مسئول هیئت انصار ولایت یزد با انتقاد از اقدام دولت روحانی در پذیرش سند 2030 گفت: سند 2030 مغایر با دستورات و ارزش‌های اسلامی است
کد خبر: ۸۸۶۱۶۱۳
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، هیئت انصار ولایت یزد؛ با انتقاد از تصویب طرح 2030 یونسکو گفت: این طرح بدون طی مراحل قانونی به تصویب رسیده و طرحی بی اعتبار است که مسئولان آموزش و پرورش بدون اینکه به این موضوع دقت کنند که اجرای این طرح الزامی نبوده است، این سند را بدون طی مراحل قانونی تصویب کردند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدوی نژاد با تأکید بر اینکه سند 2030 مغایر با دستورات و ارزش‌های اسلامی است، اظهار داشت: بخش‌هایی از این سند با روابط اسلامی، فرهنگ ملی و باورهای مردم در تضاد است؛ در بندهایی از این سند مواردی به چشم می خورد که منجر به استعمار فرهنگی ما خواهد شد.

وی به اهداف سند 2030 یونسکو اشاره کرد و افزود: تخریب فرهنگ اسلامی در پرتو الگوهای غربی، آموزش جامع جنسی به نوجوانان و جوانان، تساوی جنسیتی و حذف موانع جنسی و آموزش حقوق بشر غربی در کشورهای امضا کننده سند از جمله اهداف و انحرافات این سند می‌باشد.

مسئول هیئت انصار ولایت یزد تصریح کرد: اجرای سند2030 چیزی جز تضعیف فرهنگ بومی و اسلامی با عنوان تقویت همکاری و تفاهم بین المللی فرهنگی و زیر لوای قدرت‌های بزرگ جهانی، منفعتی درپی نخواهد داشت که متاسفانه برخی از مسئولین آموزش عالی بدون توجه به این مسائل آن را امضا کرده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدوی نژاد با بیان اینکه در این سند بر مباحث جنسیت محوری تأکید جدی شده است و به جای عدالت جنسیتی، برابری جنسیتی را تشویق می‌کند، اذعان کرد: در بخش حمایت از اقشار آسیب پذیر در این سند آمده است که هم جنس بازان را جزء اقشار آسیب پذیر محسوب و این افراد باید مورد حمایت قانونی قرار گیرند.

وی با تأکید بر اینکه زبان اقوام به جای زبان اصلی در موضوع آموزشی این سند گنجانده شده است، عنوان کرد: با پذیرش این سند زبان فارسی که زبان مشترک همه ایرانی‌ها و از محورهای وحدت ملی است تحت شعاع قرار گرفته و تحریف می‌شود که در این صورت دشمن به راحتی نفوذ کرده و به تبع آن اختلافات قومی و قبیله‌ای افزایش می یابد.

مسئول هیئت انصار ولایت یزد خاطرنشان کرد: سند 2030 تعهدات و الزاماتی را برای کشورهای پذیرنده ایجاد می‌کند که عدم پایبندی به آنها ده‌ها پیامد ناگوار دارد و در صورت تخلف در اجرای این سند مورد پیگرد قانونی بین المللی قرار می‌گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدوی نژاد ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی در بیانات خود به موضوع پذیرش سند ۲۰۳۰ سازمان ملل و یونسکو انتقادی شدید و موضعی جدی گرفتند و فرمودند: این سند و امثال آن، مواردی نیستند که جمهوری اسلامی ایران تسلیم آنها شود، و امضای این سند و اجرای بی سر و صدای آن قطعاً مجاز نیست.

وی با تأکید بر اینکه امضای این سند به طور پنهانی از سوی برخی مسئولان دولت همان نفوذ جریان فرهنگی خاموش و بی سر و صداست، افزود: امیدواریم در انتخابات پیش رو دولتی روی کار بیاید که نسبت به فرهنگ، اقتصاد و دین مردم دغدغه داشته باشد.

مسئول هیئت انصار ولایت یزد با بیان اینکه حذف فرهنگ ایثار و شهادت به بهانه دورنگه داشتن مدارس از خشونت نیز در این سند گنجانده شده است، خاطرنشان کرد: باید به هوش باشیم تا فرهنگ کشور و به تبع آن فرهنگ و اقتصاد را دو دستی تقدیم مستکبر جهانی نکرده و تحت سیطه آنها قرار نگیریم.

ارسال نظرات