امام جمعه اردبیل انتخابات را خدمت بزرگ جمهوری اسلامی به کشور و مردم دانست و گفت: باید مردم قدردان این موهبت باشند که تشکر و قدردانی عملی آن بوده که از فرصت پیش آمده برای مشارکت استفاده کنند.
کد خبر: ۸۸۶۲۰۶۵
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از تسنیم، آیت‌الله سیدحسن عاملی در جریان شرکت در انتخابات در مصلی اردبیل اظهار داشت: خوشبختانه شعور و حساسیت سیاسی در بین ملت ما بسیار بالا بوده و مردم شرکت در انتخابات را برای خود وظیفه شرعی می‌دانند نه وظیفه سیاسی که حاضر شوند و خود مدیریت کشور را در دست گیرند.

وی با بیان اینکه ما به مدت چهار سال سرنوشت، ناموس، دین، اقتصاد، فرهنگ و مدنیت را می‌خواهیم به دست یک سلیقه سیاسی بسپاریم، افزود: این امر را ملت تعیین می‌کنند و وقتی ملت تعیین کرد فردا اگر امور به نحو شایسته‌ای به جلو رفت شرافت آن مال مردم است و اگر نتوانست فرد منتخب کاری را جلو ببرد باز مسئول خود مردم هستند چرا که خود ملت به صحنه آمده و تشخیص داده‌اند چه کسی اداره امور را به دست بگیرد.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: با توجه به حساسیت این امر باید هوشیار باشیم تا در این پیچ تاریخی و سرعت تحولی که در جهان وجود دارد بتوانیم بزرگترین خدمات را با انتخاب فرد اصلح به کشور ارائه کنیم و همان گونه که کشور به ما خدمت کرده و ما از این خاک بوده و شرف ما در این خاک است، باید این شرف را حفظ کنیم.

آیت‌الله عاملی تصریح کرد: این موهبت بزرگی است که مردم در مراکز حساس تصمیم‌گیری دخالت کنند چرا که اگر می‌خواهیم بدانیم که به چیزان به ملت اهمیت داده می‌شود باید نگاه کرد و دید که به چه میزان به دخالت مردم در امور دولتی اهمیت داده شده که این امر حاکی از حاکمیت ملی است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: در حاکمیت ملی مردم برای خود تصمیم می‌گیرند که این امر در گذشته وجود نداشته چرا که دیگرانی همچون دربار، ساواک و اشرف پهلوی برای ما تصمیم می‌گرفتند و مردم اختیاری نداشتند که بگویند چه کسی انتخاب شود.

وی انتخابات را خدمت بزرگ جمهوری اسلامی به کشور و مردم دانست و اظهار کرد: باید مردم قدردان این باشند که تشکر و قدردانی عملی آن بوده که از فرصت پیش آمده استفاده کنند چرا که عیب بزرگی است که امکانات و زیرساختها فراهم شود که مردم سرنوشت و آینده کشور خود را انتخاب کنند ولی مردم دخالت نکنند و فرصت را از دست بدهند.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: آنهایی که شرکت نمی‌کنند فکر نکنند که دخالتی در امر انتخابات نداشته‌اند چرا که اگر در این عرصه شرکت نکنند فرد دیگری از این فرصت استفاده خواهند کرد.

عاملی با بیان اینکه انتخابات ایران نه تنها در منطقه بلکه در دنیا بی‌نظیر است، گفت: انتخابات ما انتخاباتی جدی است به گونه‌ای که مردم دخالتی جدی در این عرصه دارند و هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند از پیش تعیین شده است چرا که تعیین‌کننده مردم هستند و کسی نمی تواند بگوید «رای من کو».

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل افزود: «رای من کو» بزرگترین خیانت به کشور، تاریخ و خون شهداست و هر کسی چنین ادعایی کند بزرگترین خائن به کشور است چرا که سیستم انتخاباتی کشور به گونه‌ای است که کسی نمی‌تواند تخطی بکند به طوری که علاوه بر عوامل اجرایی چهار نفر ناظر بر سر صندوق حضور دارند.

وی تصریح کرد: دولت و نظام به حدی وثوق به انتخابات و سالم بودن آن دارد که در سال 88 مقام معظم رهبری دستور داد که به هر نحوی که می‌خواهید رای دوباره شمارش شود اما قبول نکردند که این امر را هیچ دولت و نظامی قبول نمی‌کنند.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه قدرت مردم در جمهوری اسلامی ایران به حدی است که اعضای شورای نگهبان یا رئیس مجلس خبرگان را می‌توانند تغییر دهند که این موضوع بیانگر جدیت در انتخابات است، گفت: از لحاظ درصد شرکت نیز انتخابات ایران با حضور حداکثری مردم برگزار می‌شود به طوری که در مقایسه با انتخابات آمریکا، اروپا و خود فرانسه که اخیرا برگزار شد، حضور مردم به این شکل چشمگیر نبوده است.
ارسال نظرات