دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری:

انتخابات رویدادی ملی و سرنوشت ساز است

7هزارو 932صندوق برای اخذ آرا در استان در نظر گرفته شد که 3هزارو898صندوق برای انتخابات ریاست جمهوری و 4هزارو 35صندوق برای انتخابات شورا است، علاوه بر صندوق‌های ثابت صندوق‌های سیار نیز در نظر گرفته شده است/انتخابات رویدادی ملی و سرنوشت ساز است که مردم باید خودشان برای کشورشان تصمیم بگیرند.
کد خبر: ۸۸۶۱۷۸۶
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
«دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری» در استان مازندران امروز جمعه 29 اردیبهشت‌ماه همزمان با سایر استان‌های کشور در حال برگزاری است. پوشش لحظه به لحظه خبرهای مرتبط با این رویداد در مازندران را از طریق صفحه استانی تسنیم مازندران دنبال کنید.

بازرس‌ هئیت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی مازندران با اشاره به اینکه قانون مشکلاتی برای ساکنین غیربومی روستاها ایجاد کرده است، گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته با وزارت کشور بزودی مشکل رای دهندگان روستاهای مازندران برطرف می‌شود.

‌عبداله رضیان در گفت و گویی در ساری، اظهار داشت: انتخابات رویدادی ملی و سرنوشت ساز است که مردم باید خودشان برای کشورشان تصمیم بگیرند.

وی  افزود: یکی از موضوعات مطرح شده امروز رای دادن افرادی است که در انتخابات شورا ها شرکت می کنند اما ساکن روستا نیستند که طبق قانون افراد باید حداقل یک سال خود و یا افراد تحت تکفل در روستا سکونت داشته باشند.

عضو مجمع نمایندگان مازندران تصریح کرد: افرادی که زمین،باغ ویلا و مستقلات دیگر دارند نمی توانند در انتخابات روستا شرکت کنند.

رضیان همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات الکترونیکی در 8شهر استان بیان داشت:با توجه به افزایش و تراکم جمعیت سرعت سیستم پایین است که باید ساعت انتخابات تمدید شود.

رئیس ستاد انتخابات مازندران با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات، گفت: حضور مردم مازندران در ساعات ابتدای اخذ رای چشمگیر بود.

‌‌علی‌رضا یونسی‌رستمی صبح امروز در بازدید از شعبات اخذ رای آمل در جمع خبرنگاران این شهرستان با بیان اینکه در این استان 8 هزار و 500 شعبه اخذ رای برای جمع‌آوری رای از نخستین ساعات برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی مستقر شدند، اظهار داشت: استقبال مردم طی بازدید از چند شعبات بی نظیر و شلوغ است و این نشان از توجه و احساس مسئولیت مردم این استان به نظام جمهوری اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه در این دوره از انتخابات حدود 61 هزار نفر در حوزه‌های انتخابات نظارت، اجرایی و بخش های مختلف دیگر فعالیت دارند، افزود: امسال در هشت شهر مازندران انتخابات شوراهای اسلامی به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود که شامل شهرهای بابل، آمل، ساری، قائم‌شهر، چالوس، نکا، تنکابن و بهشهر است.

یونسی‌رستمی با اشاره به اینکه نحوه این انتخابات موجبی بر سرعت عمل، دقت کار می‌شود، عنوان کرد: این دستگاه‌ها بدون دسترسی به اینترنت بالافاصله با نتیجه‌گیری آراء انجام می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات مازندران با اشاره به توزیع تعرفه آراء به تعداد واجدین شرایط رای دادن در این استان بیان کرد و گفت: تعداد واجدین شرایط رای در مازندران 2 میلیون و 300 هزار نفر است که از این تعداد 49 هزار نفر رای اولی هستند.

وی با بیان اینکه با توجه به زمان انتخابات آغاز آن از ساعت 8 صبح از سوی وزارت کشور به مدت 10 ساعت اعلام شده که زمان پایان ساعت 6 عصر است، یادآور شد: زمان تمدید انتخابات با درخواست استانداری ها و صلاحدید وزارت کشور انجام می‌شود.

یونسی‌رستمی با اعلام اینکه در آمل همه ظرفیت و امکانات برای برگزاری این انتخابات به کار گرفته شد، عنوان کرد: تعداد شعبات اخذ رای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی 866 شعبه است که 420 شعبه ریاست جمهوری و 446 شعبه برای شوراهای شهر و روستا است.

سرپرست فرمانداری ویژه آمل در زمینه صندوق رای منطقه امامزاده هاشم(ع) بیان کرد: با توجه به تقسیمات مازندران از سوی این استان صندوق رای به این منطقه فرستاده شد.

وی با اشاره به حضور نمایندگان کاندیدای شوراها در کنار شعبات و اعلام کد به مراجعه کنندگان را تخلف مطرح کرد و گفت: در صورت گزارش این موارد ستاد نظارت برخورد می‌کند.

مسئول کمیته فناوری و اطلاعات و ارتباطات ستاد انتخابات مازندران از برگزاری 90 درصد انتخابات شعبات استان به صورت آنلاین در استان خبر داد.

‌ابوذر قربانی امروز در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات استان، اظهار داشت: انتخابات مکانیزه و نیمه مکانیزه در تمامی شعبات مازندران در حال انجام است.

وی با بیان اینکه زیرساخت انتخابات به صورت مکانیزه در استان فراهم است، تصریح کرد:انتخابات در 90 درصد شعبات استان به صورت آنلاین در حال انجام است.

قربانی تصریح کرد: انتخابات در 642 شعبه رای در استان به صورت مکانیزه انجام می شود و 10 درصد نیز پشتیبانی انجام می‌شود.

مسئول کمیته فناوری و اطلاعات و ارتباطات ستاد انتخابات مازندران گفت: در تمامی شعبات با پوشش 100 درصدی همکاران فنی این حوزه در حال رصد هستند.

وی افزود: در آمل 131 شعبه، بابل 157 حوزه، بابلسر 63، بهشهر 60، تنکابن 39، چالوس 60، قائمشهر 88، نکا 44 شعبه به صورت تمام مکانیزه هستند.

وی بیان کرد:سیستم های صندوق که تمام مکانیزه هستند به هیچ شبکه ارتباطی وصل نیست و آفلاین است و تنها سیستم احراز هویت آنلاین است.

قربانی افزود: در شعبات اخذ رای و  شمارش آرا به صورت دستی اما تجمیع در مناطق بالا به صورت مکانیزه است و در حال تمام مکانیزه روند انتخابات کمتر از یک دقیقه انجام می‌شود.

مسئول اطلاع رسانی انتخابات مازندران از رقابت 16 هزار و 576 نامزد در انتخابات شوراها در استان خبر داد.

‌ ‌احمد مظفری امروز در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات استان، اظهار داشت: 18 هزارو 192 نفر داوطلبین شورا ثبت نام کردند که هزارو 275 نفر انصراف دادند و در مجموع  341نفر در مرحله شهرستان،استان و کشوری رد صلاحیت شدند.

وی افزود: در حال حاضر 16 هزار و 576 نفر کاندیدا در عرصه حضور دارند که از این تعداد داوطلبین حوزه شهری 2 هزارو 233 نفر هستند که 431 نفر انصراف دادند و 63 نفر رد صلاحیت شدند و اکنون هزارو 739نفر در عرصه انتخابات حضور دارند.

مسئول اطلاع رسانی انتخابات مازندران تصریح کرد: در روستاها نیز کل داوطلبان 15هزارو 959نفر هستند که از این تعداد 844نفر انصراف دادند و 278نفر رد صلاحیت شدند که در مجموع اعضای شورای روستا 14هزارو 837نفر می‌باشند.

مظفری گفت: در حوزه ریاست جمهوری 3هزارو 898شعبه اخذ رای است که از این تعداد 3 هزارو 520شعبه ثابت و 378شعبه سیار است و در شورا نیز 4 هزارو 34 شعبه بوده که از این تعداد 8 شهر مکانیزه با 640 شعبه مستقر است.

وی در زمینه کرسی‌های شورای شهر و روستا گفت: کل استان 13هزارو 400نفر انتخاب مردم صورت می‌گیرد که از این تعداد 8هزارو 140نفر اعضای اصلی و 5هزارو 260نفر اعضای علی البدل است که در شهری 420کرسی شهری و 316اعضای اصلی و 104نفر اعضای علی البدل هستند.

مظفری گفت: در حوزه روستا 12هزارو 980نفر برای کرسی روستایی انتخاب می‌شوند که از این تعدادد7هزارو 824نفراصلی و 5هزارو 156نفر اعضای علی البدل هستند.

وی ادامه داد: چهار شهر آمل،بابل،قائمشهر و ساری دارای 9عضو اصلی و شهرهای بابلسر،بهشهر،تنکابن،چالوس و نکا دارای 7عضو اصلی هستند.

فرمانده انتظامی مازندران از برقراری امنیت انتخابات با حضور 15 هزار نیروی پلیس در استان خبر داد.

‌سردار سید محمود میرفیضی امروز در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات استان، اظهار داشت: امنیت انتخابات از موضوعات اساسی است که در حین و بعد از انتخابات صورت گرفته است.

وی افزود: در پیرامون شعبات اخذ رای همچنین در محل‌هایی که باید پیش‌بینی شود نیروی انتظامی و گزارشات  پلیس 110 اقدامات در دست رسیدگی است.

فرمانده انتظامی مازندران گفت: در زمینه خرید و فروش آرا تا کنون مورد خاصی گزارش نشده است و در صورت مشاهده با افراد خاطی برخورد و تحویل مراجع قضایی می‌شوند.

وی بیان داشت: 15 هزار نیروی انتظامی برای امنیت عمومی،شعبات،صندوق و رای به کارگیری شد تا مردم در فضای مناسبی در حوزه ها حضور داشته باشند.

میرفیضی گفت: نیروی انتظامی در کنار مردم در چارچوب قانون تا زمان پایان اعلام نتایج و بعد از آن حضور دارند تا در کمال آرامش و حضوری حداکثری تولیدامنیت ملی افزایش یافته و حماسه دیگر خلق شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با  اشاره به اینکه شعب ویژه‌ای برای رسیدگی به جرائم انتخاباتی تشکیل شد، گفت:تاکنون تخلف انتخاباتی در مازندران گزارش نشده است.

‌حجت‌الاسلام اسداله جعفری صبح امروز در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات، اظهار داشت: انتخابات یکی از مهمترین صحنه حضور مردم در کشور است که باید همه اقشار مردم در این رویداد مهم حضوری فعال داشته باشند.

وی افزود: تخلفات انتخاباتی را قانون گذار برای مراحل مختلف پیش‌بینی کرد که تبلیغات زودرس و تبلیغات غیرقانونی با تذکر و ارشاد پیشگیری شد.

وی بیان کرد: در دوران تبلیغات بیش از 42پرونده در کل استان در مورد تبلیغات غیرقانونی تشکیل شد و اکنون نیز شعب ویژه‌ای برای رسیدگی به جرائم انتخاباتی تشکیل شد که تا این لحظه مورد خاصی مطرح نشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان افزود: در زمینه فضای مجازی نیز مراقبت ویژه‌ای انجام گرفت و گروههای تلگرامی رصد و شناسایی شدند و نیروی انتظامی و پلیس فتا اقدامات خوبی در زمینه پیشگیری انجام داده است و چند پرونده توهین و افترا تشکیل شد.

وی بیان داشت: خریدو فروش آرا از جرائم مربوط به روز انتخابات است و شگردها و شیوه‌هایی است که برخی افراد استفاده می‌کنند که از مدت‌ها قبل اشرافیت خوبی در این زمینه برگزار شد و با بررسی جامع و کامل تا کنون پرونده‌ای در این زمینه تشکیل نشد و انتخابات درسلامت کامل برگزار می‌شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران  از تامین امنیت  با استفاده از تمام ظرفیت‌های ناجا در استان خبر داد.

سرهنگ علیرضا باقری در حاشیه بازدید از صندوق‌های اخذ رای در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در ساری، اظهار داشت: نیروی انتظامی استان از ابتدای امسال خود را برای اتخابات پرشور 29اردیبهشت آماده کرد و با برگزاری جلسات و تعیین کمیته های امنیتی،انتظامی،ترافیکی و فرهنگی در ایجاد امنیت پایدار و حضور مشارکت مردمی گام بر می‌دارد.

وی  افزود: نیروی انتظامی آمادگی دارد تا پایان زمان اخذ رای و شمارش آرا با استفاده از نیروی انسانی توانمند،تعامل با سپاه پاسداران و بسیج مردمی به صورت تلفیقی و مشارکت مسئولیت تامین امنیت صندوق و شعب اخذ رای انجام دهد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران  تصریح کرد:از مردم انتظار داریم همچنان مثل سال‌های گذشته با حضور حداکثری خود در جهت تحقق آرمان‌های حضرت امام راحل و منویات مقام معظم رهبری در این حماسه بزرگ اقتدار نظام را به همگان نشان دهند.

باقری گفت: حضور مردم و مشارکت آنان تعیین کننده سرنوشت کشور و نشان دهنده اعتماد مردم به نظام است و برای پاسداشت خون شهدا باید همه در این حماسه بزرگ حضوری موثر و پرشور داشته باشند.

استاندار مازندران گفت: حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات تمام توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کند.

‌‌ریبع فلاح جلودار صبح امروز در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات استان مستقر در استانداری مازندران، اظهار داشت: انتخابات از رویدادهای تاریخی بزرگ در جمهوری اسلامی ایران است که باید همه افرادی که واجدین شرایط هستند در این حماسه شرکت کنند.

وی افزود: از جمعیت 3میلیون و 200هزار نفری استان 2میلیون و 319هزار و 881نفر واجدین شرایط رای دادن و 49هزار نفر نیز رای اولی هستند.

استاندار مازندران تصریح کرد: 7هزارو 932صندوق برای اخذ آرا در استان در نظر گرفته شد که 3هزارو898صندوق برای انتخابات ریاست جمهوری و 4هزارو 35صندوق برای انتخابات شورا است، علاوه بر صندوق‌های ثابت صندوق‌های سیار نیز در نظر گرفته شده است.

فلاح افزود: در8 شهر استان شامل قائمشهر، بابل، آمل، نکا، بابلسر، چالوس، تنکابن و بهشهر انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی بر حضور حداکثری و پرشور مردم در پای صندوق‌های اخذ رای تاکید کرد و گفت: امیدواریم مردم با حضور پرشور خود در انتخابات برگ زرینی دیگری به افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی اضافه کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها