خبرهای داغ:
فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم:

داشتن فهم سیاسی برای رزمندگان ضروری است/ حضور حداکثری در انتخابات نشانه پیوند ملت و رهبری است

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم گفت: برخی فهم سیاسی را با دخالت سیاسی اشتباه می‌کنند، فهم سیاسی یک ضرورت است و اگر کسی این فهم را نداشته باشد، انگیزه دفاعی نخواهد داشت. فهم سیاسی یکی از ضرورت‌ها برای هر رزمنده است.
کد خبر: ۸۸۶۱۴۹۴
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
داشتن فهم سیاسی برای رزمندگان ضروری است/ حضور حداکثری در انتخابات نشانه پیوند ملت و رهبری است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، انتخابات ریاست جمهوری که هر چهار سال یک بار در کشورمان برگزار می‌شود، یکی از ارکان اصلی نظام مردم سالاری دینی ایران است و میزان مشارکت مردم در این انتخابات برای دوست و دشمن اهمیت زیادی دارد.

امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود ویژگی‌ها و شاخصه‌های یک فرد شایسته برای برگزیده شدن در انتخابات ریاست جمهوری را بیان کردند که باید مردم در رای دادن به این شاخصه‌ها توجه کنند.

در کنار برگزاری انتخابات، نیروهای مسلح کشورمان به خصوص سپاه پاسداران نقش زیادی در اقتدار ایران دارند و این نیروها به صورت شبانه روزی از حاکمیت ملی کشورمان حفاظت می‌کنند.

برای بررسی اهمیت حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و نیز بررسی نقش نیروهای مسلح کشورمان در حفظ اقتدار ملی با سردار غلامرضا احمدی فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم به گفت‌وگو پرداختیم.

بسیج: مشارکت حداکثری مردم کشورمان در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری چه ضرورتی دارد؟

انتخابات یکی از شاخصه‌های اندازه گیری پیوند بین ملت‌ها، دولت‌ها و نظام‌ها است، در عرصه بین المللی یکی از عرصه‌هایی که میزان پیوند بین مردم و نظام سیاسی شان را اندازه گیری می‌کنند، میزان مشارکت مردم در انتخابات است. انتخابات آزاد است و برخی از شبهات که در خصوص انگیزه‌های شرکت مردم در تجمعات می‌گویند، در خصوص انتخابات صادق نیست.

 

بسیج: این حضور چه پیام های داخلی و بین المللی می تواند داشته باشد؟

یکی از شاخصه‌های اصلی اندازه گیری پیوند میان مردم و نظام سیاسی، انتخابات است، ما در یکی از نظام‌هایی هستیم که اتکای نظام به حضور مردم، یک اتکای محدثه و مبقیه است، ایجاد انقلاب با تظاهرات مردم حاصل و ادامه انقلاب هم با حضور مردم در عرصه‌های دفاع از انقلاب ممکن شد.

دفاع مقدس نماد اصلی حضور مردم در عرصه‌های دفاع از انقلاب بود، در نظام جمهوری اسلامی ایران هر کجایی که شما تامل کنید، حضور مردم را می‌بینید. رهبر معظم انقلاب اخیرا فرمودند برخی از مسوولان می‌گویند برجام سایه جنگ را سر کشور برداشت، این افراد اشتباه می‌کنند، حضور مردم و پیوند آن‌ها با نظام، تهدید را از سر کشور برداشت، ایجاد، استمرار و بقای انقلاب به دلیل حضور مردم بود.

مردم ممکن است که از عملکرد برخی از مسؤولان اجرایی دلخور باشند، رهبر معظم انقلاب در حرم امام رضا(ع) گفتند هر کجا که ما مشکلی داریم، آنجا مدیریت غیرانقلابی و بی انگیزه داشت، هر کجا که مدیریت انقلابی، متدین و پرتحرک داشتیم، به بن بست نرسیدیم. این به این معنا است که همه مشکلات ما به دلیل بی تحرکی، غیرانقلابی بودن و دلسوز نبودن مدیران است و این مساله در بررسی عملکرد نظام جمهوری اسلامی ایران مشهود است.

در عرصه‌هایی همچون صنایع دفاعی که بچه‌های انقلابی، مومن و ولایتمدار حضور داشتند، عملکرد چشمگیری را شاهد بودیم، در این عرصه از سه دهه پیش تاکنون فاصله ای بین زمین تا آسمان را پیمودیم، امروز در فناوری‌های نو همچون انرژی هسته ای و سلول‌های بنیادی عملکرد جوانان انقلابی کشورمان با دیگر رقبا در دنیا قابل مقایسه نیست، این را مراکز علمی جهان می‌گویند.

 

بسیج: برگزاری انتخابات باشکوه چه تاثیری در اتخاذ مواضع دشمنان دارد؟

حضور مردم در انتخابات یکی از نقاط قوت کشورمان است که دشمنان به آن اشاره نمی‌کنند تا مردم ایران به شرکت در انتخابات تشویق نشوند، اما دشمنان کشورمان این مساله را در محاسبات خودشان لحاظ می‌کنند.

انتخابات نشان دهنده پیوند بین ملت و نظام جمهوری است و رهبر انقلاب روی شرکت مردم در انتخابات تاکید دارند، ایشان گاهی خطاب به برخی از افراد می‌گویند که حتی اگر نظام جمهوری اسلامی و اسلام را دوست ندارید، به خاطر ایران در انتخابات شرکت کنید، چون خارجی‌ها می‌گویند وقتی پای تهدید ایران که می‌شود، همه مردم این کشور در صحنه حاضر می‌شوند.

در بعضی از موضوعات مثل دفاع مقدس که زمین و امنیت ایران تهدید شد، قشرهای مختلف کشورمان دیگر تفاوتی بین مذهب و دین خود ندیدند و در جنگ حاضر شدند و در دوران دفاع مقدس شهید مسیحی داشتیم.

انتخابات یک عرصه معنادار است و رهبر انقلاب بر شرکت مردم در انتخابات تاکید دارند. خروجی انتخابات با شکوه، امنیت ملی است، ناامنی ارتباطی به تعلقات سیاسی ندارد و امنیت نعمتی است که همه افراد از آن برخوردار هستند.

 

بسیج: برخی افراد طی سال‌های اخیر به دنبال تضعیف نیروهای نظامی کشورمان به خصوص در بحث‌های موشکی بودند، نظر شما در این خصوص چیست؟

رهبر انقلاب سال گذشته دو مرتبه به صورت علنی به این افراد پاسخ دادند، در آن سال عنوان کرده بودند که آینده دنیا، آینده موشک نیست، بلکه آینده گفت‌وگوی بین کشورها است، مقام معظم رهبری پاسخ دادند که گفت‌وگوها هم در سایه قدرت‌های نظامی تعریف می‌شود و گرنه صاحبان قدرت، اهل منطق نیستند.

 رهبر معظم انقلاب یک بار دیگر هم فرمودند که آن چیزی که ما در میز مذاکره از آن‌ها گرفتیم، با زور و اقتدار بود و گرنه آن‌ها اهل رحم و مروت نیستند، بنا بر این اگر اقتدار دفاعی و نظامی در کشورمان نباشد، هیچ چیزی سرجای خود باقی نمی‌ماند. رهبر انقلاب اخیرا چندین بار به این موضوع اشاره کردند که همه چیز در کشور سایه اقتدار و توانمندی نظامی است.

ادبیات گفت‌وگوی جهان، ادبیات رحم و دلسوزی نیست، غربی‌ها شعار می‌دهند، ولی پشت شعار آن‌ها  اقیانوسی از جنایت است. غربی‌ها شعار مبارزه با تروریسم و داعش را می‌دهند، ولی کیست که نداند چه کشورهایی گروه‌هایی تروریستی را به وجود آوردند. مگر می‌شود که گروهی مثل داعش چند سال بجنگد و سلاح و مهمات استفاده کند، اما عقبه ای نداشته باشد؟ عقبه تروریست‌های داعشی، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها هستند.

 

بسیج: تضعیف توان دفاع ایران چه تبعاتی دارد؟

افرادی که توان دفاعی کشورمان را تضعیف می‌کنند، نمی‌دانند که اگر امنیت آن‌ها لحظه ای به خطر بیفتد، سرنوشت همه مقدسات آن افراد منتقد مثل سرنوشت مناطق اشغالی عراق و سوریه می‌شود.

در روزگار نه چندان دور میلیون‌ها نفر از مردم کشورمان در ابتدای جنگ تحمیلی مجبور به ترک منازل خود در مناطق جنگ زده شدند و به مناطق امن کشورمان پناه بردند، در ابتدای جنگ شرایط دفاع با حضور مردم از شهرهایی همچون خرمشهر فراهم نبود و خانه‌های مردم به اشغال دشمن درآمد.

اگر ترس دشمنان از قدرت دفاعی ما نباشد، هیچ چیزی مانع از رسیدن آن‌ها به نیت شومشان نمی‌شود، رهبر معظم انقلاب فرمودند که دشمنان برای مقابله با ایران داعش را به وجود آوردند و ما راه داعش را در عراق و سوریه سد کردیم، اگر رزمندگان مدافع حرم نبودند، ما پشت دروازه‌های کرمانشاه، همدان و سایر شهرها باید با تکفیری‌ها می‌جنگیدیم.

اینکه رزمندگانی از ایران، افغانستان و پاکستان به جنگ با تروریست‌ها در سوریه می‌روند، یک بخشی به خاطر اطاعت از رهبر انقلاب، تقید به حفظ عزت اسلام و جلوگیری از تعرض به حرم‌های اهل‌بیت(ع) در عراق و سوریه است، و بخش دیگری هم به خاطر عقل محاسبه گر رزمندگان است.

اگر جلوی این نطفه نامشروع را در موصل و حلب نگیریم، این نطفه رشد می‌کند و اگر رشد کند جای پا می‌گیرد و نیروگیری می‌کند و تبدیل به آتشی می‌شود که میدان نفوذ و سرایت خود را هرچه بیشتر گسترده می‌کند، مردان عاقل و محاسبه گر این را می‌فهمند.

 

بسیج: اعتماد کامل برخی از افراد در کشور به غرب را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

رهبر انقلاب فرمودند آن‌هایی که دل در گروی ارتباط با غرب دارند، عقل شان را باخته اند، ایشان جملات زیادی را در خصوص لزوم بی اعتمادی به غرب و مذاکرات گفتند. رهبر انقلاب فرمودند که غربی‌ها اهل دغل بازی هستند، مقام معظم رهبری پنج سال پیش در حرم امام رضا(ع) گفتند که غربی‌ها نامه فدایت شوم می‌نویسند، اما من می‌دانم که زیر این دستکش مخملی، یک دست چدنی است، این موارد پیش‌بینی‌های مقام معظم رهبری است و ما نمی‌دانیم که بعضی از سرسپردگان به غرب پس از هدر دادن چند سال عمر کشور چگونه باز هم پشت تریبون می‌روند و اقدامات خود را بزک می‌کنند.

برخی افراد اخیرا گفتند که برجام سایه جنگ را از کشور برداشت، با عقل می‌توان استدلال کرد که برجام تاریخ جنگ بعدی ما را نزدیک تر کرده است، نه اینکه دور کرده باشد. برای اینکه ما برخی از نقاط ضعف خودمان را آشکار کردیم، همچنین نقاط ضعف ناگفته خودمان را هم پشت تریبون گفتیم و بیان کردیم که آب و نان ما در گروی توافق با جهان است، جهان را به همین 6 کشور محدود کردیم، نگفتیم که این کشورها کل جهان نیستند و حدود 200 کشور دیگر در جهان وجود دارد که می‌شود با آن‌ها معامله کرد. تمام عالم جبهه استکبار نیست، البته یک سلطه شوم خباثت آمیز توسط آمریکایی‌ها بر عرصه‌های بین المللی ایجاد شده است.

رهبر انقلاب سال گذشته در دیدار رمضان عبدالله دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین فرمودند که جنگی که منطقه غرب آسیا درگیر آن است، همان جنگی است که برخی کشورها از 37 سال پیش علیه ما آغاز کردند، همان کسانی که پشتیبان صدام در حمله به ایران شدند همان‌ها امروز آتش بیاران جنگ در منطقه هستند.

 

بسیج: برخی افراد با موضع گیری سیاسی فرماندهان سپاه پاسداران مخالف هستند، نظر شما در این خصوص چیست؟

برخی فهم سیاسی را با دخالت سیاسی اشتباه می‌کنند، فهم سیاسی یک ضرورت است و اگر کسی این فهم را نداشته باشد، انگیزه دفاعی نخواهد داشت. فهم سیاسی یکی از ضرورت‌ها برای هر رزمنده است.

امیدوارم که یک فرد انقلابی، پرکار و ولایتمدار از سوی مردم انتخاب شود که گره مشکلات آن‌ها را بگشاید. ما در انتخابات ریاست جمهوری نفر دوم کشور را انتخاب می‌کنیم.

ارسال نظرات