رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران در گفتگو با «بسیج»:

عدم تعادل امکانات بین شهر و روستا معضل حاشیه نشینی را رقم زده است

شاکری گفت: مجموعه امکاناتی که در شهرها اعم از امکانات آموزشی، سلامت، فرهنگی، اقتصادی و اشتغال وجود دارد در روستاها نیست و همین مسئله موجب جذب روستائیان به شهرها و پدیده حاشیه نشینی را رقم می زند.
کد خبر: ۸۸۶۲۲۱۸
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱

مجتبی شاکری رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با معضل حاشیه نشینی اظهار داشت: معضل حاشیه نشینی در کلانشهرهایی همچون تهران به عدم تعادل توزیع امکانات بین شهرها و روستاها بر می گردد.

وی افزود: مجموعه امکاناتی که در شهرها اعم از امکانات آموزشی، سلامت، فرهنگی، اقتصادی و اشتغال وجود دارد در روستاها نیست و همین مسئله موجب جذب روستائیان به شهرها می شود و پدیده حاشیه نشینی را رقم می زند و به تدریج به جمعیت حاشینه نشینان افزوده خواهد شد.

رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: شهر تهران گنجایش 6 میلیون نفر را دارد اما در روز جمعیت این شهر به 12 میلیون نفر و در شب به 9 میلیون نفر می رسد.

شاکری با اشاره به راهکارهای رفع این معضل گفت: معضل حاشیه نشینی را باید از نگاه و رویکرد ملی و ایجاد تعادل امکانات در روستاها و شهرها بررسی و حل کرد در غیر این صورت معضل حاشیه نشینی موجب افزایش آسیب های اجتماعی و تشویق روستائیان به حاشیه نشینی خواهد شد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار