خبرهای داغ:
یادداشت/اسماعیل بخشی

وکالت به سبک سرهنگی!!!

به قاضی اعتماد بیشتری میشود کرد زیرا تمام احکام وکالت را گذرانده و بر آنها تسلط کامل دارد و برای حکم صادره اش فرصت حق اعتراض وجود دارد و در صورت ارائه اسناد مستدل می توان به حقوق خود دست یافت
کد خبر: ۸۸۶۱۴۷۷
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
به گزارش خبرگزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، یکی از رسانه های حامی دولت در تیتری با عنوان قاضی یا وکیل؟ به سابقه کاری دو نامزده انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و عنوان کرده است که با توجه به سابقه دو نامزد روحانی وکیل بهتری برای مردم است و بهتر می تواند از حق مردم دفاع کند.

این روزنامه در ادامه به سابقه کاری آقای رئیسی پرداخته و عنوان کرده است که وی نمی تواند وکیل خوبی برای مردم باشد، زیرا او شغلش قضاوت بوده و با توجه به این سابقه کاری او فقط می تواند حکم بدهد.

تحیلیل سطحی این روزنامه ما را براین داشت تا جواب این تحلیل که فقط سعی در تخریب آقای رئیسی را داشت بدهیم.

ابتدا باید به عوامل روزنامه عرض کنیم که عملکرد چهار ساله آقای روحانی نشان می دهد که آیا او وکیل خوبی برای مردم بوده  یا نه؟ و نیازی به توجیه و درست کردن چهره ی دولت یازدهم نیست زیرا مردم ما خوب مسائل را تجزیه و تحلیل می کنند و در روز 29 اردیبهشت انتخاب خواهند که وکلیل، با مدرک تقلبی می خواهند یا قاضی حامی محرومین؟

از نظر این روزنامه کسی که شغلش قضاوت است هیچ وقت نماینده خوبی برای مردم نمی تواند باشد. در بخشی از استدلال این روزنامه آمده است:« قاضی در هر شرایط پیروز است. قاضی نیازی ندارد حقی را با استدلال بیان کند. قاضی باید خودش بپذیرد که حق با کیست و برایش تفاوتی ندارد که کدام طرف دعوا پیروز شود».

حضرت اميرالمومنين ( ع ) خطاب به شريح مي‏فرمايد: تو بر مقام و منصبي قرار گرفته‏اي كه جز نبي يا وصي نبي و يا شقي كسي بر آن قرار نمي‏گيرد .با توجه به جایگاه حساس قاضی کسی که تکیه بر جایگاه پیامبر زده است آیا برایش فرقی نمیکند که کدام طرف دعوا پیروز می شود؟  این توهین به قضات کشور است.باید به عوامل این روزنامه عرض کنم که سخت در اشتباهید بلکه برای یک قاضی که در جایگاه حاکم قرار دارد خیلی مهم است که چه کسی پیروز می شود و تمام سعی خود را انجام می دهد که حق به حق دار برسد و تمام احکامی را که یک قاضی صادر می کند براساس اسناد و مدارک متقن می باشد که بی گناهی و یا اثبات جرم از طریق آن میسر باشد اما وکیل علاوه براینکه شغل مقدس و دفاع مطلوم می باشد هیچ گاه در صورت پیروز نشدن موکل برای احقاق حق خود مورد بازخواست قرار نخواهد گرفت.

به همین دلیل به قاضی اعتماد بیشتری میشود کرد زیرا تمام احکام وکالت را گذرانده و بر آنها تسلط کامل دارد و برای حکم صادره اش فرصت حق اعتراض وجود دارد و در صورت ارائه اسناد مستدل می توان به حقوق خود دست یافت.

امام برای عملکرد وکیل موکل حق اعتراض ندارد که چرا در دادگاه حق وی اثبات شده یا نشده است.به همین دلیل به قاض ای رای میدهیم که علاوه بر داوری و قدرت استنباط می تواند وکیل خوبی نیز باشد.

وکیل مردم یعنی کسی که در هر صورت حق مردم را مقدم بر هر چیزی بداند و درهر صورت حافظ منافع مردم باشد.

اما ریاست جمهوری که برادرش خود عامل فساد بانکی و اختلاس است چه طور وکیلی خوبی برای مردم می تواند باشد.

رئیس جمهوری که رئیس سازمان محیط زیستش به بهانه اینکه بنیرین داخل دارای استاندارد نیست شروع به وارد کردن بنزین میکند و واردتش را به شوهرش میدهد ایا این وکیل مردم است یا وکیل شوهر خانم ابتکار؟
رئیس جمهوری هزینه سفرش به استان کرج به گفته روح‌الله کیان عضو شورای شهر کرج مبلغ یک میلیارد و 520 میلیون تومان بوده و ۴۵۰هزار تومان صرف خرید خمیردندان و مسواک برای این سفر یک‌روزه شده است در حالی که مردم به نان شب خود محتاج هستند آیا وکیل و مدافع خوبی برای مردم است؟
دولتی که 397 نفر از مدیران آن حقوق های نجومی میگیرند و بعضی از آنها حتی حاضر نیستند این پول را برگردانند آیا این دولت وکیل مردم است یا وکیل 4 درصدی ها؟
نمونه ای زیادی است که نشان میدهد دولت یازدهم نه تنها وکلیل خوبی برای مردم نبوده بلکه در خیلی از جاها نتوانسته از حق مردم در مجامع بین الملی دفاع کند.
تجاوز به نوجوانان ما در فرودگاه جده، تعرض به بانوان ما درتفلیس، ویزا ندادن آمریکا به نماینده ما در سازمان ملل، تهدید عربستان برای حمله به ایران و مهمتر از همه بد عهدی طرف های غربی در برجام در حالی که ایران به همه تعهدات خود  عمل کرد این ها همه نشان دهنده این است که این دولت نتوانسته است از حق مردم ایران در مجامع بین الملی دفاع کند.
عملکرد آقای روحانی نشان داده است به واقع یک سرهنگ تمام عیار است زیرا برخورد هایی که با منتقدین داشته است بیشتر شبیه الفاظ پادگانی است زیرا همین آقای روحانی که سرباز گارد شاهنشاهی بوده است به خوبی آن دوران را به یاد دارد.
1002/ت30/ب


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار