خبرهای داغ:
سال پیش در چنین روزی

از هیاهوی دنیا به خودتان هراس ندهید

امام امت در دیدار با فرماندهان ارتش و سپاه: قوی باشید، برومند باشید و و از هیاهوی دنیا هیچ وقت به خودتان هراس راه ندهید.
کد خبر: ۸۸۶۲۲۸۵
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴



خبرگزاری فارس: از هیاهوی دنیا به خودتان هراس ندهید

رخدادهای 31 اردیبهشت 63

چکیده:

  • امام خمینی خطاب به فرماندهان ارتش، سپاه و بسیج: از هیاهوی دنیا به خودتان هراس ندهید.

 

  • موسوی: دنیا بفهمد که جمهوری اسلامی ایران تسلیم منطق زور نمی شود.

 

  • وزیر کشور: دوره جدید مجلس 7 خرداد افتتاح می شود.

 

  • 130 نماینده مجلس طی نامه ای به امام خمینی از تصمیمات شرعی و قانونی شورای نگهبان حمایت کردند.

 

  • سوریه و لیبی از صدور قطعنامه وزرای خارجه عرب علیه ایران جلوگیری کردند.

 

دیدار فرماندهان عالی رتبه سپاه و ارتش با امام امت

فرماندهان کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، مسؤول بسیج مستضعفان و فرماندهان و مسؤولان قرارگاه های مشترک ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با امام خمینی دیدار کردند.

امام امت در این دیدار خطاب به فرماندهان ارتش و سپاه فرمودند: قوی باشید، برومند باشید و و از هیاهوی دنیا هیچ وقت به خودتان هراس راه ندهید. این مسائل در صدر اسلام هم بوده است این هیاهوها و بساطی که مخالفین اسلام در صدر اسلام راه می انداختند در زمان خود پیغمبر اکرم و بعدها همیشه بوده است. لکن خداوند امر فرموده است که ما مستقیم باشیم، استقامت کنیم و اگر چنانچه استقامت کنیم موید به تاییدات الهی هستیم.

 امام افزودند: همه قدرت ها از قدرت اسلام الان لرزیده اند و کارهای شما لرزانده آنها را. شما هیچ، از هیچ قدرتی نترسید.  وقتی خدا با شماست، همه چیز با شماست. شما خدا را دارید ولو اینکه پشتوانه از شرق و غرب ندارید. و این افتخار شماست، افتخار اسلام است که نه به شرق متوجه باشد و نه به غرب متوجه باشد، صراط مستقیم باشد. راه، راه خداست. در راه خدا نه شهادت و نه نقص عضو و نه گرفتاری هیچ یک از اینها اشکال ندارد. و بحمدالله وحدت حاصل است، حفظ کنید این وحدت را. مادامی که حفظ کنید شما وحدت خودتان را خدا با شماست.(1)

 

موسوی: ایران بر سر اصول خود ایستاده است

هیئت دولت دیروز به ریاست مهندس میر حسین موسوی تشکیل جلسه داد. آقای موسوی پس از پایان نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: سیاست جدی ما در خلیج فارس بارها بیان شده و هر نوع ایجاد ناامنی برای جریان نفت ما بلافاصله باعث گسترش ناامنی برای همه خطوط نفتی دیگر خواهد شد و ما معتقدیم این منطق توسط همسایگان مدافع رژیم صدام اینک قابل درک است.

آقای موسوی افزود: دنیا بفهمد که جمهوری اسلامی ایران بر سر اصول خود چون اول انقلاب ایستاده و حاضر نیست تسلیم منطق زور شود ما بارها به کشورهای خلیج فارس هشدار داده ایم که سرنوشت خود را با سرنوشت صدام پیوند نزنند و همین الان هم این هشدار را می دهیم.(2)

 

ناطق نوری: 7 خرداد مجلس دوم افتتاح می شود

حجت الاسلام ناطق نوری وزیرکشور دیروز طی یک مصاحبه مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی به سئوالات خبرنگاران درباره برگزاری انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی پاسخ گفت.

آقای ناطق نوری گفت: هفتم خرداد ماه سال جاری مجلس دوم شورای اسلامی آغاز به کار خواهد کرد و طبق قانون وزارت کشور نیز دو ماه فرصت خواهد داشت تا انتخابات میان دوره ای را در 12 حوزه ای که شورای نگهبان انتخابات آن را باطل اعلام کرده است برگزار کند.

وزیر کشور افزود: در مرحله اول 121 نماینده انتخاب و در مرحله دوم نیز 130 نماینده انتخاب شدند که تقریبا 251 نماینده در حال حاضر داریم که بعد از تائید شورای نگهبان اعتبار نامه آنها صادر خواهد شد.(3)

 

130 نماینده به امام نامه نوشتند

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی امروز به ریاست حجت السلام محمد یزدی نایب رئیس مجلس تشکیل شد.

در این جلسه نامه 130 تن از نمایندگان به محضر امام امت در تائید و پشتیبانی از شورای نگهبان قرائت شد.

در بخش از این نامه آمده است: ما بخوبی واقفیم که استحکام و انسجام هر حکومت بستگی مستقیم به حاکمیت قانون در کل جامعه دارد و تحقق حکومت اسلامی با حاکمیت ضوابط و موازین شرعی وفقه اسلام در تمامی ابعادش امکان پذیر است و هر گامی که در اجرای دقیق و صحیح قوانین الهی برداشته شود مشتی است که بر مغز دشمنان اسلام فرود میاید. بنابراین مسلمانان متعهد و دلسوز و آگاه از دقت نظر شورای محترم نگهبان چه در بعد حراست و نگهبانی از موازین شرعی و انطباق مصوبات مجلس شورای اسلامی با قوانین اسلامی و قانون اساسی و چه در نظارت بر اجرای دقیق قانون انتخابات و جلوگیری از تخلفات در این امر خطیر پشتیبانی می نمایند. (4)

 

برگزاری اجلاس فوق العاده اتحادیه عرب

واحد مرکزی خبر به نقل از اسوشیتدپرس گزارش داد اجلاس فوق العاده وزرای خارجه 21 کشور عضو اتحادیه عرب به منظور بررسی بحران اخیر خلیج فارس در تونس تشکیل شد.

بر اساس گزارش ها در این نشست سوریه و لیبی از صدور قطعنامه وزرای خارجه اتحادیه عرب که در آن ایران به بمباران کشتی های اعراب در خلیج فارس و خودداری از گشودن باب مذاکرات با رژیم عراق برای حل مسالمت آمیز جنگ خلیج فارس متهم شد بود جلوگیری کردند .(5)

منابع:

1. اطلاعات، 31 اردیبهشت 63، ص 2
2. جمهوری اسلامی، 31 اردیبهشت 63، ص 12
3. کیهان، 31 اردیبهشت 63،  ص 2
4. کیهان، 31 اردیبهشت 63،  ص 2
5. جمهوری اسلامی، 31 اردیبهشت 63، ص 3

انتهای متن/

ارسال نظرات
پر بیننده ها