زوج روشن‌‌دل ساکن روستای فیزیانه بخش سربند شهرستان شازند به همت بسیج سازندگی و کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) امسال صاحب خانه‌ای شدند که انتظارش را می‌کشیدند.
کد خبر: ۸۸۶۱۵۶۲
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سال گذشته بود که در یکی از سایت‌های خبری گزارشی از وضعیت یک زوج روستایی در شهرستان شازند با چشم دل روزگار می گذرانند منتشر شد.

تیتر خبر را خوب یادم هست؛" هیچ وقت ناشکری نکردیم اما چرا مسئولان سراغی از ما نمی گیرند"

گزارش از موقعیت جغرافیایی روستای فیزیانه سفلی در بخش سربند شازند شروع شده بود. از روستایی که در 30 کیلومتری این شهرستان کوچک بود. روستایی که تعداد ساکنین آن به حدود 300 نفر می رسد و در آن یک زوج پیر و نابینا روزگار را به سختی سپری می کنند.

زوجی که از همان دوران کودکی به دلیل آبله نابینا شده بودند، از حال و روز آن روزهای خود به خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری شازندما چنین گفته بودند: منزلی که در آن زندگی میکنیم برای ما که نابینا هستیم مناسب نیست و در پله‌های ورودی خانه من و همسرم بارها پایین افتاده‌ایم؛ در بارندگی‌های اخیر هم سقف خانه چکه کرده و هنوز فرش‌ها و کف خانه خیس است.

این زوج سالمند از مسئولینی گله کرده بودند که فرصت سرزدن به آن‌ها را هم نداشتند. و به رغم اینکه از سوی مسئولان به آنان قول ساخت خانه‌ای در همان روستا داده شده بود اما هیچ خبری نشده بود و آنان یک سال چشم در انتظار بودند تا شاید مسئولین به وعده خود عمل کنند.

برایم جالب بود که در بخشی از گزارش آقای شریفی گفته بود که همیشه خودم را خادم و مخلص بسیجیان می دانم و مدتی است که آوازه ساخت خانه محرومان توسط بسیجیان(گروه های جهادی) را شنیده ام.

روز گذشته بود که خبر از افتتاح چند پروژه محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی سپاه روح‌الله را شنیدم و زمانی که با مسئول بسیج سازندگی تماس گرفتم او ضمن تائید خبر خواست تا اعلام جزئیات پروژه‌ها را به بعد از افتتاح موکول کنیم و من نیز پذیرفتم.

در تماسی که در پایان روز با وی داشتم سرهنگ پاسدار فراهانی خبر از افتتاح یک باب خانه محروم در روستای فیزیانه شهرستان شازند را داد و در سخنان خود اشاره کرد که گروه‌های جهادی با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان برای یک زوج نابینا در این روستا منزلی را ساخته‌اند که با پایان کار کلید منزل به این زوج تحویل داده شده است.

وقتی صحبت از زوج نابینا شد ناخودآگاه به یاد آن گزارش خبری افتادم که زوج نابینای ساکن روستا از درد و دل‌هایشان گفته بودند و از انتظارشان برای تحقق وعده مسئولین گفته بودند.

بالاخره آقای شریفی و همسرش به همت بسیجیانی که مخلصانه تنها برای رضای الهی و خشنودی خلق تلاش دارند، صاحب یک باب منزل مسکونی شدند.

سرهنگ پاسدار فراهانی مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی؛ در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی با بیان اینکه بسیج سازندگی حاصل اندیشه مقام معظم رهبری است، گفت: بسیج سازندگی در راستای محرومیت‌زدایی و یاری رساندن به مردم نیازمند شکل گرفت.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی، کارآفرینی و اشتغالزایی، عمران و آبادانی مناطق محروم از جمله فعالیتهای بسیج سازندگی است. در حقیقت بسیج سازندگی ادامه دهنده راه شهدا و اجرا کننده منویات امام راحل و مقام معظم رهبری است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری هم فرمودند طرح بسیج سازندگی به منظور استفاده از نیرو و نشاط جوانان برای سازندگی کشور در اوقات فراغت بنا نهاده شد تا جوانان با حضور در فعالیت‌های محرومیت‌زدایی و سازندگی مسئولیت‌پذیری را فراگیرند.

سرهنگ پاسدار فراهانی با اشاره به اولویت طرح‌های بسیج سازندگی گفت: سازندگی و محرومیت زدایی در روستاها و مناطق محروم و مرزی، کمک به مردمی کردن اقتصاد و تلاش در جهت بهبود تولید و ایجاد امنیت غذایی به منظور جلوگیری از واردات (اقتصاد مقاومتی)، گسترش،‌تقویت و توسعه اردوهای جهادی و هجرت و همچنین شناسایی و ایجاد زمینههای اشتغال از جمله اولیت‌های بسیج سازندگی است.

وی افزود: در بخش محرومیت‌زدایی یکی از اقداماتی که بسیج سازندگی به آن ورود کرده است ساخت خانه برای محرومان است که در این راستا یک باب منزل مسکونی به همت بسیج سازندگی ناحیه مقاومت شازند در روستای فیزیانه سفلی بخش سربند شازند به مساحت 60 مترمربع ساخته شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی یادآور شد: از صفر تا 100 ساخت این منزل توسط بسیج سازندگی سپاه شازند و با مشارکت کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) ساخته شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات