خبرهای داغ:
سرپرست معاونت مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به استقبال گسترده خبرنگاران خارجی از پوشش انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در قم، از حضور 45 خبرنگار خارجی در استان قم خبر داد.
کد خبر: ۸۸۶۱۸۱۱
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰
45 خبرنگار خارجی انتخابات در قم را پوشش می‌دهند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمد جواد محرابی استقبال خبرنگاران خارجی برای پوشش برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در قم را خوب عنوان کرد و گفت: انتخابات شهر قم به سبب حضور مراجع تقلید، حوزه علمیه و اهمیت شهر قم در سپهر سیاسی کشور، همواره مورد توجه رسانه‌های خارجی بوده است و در سال‌های مختلف شاهد حضور گروه‌های مختلف رسانه‌ای در قم بوده‌ایم.

سرپرست معاونت مطبوعاتی اداره کل ارشاد قم افزود: این حضور بیشتر شامل رسانه‌های تصویری می‌شود زیرا توانمندی خبرنگاران و رسانه‌های استان قم بسیار خوب است و در این زمینه، رسانه‌های خارجی از رسانه‌های داخلی بهره می‌گیرند اما شبکه‌های تلویزیونی برای پوشش زنده و انجام مصاحبه نیازمند حضور در استان هستند.

وی تصریح کرد: برای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، 45 خبرنگار خارجی در قالب 11 اکیپ خبری درخواست حضور در قم را برای روزهای 28 و 29 اردیبهشت داشتند و با همکاری اداره کل ارشاد قم، مجوز لازم از سوی اداره کل رسانه‌های خارجی وزارت ارشاد صادر شده است.

محرابی از پوشش خوب رسانه‌های انگلیسی زبان از انتخابات قم خبر داد و گفت: الجزیره انگلیسی، HBO آمریکا، شین هوا از چین، فرانس 24، UPI از آمریکا، تلویزیون ZDF آلمان و دو شبکه ITV و تیما از انگلستان به همراه آسوشیتد پرس از آمریکا از جمله رسانه‌های بین المللی هستند که اخبار انتخابات در قم را پوشش داده و نمایندگان خبری آنها به قم سفر کرده‌اند.

سرپرست معاونت مطبوعاتی اداره کل ارشاد قم تصریح کرد: آمار 11 اکیپ و 45 خبرنگار به روزهای 28 و 29 اردیبهشت اختصاص دارد و در هفته‌های قبل نیز شاهد حضور خوب و پر تعداد رسانه‌های خارجی در قم بودیم.
ارسال نظرات