معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی بازید از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی تبریز در روز اول خرداد رایگان است.
کد خبر: ۸۸۶۲۴۳۷
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، میرمحسن حسینی قمی گفت: با توجه به اینکه 22 می مصادف با روز اول خرداد ماه به عنوان روز جهانی تنوع زیستی و با شعار تنوع زیستی و گردشگری پایدار نام گذاری شده این تصمیم با هدف آشنایی هر چه بیشتر مردم با محیط زیست و تنوع زیستی استان و آگاهی رسانی به آن ها درباره اهمیت حفظ حیات وحش گرفته شده است.
وی افزود: تنوع زیستی، میراث ارزشمندی است که بشر آن را از نسل‌های گذشته به امانت گرفته است و باید به نسل‌های آینده بسپارد و حفاظت از آن، ریشه در اخلاق، فرهنگ و اعتقادات ملت‌ها دارد .
قمی ادامه داد: در آذربایجان شرقی بیش از 346 گونه جانوری موجود است که شامل 52 گونه پستاندار، 225 گونه پرنده، 37 گونه خزنده، 6 گونه دوزیست و 27 گونه ماهی است.
وی اضافه کرد: عمده‌ترین گونه‌های پستانداران و پرندگان حمایت شده یا کمیاب که در چتر حمایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار دارند، شامل مرال، شوکا، پلنگ، خرس قهوه‌ای، کل و بز وحشی، سیاه گوش، گربه وحشی و پرندگان حمایت شده‌ای همچون سیاه خروس، قرقاول، دراج، طرلان و سایر پرندگان شکاری و طیف وسیعی از پرندگان کوچک (پاسری فرم‌ها) هستند.
معاون اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اظهارکرد: علاوه بر زیستگاه‌ های آبی مهم و با ارزشی همچون تالاب بین ‌المللی قوریگل و تالاب‌ های حاشیه دریاچه ارومیه، جنگل‌ها و زیستگاه‌های حاشیه ارس و دریاچه‌ های پشت سدها مأمن پرندگان متنوع و حمایت شده، درحال انقراض و آسیب پذیرند.
ارسال نظرات