صداوسیمای مرکز زنجان از ابتدا تا 28 اردیبهشت بیش از 25 هزار دقیقه برنامه تولید و پخش نموده است.
کد خبر: ۸۸۶۲۱۹۷
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، انتخابات یکی از نشانه‌های بی بدیل مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی است، در این راستا برگزاری انتخاباتی باشکوه به معنی نشان دادن انسجام، وحدت و همراهی مردم با نظام مقدس جمهوری اسلامی و گسترش اقتدار ایران اسلامی در منطقه و جهان است . از این رو رسانه ملی با تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و با هدف تبین شرایط انتخاب اصلح و زمینه سازی برای حضور حداکثری مردم پای صندوقهای رأی، تمام توان خود را بکار گرفته و از بهمن ماه سال گذشته به موضوع انتخابات ورود پیدا کرده است .

رسانه استانی نیز به تبع رسانه ملی و با تبیین سازوکارهای این موضوع به این عرصه بسیار مهم وارد شده و با بسیج همه امکانات طبق دستورالعملهای سازمان از بهمن ماه سال گذشته برنامه ریزی های گسترده ای را در سه حوزه تولیدی خود یعنی صدا، سیما و خبر انجام داد تا در خلق حماسه ای بزرگ نقش تأثیرگذاری داشته باشد .

در این راستا صداوسیمای مرکز زنجان از ابتدا تا 28 اردیبهشت بیش از 25000 دقیقه برنامه تولید و پخش نموده است که در این میان سهم رادیو استانی 10250 دقیقه، شبکه اشراق 11300 دقیقه برنامه و ویژه برنامه بوده و معاونت خبر نیز با تولید بیش از 3380 دقیقه گزارش و خبر در عمل به وظیفه خطیر رسانه ای خود خوب و مناسب ظاهر شدند .

معاونت سیما از بهمن ماه سال گذشته تولید و پخش ویژه برنامه انتخاب اصلح را در دستور کار خود قرار داد که در این برنامه با حضور کارشناسان در حوزه مختلف سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی به تبیین شاخصه های انتخاب اصلح و لزوم حضور حداکثری در پای صندوقهای رأی پرداخت شد .

دیگر ویژه برنامه سیما، "بیرلیق حماسه سی" نام داشت که در هفته منتهی به روز انتخابات هر شب به صورت زنده پخش شد . ویژگی بارز این برنامه دکور منحصر به فرد آن بود که به عنوان بزرگترین دکور تاریخ مرکز و در فضای سالن چندمنظوره ورزشی، جلوه خاصی به برنامه بخشیده بود . پخش موسیقی ها و نماهنگهای مختلف حماسی، محلی و شاد، اجرای موسیقی های زنده در محل استودیوی برنامه، حضور هنرمندان، فرهیختگان ، ورزشکاران و .... در برنامه و دهها آیتم مختلف از بخشهای متنوع این ویژه برنامه بود .

همچنین ویژه برنامه های راه ولایت و مسابقه 5+12 از دیگر برنامه های انتخاباتی سیما بود که در کنار سایر برنامه های روتین و پربیننده شبکه اشراق از جمله، آلاچیق، سلام زنجان، راه روشن، بیزیم اللر، امتداد به مهمترین رویداد کشور در سال جاری پرداخت نمودند .

در کنار برنامه های ذکر شده ، میان برنامه های کوتاه مدت مانند موشن گرافیک، تیزر انتخابات الکترونیک و سرودهای حماسی درکنار 4000 زیر نویس مرتبط با انتخابات از دیگر تمهیدات این معاونت برای انتخابات بود .

معاونت سیما در روز انتخابات نیز با ویژه برنامه «بیرلیق حماسه سی» همگام با مردم ولایتمدار و انقلابی استان بود و از ساعت 8 صبح یعنی آغاز رأی گیری تا پایان به مدت 840 دقیقه به صورت زنده حضور پرشور مردم استان در پای صندوقها را به تصویر کشید . برای این ویژه برنامه آیتمهای متنوعی طراحی و برنامه ریزی شده بود که از آن جمله می توان به پخش سرودهای حماسی، گزارشهای مختلف مردمی، اجرای موسیقی زنده و کلیپهای مختلف، حضور نخبگان، هنرمندان، ورزشکاران، فرهیختگان و .... در استودیو، ارتباط زنده با ستاد انتخابات استان و حضور مسئولین برگزاری انتخابات از جمله استاندار زنجان، معاون سیاسی و امنیتی و رئیس ستاد انتخابات استان، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان، مدیرکل سیاسی و انتخابات و .... در استودیوی مستقر در ستاد انتخابات جهت اطلاع رسانی از روند برگزاری انتخابات، ارتباط زنده با شهرستانها، ارتباط با اکیپ ها و همکاران مستقر در محلهای اخذ رأی اشاره کرد .

همچنین معاونت سیما طبق برنامه ریزی صورت گرفته، با شبکه سراسری دو، پنج، خبر ، سحر و شما ارتباط زنده برقرار کرده و حماسه حضور پایتخت نشینان شور و شعور حسینی را برای سراسر میهن اسلامیمان به منصه ظهور گذاشت . مدت این ارتباطها 77 دقیقه بوده است.

معاونت صدای مرکز هم همچون معاونت سیما، برنامه ریزی های مدونی را برای انتخابات انجام داده بود .

« فصل انتخاب» و «5+12» عناوین ویژه برنامه هایی بودند که رادیوی استانی از سال گذشته تولید و پخش آنها را آغاز کرده بود و هدف آن نیز همان تبیین شاخصه های انتخاب اصلح و زمینه سازی برای حضور حداکثری در پای صندوقهای رأی بود که به صورت هفتگی پخش می شد و با نزدیک شدن به ایام انتخابات تعداد پخش آنها نیز افزایش یافت و شامل بخشهای مختلفی مانند گزارش مردمی، ارتباط تلفنی با مسئولین برگزاری انتخابات، سرودهای مهیج و حماسی و مباحث کارشناسی بود .

دیگر برنامه های روتین شبکه استانی صدای مرکز زنجان مانند سلام زنجان، یاشاییش، نوجوان، آخشاملار، جوانی، کندیمیز، موج ورزش طبق برنامه ریزی صورت گرفته و با شیب ملایم به این موضوع مهم پرداخت می کردند که با آغاز هفته منتهی به انتخابات نیز به صورت کامل حال و هوای انتخاباتی به خود گرفتند . پخش صدا نیز برنامه های مختلفی را با موضوع انتخابات تأمین کرده بود که یاری رسان واحدهای تولیدی بودند .

رادیو زنجان در روز برگزاری انتخابات نیز با برنامه "حماسه حضور " و بصورت زنده از ساعت 7 صبح تا پایان رأی گیری بمدت 900دقیقه همگام با شنوندگان خود بود و با آیتمهای متنوعی مانند مباحث کارشناسی، گزارش های مردمی، ارتباط با مراکز شهرستانها، پخش سرودهای حماسی و مهیج ، پخش پیامهای شنوندگان، ارتباط مستمر با ستاد انتخابات و دهها آیتم دیگر حال و هوای انتخاباتی همراه با شور و نشاط را برای شنوندگان خود به ارمغان آورده بود .

علاوه بر این 13 ارتباط زنده با شبکه های مختلف رادیویی از جمله رادیوهای سراسری ورزش، گفتگو، قرآن، فرهنگ، جوان، معارف، اقتصاد و شبکه های استانی آذربایجانهای شرقی و غربی، مازندران، گلستان، گیلان و لرستان جمعاً به مدت 120 دقیقه برقرار شد تا سایر هموطنان نیز در جریان شور و نشاط انتخاباتی مردم استان قرار گیرند .

معاونت خبر نیز همگام با معاونتهای صدا و سیما، از بهمن ماه با شیب ملایم وارد انتخابات شده بود . بسته انتخاباتی، تریبون آزاد ، دلگویه های مردمی ، عینک انتخابات و تاکسی انتخابات در کنار گزارشهای مختلف تولید و خبری جزء برنامه های معاونت خبر برای انتخابات به ویژه هفته منتهی به روز برگزای انتخابات و همچنین روز 29 اردیبهشت بود تا با تبیین شرایط موجود و لزوم حضور مردم در پای صندوقهای رأی همراه با شور و نشاط عمومی، زمینه های برگزاری انتخاباتی پویا فراهم گردد.

خبر مرکز زنجان در روز انتخابات نیز حضور و فعالیت چشمگیری داشته و با اعزام 22 اکیپ خبر به نقاط مختلف استان ، در قالب 14 بخش خبری رادیویی و تلویزیونی و برقراری حداقل 8 ارتباط زنده با محل ستاد انتخابات استان با مدت زمان 320 دقیقه توانست حضور پرشور مردم را در خلق حماسه ای دیگر پررنگتر نماید .

معاونت خبر نیز همچون سایر معاونت تلاش کرد با برقرار ارتباط زنده با سایر شبکه ها در انعکاس حضور مردم استان نقش بسزایی داشته باشد که در این راستا می توان به برقراری 11 ارتباط زنده با شبکه های سراسری خبر، یک و جام جم ، 7 ارتباط رادیویی با شبکه های پیام و ایران، جمعاً به مدت 74 دقیقه اشاره کرد .

همچنین در این مدت تلاش شده با حضور مسئولین اجرایی و مرتبط با انتخابات در برنامه های مختلف مرکز در سهولت لازم را در روند برگزاری انتخابات ایجاد نمایید که در این راستا می توان به حضور معاون سیاسی و امنیتی و رئیس ستاد انتخابات استان، مسئول دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان ، مدیرکل سیاسی و انتخابات دبیرستاد انتخابات استان، مدیرکل ثبت احوال استان و فرمانداران شهرستانهای استان به عنوان روسای ستاد انتخابات شهرستانها اشاره کرد .

این همه تلاشها و حضور چشمگیر معاونت های تولیدی مرکز و تأثیرگذاری مستقیم در خلق حماسه ای پرشور ، با همکاری ، کمک و پشتیبانی سایر بخشها و معاونتهای مرکز میسر شده است که در این میان نقش معاونت فنی بی بدیل و پررنگتر بوده و بدون پشتیبانی همکاران فنی تلاشهای سایر بخشهای سازمان بی ثمر خواهد بود.

در این راستا معاونت فنی مرکز نیز با بسیج همه نیروها و مکانات خود از جمله دو دستگاه واحد سیار تلویزیونی، دو دستگاه ماکروویو پرتابل، دو مسیر فیبر نوری با تجهیزات کامل، کرین، 11 دستگاه دوربین برای ارتباطات زنده و ..... یاری رسان معاونت تولیدی در پوشش همه جانبه روز انتخابات بود .

ارسال نظرات