آزادی خرمشهر غرور ملی و دینی است

مسئول مجمع عالی بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری،گفت: آزادی خرمشهر باعث شد مشروعیت دفاع مقدس و مظلومیت مردم ایران به جهانیان ثابت گردد.
کد خبر: ۸۸۶۲۴۰۰
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مهندس طهمورث فتاحی، در گفتگو با خبرنگار ما بیان داشت: در ساعت 2بعد از ظهر سوم خرداد 1361، پس از 24 شبانه روز نبرد بی امان در قالب عملیات بیت المقدس و تقدیم صدها شهید و جانباز از بهترین فرزندان رشیداسلام، خرمشهر به طوركامل آزادشد و پرچم پر افتخارالله اكبر برفراز(مسجدجامع) و پل تخریب شده خرمشهر به اهتزاز درآمد و این شهرمقاوم كه پس از 35روز پایداری و مقاومت در4 آبان 1359، به اشتغال دشمن درآمده بود پس از 578 روز(19ماه) اسارت، بار دیگر به آغوش گرم میهن اسلامی بازگشت.

مسئول مجمع عالی بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری، افزود: رزمندگان اسلام در اولین اقدام نماز شكر در مسجدجامع خرمشهر اقامه كردند. خبر آزادسازی خرمشهر به سرعت در همه جاطنین افكن شد و ملت مسلمان ایران را كه مدتها در آرزوی شنیدن چنین خبر مسرت بخشی بودند، غرق در شادی و سرور كرد.

وی، ادامه داد: پس از اعلام خبر آزادسازی خرمشهر قهرمان، مردم به خیابان ها ریختند و با پخش شیرینی به جشن و شادی پرداختند و با فرارسیدن شب برپشت بامها ندای الله اكبر سر دادند.

فتاحی گفت: سالروز آزادسازی خرمشهر، بعنوان یك روز ملی و دینی در كشور گرامی داشته می شود و از رشادت ها و شجاعت های رزمندگان اسلام و شهیدان سرفراز تجلیل بعمل می آید.

وی، با اشاره به اهمیت چندجانبه فتح خرمشهر گفت: با این پیروزی بزرگ، جنگ واردمرحله نوینی شد و قوای اسلام با تهاجمات كوبنده خود مرحله به مرحله پیروزی های تازه ای را به مسلمانان ایران و جهان هدیه كرد.

فتاحی، افزود: این فتح باعث شد كه آمریكا و سایرقدرت های استعماری حساب كار خود را بكنند و از موضوع تهاجم و حمله به موضوع دفاع افتادند و اندیشه تصرف ایران را از سر بیرون كردند.

مسئول مجمع عالی بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری، ادامه داد: این پیروزی غرورآفرین پایانی بود براستراتژی تجاوز عراق و نقطه شروع و امیدوار كننده ای برای ملت ایران كه پس ازدو قرن اخیر یك سانتی متر از خاك كشور ازدست نرود.

فتاحی، گفت: آزادی خرمشهر باعث گردید كه مشروعیت دفاع مقدس ملت ایران و مظلومیت مردم ایران به جهانیان ثابت گردد و در نهایت این پیروزی به مثابه یكی از حساس ترین و بارزترین برهه حیات راستین ملت همچون نگینی تا همیشه زمان برتارك تاریخ حماسه و ایثار و پایداری آزادگان جهان می درخشد.

وی، تصریح کرد: گرامی داشت این پیروزی بزرگ بانكوداشت یادشهیدان و ایثارگران، دمیدن روح ایثار و مقاومت و عظمت و مجاهدت ملت بزرگ ایران خواهد بود، كه امیدواریم به شكل عملی و علمی و زیبا برگزارشود.

ارسال نظرات