امام جمعه شهرکیان:

حضور در انتخابات تقویت کارآمدى نظام را در پی دارد

امام جمعه شهرکیان انتخابات را در دو محور تولید فزاینده قدرت ملى و تقویت کارآمدى نظام براى خدمت بیشتر برشمرد.
کد خبر: ۸۸۶۱۷۹۵
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین مهدی خدابنده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکیان اظهار کرد: حضور در انتخابات نظام جمهورى اسلامى به‏ عنوان یک تجربه دائمى در طول عمر نظام اسلامی، عامل برطرف‏ کردن مزاحمت دشمن بوده است.

وی کارکرد انتخابات را در دو محور تولید فزاینده قدرت ملى و تقویت کارآمدى نظام براى خدمت بیشتر برشمرد و افزود: انتخابات مشت محکمی بر دهان دشمنان انقلاب است و برنده اصلى انتخابات مردم ایران هستند که با سرافرازى و درایت در انتخابات شرکت کرده‌اند و بهترین‏‌ها را براى آینده خود انتخاب می‌کنند.

امام جمعه شهرکیان افزود: در نظام ولایى و اسلامى، نقش مردم، نقش اساسى و کلیدى است، گاهى این نقش با حضور در عرصه‏‌هاى مختلفى همچون راهپیمایى ۲۲ بهمن، روز قدس و در مصلاهاى نماز جمعه تجلى مى‏‌یابد و گاهى پاى صندوق‌هاى رأى که همه زیباترین جلوه مردم‏سالارى دینى را به رخ جهانیان مى‏‌کشد. از این‏ جهت انتخابات در فرهنگ و زندگى مردم ایران جایگاه ویژه‏‌اى یافته است.

وی با اشاره به اینکه اعتقاد و اعتماد به مردم مهم‏ترین کانون اقتدار و عزت ملى می‏‌باشد، خاطرنشان کرد: اعتماد به مردم همواره مورد تأکید امام راحل(ره) و خلف صالح وى امام خامنه‏‌اى(مدظله‏ العالى) بوده است، البته مردم شریف و بصیر و همیشه در صحنه کشورمان در سال‌هاى پس از پیروزى انقلاب تاکنون بارها و بارها عظمت و اراده پولادین و ارزش واقعى خود را به نمایش گذارده‏‌اند و حقاً شایسته بهترین توجه و احترام و خدمت خالصانه و صادقانه مدیران و مسؤولان کشورى و لشکرى مى‏‌باشند.

خدابنده با اشاره به اینکه دهه چهارم انقلاب که به نام «دهه پیشرفت و عدالت» نام گرفته است، تصریح کرد: مردم امروز حق دارند که نسبت به معضلات و مشکلات عدیده اقتصادى، از معیشت و اشتغال گرفته تا پدیده شوم فساد و قاچاق و نیز آسیب‌هاى اجتماعى مزمن و رنج‏‌آور از تضعیف بنیان خانواده گرفته تا طلاق و حاشیه‏‌نشینى و سرقت و اعتیاد و... شکایت و گلایه داشته باشند و از این‏که منویات و هشدارها و تذکرات نجات‏‌بخش و حکیمانه مقام معظم رهبرى کمتر مورد توجه و عمل قرار مى‏‌گیرد، سخت معترض و ناراضى باشند.

مدیر حوزه علمیه ثقلین افزود: باز هم با همه تنگناها، آن‏جا که امر مصالح و منافع ملى و ارزش‌ها و آرمان‌هاى نظام و انقلاب به میان است، فارغ از همه گلایه‏‌ها دست در دست یکدیگر داده و به میدان مى‏‌آیند و شور توأم با شعور اقشار مختلف مردم در امروز ۲۹ اردیبهشت‏ ماه به فضل الهى خود بهترین گواه بر این ادعا خواهد بود و ان‏شاءالله انتخاباتی را رقم خواهند زد که به کورى چشم دشمنان قسم‏ خورده ملت، بر مجد و عزت و عظمت کشورمان ایران بیافزاید.

وی با تاکید بر انتخاب اصلح، ادامه داد: خروجى انتخابات باید افرادى باشند که ارکان و ارزش‌هاى نظام و جامعه را باور داشته و نسبت به آن‏ها از سر اعتقاد پایبند باشند والا به‏ طور مثال اگر رئیس جمهورى انتخاب و یا عضو شوراى شهر و روستایى با رأى مردم به شوراى اسلامى راه یافت که اساساً با آرمان‌هاى انقلاب و مردم و با ارکان حاکمیت و نظام سازگارى و یا همراهى ندارد، قطعاً به میزان زاویه داشتن وى، جامعه و ملت خسارت خواهند دید.

خدابنده با تاکید بر اینکه خروجى انتخابات باید شخصی باشد که در تراز ملت شریف ایران بوده و کشور را به‏ سوى قله‏‌هاى پیشرفت و عزت و امنیت بیشتر پیش ببرد، افزود: در همین راستا بر همگان است که تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مراقبت جدی از آراء مردم و توجه به نقش امانتداری توسط مسؤولان اجرایی و نظارتی صندوق‌های رأی و نیز نشان دادن چهره واقعی ملت ایران که حاکی از عزم، تصمیم راسخ، اعتماد به نفس، سکینه و آرامش است و در نهایت انضباط مردمی قبل، حین و بعد از انتخابات که تنها با احترام به نهادهای قانونی و تمکین در برابر قانون میسر است را جدی بگیریم.
امام جمعه شهرکیان با اشاره به سالروز آزادی خرمشهر ادامه داد: یکی از افتخارات مکتب اسلامی، آزادی خرمشهر و به اهتزاز در آمدن پرچم پر افتخار الله‏ اکبر، بر فراز مسجد جامع و پل تخریب‏ شده خرمشهر در مقابل ارتش شرق و غرب جنایت کار است، که پس از ۵۷۸ روز اشغال، به آغوش گرم میهن اسلامى بازگشت و روز مقاومت، ایثار و پیروزى‏ را به نام جان برکفان جبهه مقاومت، ماندگار کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار