خبرهای داغ:
همزمان با فرارسیدن 29 اردیبهشت ماه روز انتخاب مردم برای ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر، مردم ولایی قم پای صندوق های رای به صف شدند.
کد خبر: ۸۸۶۱۸۱۲
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
شور سیاسی حماسه سازان ولایی در قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر در قم، 669 شعبه در استان قم وجود دارد که این آمار 57 شعبه نسبت به انتخابات مجلس بیشتر شده است.

احد جمالی معاون سیاسی امنیتی استاندار قم و رئیس ستاد انتخابات استان قم در این خصوص گفت: آمار صندوق اخذ رأی ریاست جمهوری 669 مورد و صندوق اخذ رأی شوراهای اسلامی شهر و روستای استان 721 مورد است. در روستاها صندوق سیار قابل توجهی برای شوراها نداریم؛ در شهر قم 530 شعبه ثابت و 28 شعبه سیار فعالیت خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: مجموع جمعیت بازرسان و سربازرسان وزارت کشور 720 نفر، بازرسان و سربازرس‌های شوراها 300 نفر، ناظر و سرناظران شوراها هزار و 500 نفر و ناظر و سرناظران شورای نگهبان دو هزار نفر است و پنج هزار نفر نیز در راستای تامین امنیت انتخابات مشارکت خواهند داشت که 2 هزار نفر آنها در شعب اخذ رأی و 3 هزار نفر دیگر در سطح مختلف استان حضور می‌یابند که هزار نفر از آنها بسیجی هستند.

 

* 782 هزار و 974 نفر در استان قم واجد شرایط 

جمالی با بیان اینکه بیش از 20 هزار نفر در برگزاری انتخابات به صورت مستقیم مشارکت خواهند داشت، اضافه کرد: 782 هزار و 974 نفر در استان قم واجد شرایط رای دادن هستند که 19 هزار و 552 نفر از آنها رأی اولی هستند؛ تعداد تعرفه‌ها هر انتخابات برای استان قم یک میلیون و 10 هزار مورد است.

در کنار عوامل برگزاری، مردم نقش اصلی را در انتخابات دارند که با حضور پرشور خود توطئه‌های دشمن را خنثی کرده و هر رای مردم قطعا تیری به تمام افکار پلید دشمن است.

امروز جای جای شهر مقدس قم، رنگ و بوی انتخاباتی گرفته و مردم با حضور پرشور در انتخابات در این حماسه سیاسی شرکت کردند.

حسین واعظی یکی از شرکت کنندگان در انتخابات گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری همان دقایق اولیه در پای صندوق رای حاضر شدم و رای خود به صندوق انداختم.

وی افزود: امروز حضور مردم در پای صندوق‌های رای بسیار با اهمیت است و باید با تمام وجود مردم در انتخابات شرکت کرده و اجازه ندهند که دشمنان به اهداف خود برسند.

حجت الاسلام سعید تقی زاده دیگر شهروند قمی است که در انتخابات شرکت کرد و پس از آنکه رای خود را به صندوق انداخت گفت: حضور مردم در انتخابات امروز بسیار پرشور و باشکوه بود که این به عظمت نظام اسلامی و عدم دست درازی دشمنان به نظام کمک خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در این انتخابات هم شاهد هستیم که همه مسائل با نظم خاص دنبال می شود، این امر مهمی است و مردم به دور از همه مسائل در انتخابات شرکت می‌کنند.

 

*رای اولی‌ها پیشتاز و پرشور

امین صولتی یکی از رای اولی‌هایی است که پس از آنکه رای خود را به صندوق انداخت گفت: برای نخستین بار است که رای می‌دهم و از این بابت خوشحالم و احساس غرور می‌کنم.

وی گفت: از کسانی که انتخاب می‌شوند، درخواست دارم که به فکر جوانان باشند و با تمام توان در راستای خدمت رسانی به مردم گام بردارند.

این جوان رای اولی تصریح کرد: یکی از انتخاباتی که شرکت کردم و رای دادم، شورای شهر بود و از کاندیداهایی که انتخاب می‌شوند درخواست می‌کنم به عمران و آبادانی شهر قم فکر کنند.

زهرا نعمتی دیگر همشهری قمی هم پس از آنکه رای خود را به صندوق انداخت گفت: عزت و شرف کشورم از همه چیز مهمتر است و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند امنیت کشور در گرو حضور مردم در انتخابات و صحنه است.

وی گفت: به عنوان یک جوان قمی از افرادی که با رای مردم انتخاب می شوند، تقاضا دارم که به فکر مردم باشند و در راستای آرمان‌های نظام و انقلاب گام بردارند.

شایان ذکر است از دقایق اولیه برگزاری انتخابات در قم، مردم پرشور ولایی قم در صحنه حاضر شده و در این حماسه سیاسی مشارکت کرده اند.

با توجه به تمدید زمان انتخابات، همچنان شعب اخذ رای در اقصی نقاط شهر قم مملو از جمعیت است و هر لحظه به میزان رای دهندگان افزوده می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها