کارشناس مسائل سیاسی گفت:پشتوانه مردمی نظام اسلامی و زنده بودن شعارها و آرمان های انقلاب اسلامی به برکت همین برگزاری حدودا هر سال یک انتخابات در کشور است.
کد خبر: ۸۸۶۱۵۶۹
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، به همت پایگاه عشاق المهدی از توابع حوزه مقاومت بسیج 212 حضرت سمیه(س) همایش سیاسی با سخنرانی حسن مولایی کارشناس مسائل سیاسی انجام شد.
 
انتخابات ها در افزایش امنیت یک کشور از اهمیت بسزایی برخوردارند 
 
مولایی با اشاره به اهمیت انتخابات گفت: اگر انتخابات نبود قطعا هم مردم و هم انقلاب در سال 57 می ماندند و تا سال 96 نمی آمدند. پشتوانه مردمی نظام اسلامی و زنده بودن شعارها و آرمان های انقلاب اسلامی به برکت همین برگزاری حدودا هر سال یک  انتخابات در کشور است.
 
این کارشناس مسائل سیاسی گفت: انتخابات به عنوان مظهر مشارکت مردمی دقیقا به مانند روح تازه ای است که  همچنان در کالبد نظام اسلامی دمیده می شود. انتخابات ها از یک طرف آگاهی مردم را افزایش می دهند و میزان مسئولیت پذیری شهروندان را بالا می برند و از طرف دیگر فرصتی به وجود می آورند که از تلف شدن منابع کشور به دست مدیران نالایق خوداری شود؛ سوء مدیریت متوقف شود.
 
مولایی با اشاره به نقش انتخابات ها در افزایش امنیت یک کشور گفت: اگر یک نظامی از پشتوانه محکم و قاطع مردمی برخوردار باشد دشمنان نمی توانند در هیچ عرصه ای به آن کشور ضربه بزنند چرا که طبیعتا مردم پشتیبان دولت و سیاست های دولتی که انتخاب کرده اند در هر صورت خواهند بود.  نرم افزار امنیت ملی هر کشوری این است که شکافی بین مردم و حکومت نباشد و کارویژه انتخابات با مشارکت حداکثری این است. چرا که دولت مقاومت از نگاه مقام معظم رهبری همان دولت مردم است، دولت اراده است، دولت ابتکار است، دولت ایده است، دولت جوانان انقلابی است، دولت تولید است، دولت شور و نشاط اقتصادی است. در این صورت انتخابات ها باعث افزایش کارامدی نظام اجرایی کشور خواهند شد، تهدیدات خارجی عقیم خواهند ماند و پیشرفت و توسعه و حرکت به سمت یک جامعه و تمدن اسلامی حاصل خواهد شد.
 
وی در خصوص مشارکت فعال مردم اظهار داشت: مشارکت مردم فقط محدود به عرصه انتخابات نیست بلکه در عرصه مطالبه گری نیز باید فعال باشند یکی از این مطالبات مهم نظارت دقیق مردم بر میزان تطبیق سیاست های عملی نامزدها با شعارها و آرمان های نظام اسلامی است میزان توجه آنان به مردم به ارزش های اسلامی به مستضعفین و حمایت از محرومان، ساده زیستی و دوری از اشرافی گری، فساد ستیزی ،قانون گرایی و ولایت پذیری...
در مقابل اگر انتخابات تبدیل به صحنه ای برای حراج قدرت ملی و عزت ملی شود و مردم نیز نسبت مطالبه عزت ، پیشرفت و قدرت روز افزون نظام اسلامی بی توجه باشند قطعا برای آینده کشور آسیب زاست. مردم باید با آگاهی در عرصه انتخابات شرکت کنند در این زمینه انقلاب و شعارهای انقلاب و آرمان های شهدا و هدایت های رهبری معیار تشخیص سره از ناسره است معیار تشخیص راه از بی راهراهه است، معیار تشخیص خوب از بد است.
 
 
 
 
خبرنگار: فرهادی
 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها