برگزاري سومين كارگاه پلاسماي كوارك گلوئون در دانشگاه صنعتي شاهرود

به همت دانشگاه صنعتي شاهرود، انجمن فيزيك ايران، پژوهشگاه دانش هاي بنيادي كارگاه يك روزه اي در خصوص پلاسماي كوارك گلورن در اين دانشگاه برگزار گرديد.
کد خبر: ۸۸۶۲۴۹۸
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، كارگاه يك روزه تحت عنوان ‍پلاسمای كوارك گلوئون از ديدگاه هولوگرافی در دانشكده فيزيك دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

به گفته انجمن فيزيك ايران با در نظر گرفتن پيشرفت‌های اخير در ساخت برخورد دهنده‌ها فاز جديدی از QCD مشهور به پلاسمای كوارك-گلوئون (QGP) مشاهده شده است، بررسی ها تاييد می كنند كه جفت‌شدگی در اين فاز قوی است، بنابراين تحليل چنين سيستمی بسيار پيچيده و دشوار می باشد. مطالعه و بررسی ابزارهايی مانند دوگانی پيمانه‌ای-گرانشی در دو مدرسه گذشته مورد توجه بوده است و در اين مدرسه، بيش‌تر به ويژگی های QCD پرداخته می شود.

اين كارگاه با حضور اساتيد همچون محمد علي اكبری، كوروش جاويدان، رضا خسروی و دانشجويانی از دانشگاههای تهران، شهيد بهشتی، صنعتی اصفهان، فردوسی مشهد و دامغان همراه بود.

هاجر ابراهيم از دانشگاه تهران، محمد علی اكبری از دانشگاه شهيد بهشتی ، فريد چرمچی از مركز پژوهش های دانش های بنيادی و از دانشگاه صنعتی شاهرود دكتر كاظم بی تقصير فدافن از جمله برگزار كنندگان اين كارگاه بودند.

لازم به ذكر است اولين كارگاه در دانشگاه تهران و دومين در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار گرديده است و طبق برنامه ريزی انجام شده در اين كارگاه مقرر شد برنامه بعدی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار گردد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار