خبرهای داغ:
یادداشت؛

نجات دریاچه ارومیه صحت دارد؟

واقعیت دیگر اینکه علی رغم بارش های سیل آسا، دولت تدبیر نه تنها تدبیری برای افزایش سطح آب دریاچه نکرده بلکه به اذعان کارشناسان سطح آب دریاچه نسبت به ۴ سال گذشته ۸۰ سانتی متر نیز کاهش یافته است.
کد خبر: ۸۸۶۱۵۳۹
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، جناب آقای روحانی از نجات دریاچه ارومیه و نجات ۱۴ میلیون نفر از مردم استان های همجوار از طوفان نمک این دریاچه با افتخار سخن رانده و به عنوان اقدام مهم دولت در مناظره و سخنرانیهای خود بیان نموده است.

ولی آنچه واقعیت موضوع است و مردم منطقه بخوبی از آن اطلاع دارند این است که کارهای انجام یافته تاکنون صرفاً تحقیقاتی بوده و در این راستا هزینه های میلیاردی تصویب و صرف این تحقیقات شده و تا کنون هیچ اقدام عملی موثری برای نجات این دریاچه انجام نیافته است.

بنابراین ادعای اینکه اگر دریاچه را نجات نداده بودیم اکنون ۱۴میلیون نفر در معرض طوفان نمک دریاچه بودند، یک دروغ بزرگ است.

واقعیت دیگر اینکه علی رغم بارش های سیل آسا، دولت تدبیر نه تنها تدبیری برای افزایش سطح آب دریاچه نکرده بلکه به اذعان کارشناسان سطح آب دریاچه نسبت به چهار سال گذشته ۸۰ سانتی متر نیز کاهش یافته است.

از سوی دیگر حاصل پژوهش های انجام یافته نیز ارائه چندین راهکار سطحی بوده که البته برخی از آنها توسط کارشناسان دیگر غیر ممکن توصیف و رد شده است. بنابراین آنچه تا کنون عملی شده همانند سایر اقدامات دولت، صرف هزینه های میلیاردی برای هیچ بوده است.

ح. جهانگیری

ارسال نظرات
پر بیننده ها