعالیتهای کمیته امداد در سالجاری در این بخش خبر داد و گفت: یکی از اهداف مهم کمیته امداد طبق اسناد بالادستی ارتقاء سطح باورهای دینی و اعتقادی خانواده های تحت حمایت این نهاد است

هدایت صفری افزود: به همین منظور برنامه های مختلفی در طول سال برای گروههای مختلف مددجویی در کمیته امداد اجرایی می شود .

وی یکی از مهمترین برنامه های کمیته امداد در این بخش را اعزام مددجویان تحت حمایت به اردوهای زیارتی عنوان و اظهار داشت: اجرای این برنامه ها با مشارکت خیران در این نهاد اجرا می شود .

صفری با بیان اینکه علاوه بر اعزام مددجویان به سفرهای زیارتی مسائل مختلف دینی توسط کارشناسان مربوطه نیز برای آنها تبیین می شود ، تصریح کرد: مددجویان با اعزام به این سفرهای زیارتی با مبانی و آموزه های دینی آشنایی بیشتری پیدا می کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان درادامه از اعزام چهار هزار و 842 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد به اردوهای زیارتی در سال گذشته خبر داد و افزود : این تعداد در قالب طرح شوق زیارت، اردوی دانشجویی و دانش آموزی و مادران ودختران به این سفرهای زیارتی اعزام شده اند.

صفری با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد سه هزار و 222 نفر در قالب طرح شوق زیارت به مشهد مقدس وکربلای معلی اعزام شده اند، گفت : طبق آمارهای موجود اعزام مددجویان به این سفر معنوی در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 145 درصد افزایش داشته است.

وی همچنین تصریح کرد : تعداد 982 نفر نیز در قالب اردوی مادران و دختران ، اردوی دانش آموزی و دانشجویی در سال گذشته به زیارت امام هشتم مشرف شده اند.

صفری افزود : تعداد 638 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد نیز در سال 95 به سایر اردوهای زیارتی از جمله قم و جمکران و مکانهای متبرکه زیارتی داخل استان اعزام شده اند .

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه در مجموع مبلغ 10 میلیارد و 13 میلیون ریال در این بخش در سال گذشته هزینه شده است ، گفت : از مجموع این مبلغ شش میلیارد و 447 میلیون ریال از محل اعتبارات این نهاد و سه میلیارد و 565 میلیون ریال نیز از محل کمکهای مردمی تامین شده است .

وی در ادامه با بیان اینکه با افزایش مشارکت مردم در این بخش زمینه بهره مندی سایر مددجویان نیز از این سفر معنوی فراهم خواهدشد ، افزود : خیران زنجانی می توانند باشماره گیری کد #024*8877* و یا مراجعه به سایت اینترنتی این نهاد به آدرس www.emdad.ir و ورود به قسمت شوق زیارت در این بخش مشارکت کنند.

ارسال نظرات