رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی:
رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی گفت: در این مقطع روابط عمومی نمی‌تواند فقط به نصب بنر و برگزاری مراسم خلاصه شود؛ ما به دنبال ایفای نقش توسعه‌ای روابط عمومی‌ها هستیم تا بتوانند اصلاح نگرش‌ها را در دستور کار قرار دهند.
کد خبر: ۸۸۶۲۴۷۴
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶

به خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه استان، داود بهبودی پیش از ظهر امروز در کارگاه آسیب‌شناسی پرتال‌های دستگاه‌های اجرایی استان، افزود: از محدودیت‌های روابط عمومی سازمان‌های دولتی یک طرفه بودن آن هاست و بیشتر مواضع سازمان را انتقال می دهند و کمتر به بازتاب نظرات، پیشنهادات و انتقادات جامعه هدف خود می‌پردازند.

وی ادامه داد: روابط عمومی باید بتواند در کارکردهای توسعه ادارات و دستگاه‌ها با لحاظ بازتاب فعالیت‌های خود در جامعه موثر و کارساز باشد.

بهبودی توضیح داد: وقتی از دنیای توسعه یافته صحبت می‌شود با ویژگیهای ثابتی مواجه هستیم که یکی از آن ها شفافیت جامعه است؛ در جوامع توسعه یافته عملکرد مسئولان و مدیران به طور مرتب مانیتور و نظارت می‌شود و به دنبال آن مسئولیت‌خواهی و پاسخگویی هم اتفاق می‌افتد؛ قطعا وقتی جامعه ای به سمت شفافیت پیش می‌رود به سمت پاسخگویی هم خواهد رفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی ابراز داشت: در سطوح مختلف جوامع توسعه یافته به جای سلایق شخصی عقل جمعی، نظم و قاعده‌مندی حاکم بوده و قابلیت پیش‌بینی شرایط مختلف در این جوامع وجود دارد.

این اقتصاددان با بیان اینکه مدیران روابط عمومی‌ دانشمدار، دانش‌گستر و متکفل نشر دانش و توسعه آگاهی بوده و فعالیت‌های آن ها مبتنی بر دانایی محوری است، ادامه داد: شناخت و مطالعه افکار عمومی و فراهم‌آوری فرصت برای اظهارنظر منتقدان و در واقع گفتمان‌سازی توسعه از اصلی‌ترین وظایف روابط عمومی به شمار می‌رود.

وی بر لزوم ارتقای جایگاه روابط عمومی‌ها در جهت تولید گفتمان و تغییر و اصلاح نگرش‌ها تاکید و تصریح کرد: فعالیت روابط عمومی‌های دستگاه‌ها بیشتر روی مراسم تجلیل و همایش‌های مختلف استوار است و هنوز روابط عمومی‌های ما برای رسیدن به تحلیل‌گری فاصله زیادی دارند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی یادآور شد: ما باید توان و ظرفیت جلب مشارکت را در خود ایجاد کنیم و روابط عمومی‌ها باید مبتنی بر مشارکت حرکت کنند؛ هر فعالیتی زمانی موفق است که از یک جانبه گرایی خارج شده و مشارکت ذینفعان را جلب کند.

بهبودی در عین حال خاطرنشان ساخت: اگر مبتنی بر صداقت و صراحت پیش نرویم اثر بخشی خود را از دست خواهیم داد.

ارسال نظرات