خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه قم گفت: مردم به کاندیدای مورد نظر خود رأی می‌دهند اما موضوعی که کاندیداها، ستادهای انتخاباتی و طرفداران باید مورد توجه قرار دهند این است که اگر هم نمی‌توانند در انتخابات موفق شوند حداقل در عرصه‌ اخلاق موفق شوند و از مرزهای اخلاقی عبور نکنند.
کد خبر: ۸۸۶۱۴۹۰
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۴
کاندیداها از مرزهای اخلاقی عبور نکنند/وعده دروغ بداخلاقی انتخاباتی محسوب می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید محمد واعظ موسوی در گفت‌و گو با خبرنگاران در قم، با اشاره به لزوم اخلاق‌مداری در انتخابات و وعده‌های انتخاباتی کاندیدا‌ها اظهار کرد: جمهوری اسلامی برگرفته از آیات الهی، سنت نبوی و آموزه‌هایی است که فقهای دین در مکتب اهل بیت(ع)به دست آورده‌اند به همین علت باید از این آموزه‌ها حراست کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نظام اسلامی به عنوان یک نظام فرهنگی و معنوی، اخلاق‌مدار است، اضافه کرد: ظرافت‌های اخلاقی ویژه‌ای در میان ملت اسلامی که ملت تمدن و فرهنگ است وجود دارد که باید به این ظرافت‌ها توجه داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:‌ مردم کشور، نظام را متعلق به خود دانسته و برای انجام وظیفه‌ شرعی و ملی خود در انتخابات پرشور و حماسی شرکت می‌کنند و به کاندیدای مورد نظر خود رأی می‌دهند تا امور اجرایی چهار سال آینده‌ کشور را در اختیار فردی که منتخب اکثریت مردم است قرار دهند، اما موضوعی که کاندیداها، ستادهای انتخاباتی و طرفداران کاندیداها باید مورد توجه قرار دهند این است که اگر هم نمی‌توانند در انتخابات موفق شوند حداقل در عرصه‌ اخلاق موفق شوند و از مرزهای اخلاقی عبور نکنند.

وی با بیان اینکه مردم بصیر ایران به خوبی می‌دانند که کدام فرد به وعده‌های انتخاباتی خود عمل نمی‌کند، عنوان کرد: کاندیداها به مباحث اجتماعی، اخلاقی و اقتصادی توجه لازم را داشته و در این عرصه‌ها اطلاعات مطلوبی را دریافت کرده‌اند به همین علت آنها باید به میزان عملیاتی شدن وعده‌های خود توجه داشته باشند تا وعده‌ی دروغ به مردم ندهند که این امر یک بد اخلاقی انتخاباتی محسوب می‌شود.

واعظ موسوی با تاکید بر اینکه کارشناسان باید نسبت به عملکرد دولت در عرصه‌های مختلف اظهار نظر کنند، مطرح کرد:‌ اینکه افراد به وعده‌های خود عمل نکنند سبب کاهش اعتماد عمومی مردم می‌شود.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: امیدواریم با برگزاری انتخابات سالم و موفق بتوانیم اقتدار نظام اسلامی را افزایش داده و در راستای رسیدن به پیشرفت گام‌های مطلوب‌تری را برداریم.

ارسال نظرات