منابع سوری از آغاز خروج آخرین گروه از افراد مسلح از محله الوعر حمص و درگیری‌های شدید نیروهای ارتش با گروه‌های تروریستی در حومه السویداء خبر دادند.
کد خبر: ۸۸۶۲۱۵۳
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، امروز آخرین مرحله از اخراج افراد مسلح از محله «الوعر» شهر حمص انجام شده است، افراد مسلحی که با راهکار غیرنظامی و آشتی مخالفت کردند و به همین سبب دیگر جایی در حمص نخواهند داشت، با خروج این افراد، امروز شهر حمص به یک شهر کاملا عاری و خالی از تروریسم تبدیل می‌شود و امنیت و ثبات هم به طور کامل در آن برقرار می‌شود.

به گفته منابع سوری در استان حمص، در آخرین مرحله از اخراج افراد مسلح از محله الوعر، 2500 فرد مسلح و اطرافیانشان به سمت ادلب و جرابلس در شمال سوریه می‌روند تا پس از خروج آنها، ارتش سوریه شهر حمص را به عنوان یک شهر کاملا امن و عاری از تروریسم اعلام کند. خروج افراد مسلح با نظارت سوریه و با حضور استاندار حمص و برخی مسئولان سوری صورت می‌گیرد.

از سوی دیگر دومین گروه از افراد مسلح از محله «برزه» در شمال شرقی دمشق به سمت شمال سوریه حرکت کردند، خروج این افراد بر اساس توافقی صورت گرفته است که بر تحویل این محله به دولت سوریه و اخراج افراد مسلحی که مخالف آشتی هستند و نیز ساماندهی وضعیت افراد مسلحی که تمایل دارند به زندگی عادی برگردند، تصریح می‌کند.

در سطح میدانی هم یک منبع میدانی به خبرنگار تسنیم گفت نیروهای ارتش سوریه و نیروهای پشتیبان با پیشروی در شمال شرقی السویداء در منطقه «الزلفا» و تپه‌های «الدکوه» به شدت با تروریست‌ها درگیر شدند.

خبر دیگر اینکه آمار قربانیان جنایت هولناک تروریست‌های داعشی در منطقه «عقارب» در شرق شهر سلمیه در حومه حماه به 56 نفر افزایش یافته است، داعشی‌ها در این جنایت بی‌رحمانه، این افراد بیگناه را سربریدند.

به گزارش تسنیم،داعشی‌ها این جنایت وحشتناک را دو روز پیش با یورش به عقارب مرتکب شدند، آنها با تعداد زیادی به مردم حمله کرده و پیش از ورود به این روستا وارد برخی منازل اطراف شدند و این جنایت را مرتکب شدند، نیروهای ارتش و گروه‌های دفاع مردمی فورا وارد عمل شده و مانع ورود تکفیری‌ها به داخل عقارب شدند.

از دیرالزور هم خبر می‌رسد که در نتیجه حملات خمپاره‌ای تروریست‌های داعشی به محله‌های «هرابش و الجوره» این شهر دست‌کم 15 غیرنظامی جان باختند و 63 نفر دیگر زخمی شدند که بیشتر آنها کودک و زن بودند.
ارسال نظرات