سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با «بسیج»مطرح کرد

کاهش سن مصرف بی رویه قلیان در کشور/ لزوم توجه نهادهای متولی به این مسئله

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس گفت: بر اساس آمار، سن مصرف دخانیات خیلی کاهش یافته است لذا باید توجه جدی به این مسئله شود تا دیگر شاهد مصرف بی رویه دخانیات و قلیان در جوانان و نوجوانان نباشیم.
کد خبر: ۸۸۶۲۳۰۵
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹

محمد نعیم امینی فرد سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با افزایش قلیان سراها در کلانشهرهایی همچون تهران و عدم برخورد با آن اظهار داشت: وزارت بهداشت باید قوانین مربوط به این مسئله را موکد کند و اداره اماکن مامور برخورد با استعمال دخانیات در مکان های عمومی و قلیان سراها هستند.

وی با اشاره به اینکه مصرف بی رویه دخانیات صدمات جبران ناپذیری را بر سلامت آحاد جامعه وارد می کند افزود: مجلس شورای اسلامی در سالهای اخیر در رابطه با اعمال عوارض در این جهت حرکت خوبی داشته و البته قوانینی هم مصوب شده که دست قانونگذار را برای برخورد در موقعی که اعمال قانون نمی شود باز گذاشته ایم.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بر اساس آمار، سن مصرف دخانیات به شدت کاهش یافته است لذا باید توجه جدی به این مسئله شود تا دیگر شاهد مصرف بی رویه دخانیات و قلیان نباشیم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان بیان داشت: وزارت کشور، نیروی انتظامی و اداره اماکن باید با این مسئله برخورد کنند.


ارسال نظرات